Pagina 1 van 2
compressor Airco
Geplaatst: 08.05.2011 - 21:12
door ericklei
Hallo, de airco doet het na even werken niet meer. Km 370000. Het gaat om een V70, 125 kw, 5drs. motor b5244s. Ik ben op zoek naar de nummers van deze compressor, die op het plaatje staan. Ik wil de compressor namelijk bestellen, maar ik kom niet bij de gegevens, omdat deze nog aan de motor zit. Wie kan mij helpen aan deze gegevens? Mijn dank alvast.
met vriendelijke groet, Eric
Geplaatst: 08.05.2011 - 23:22
door Oceanracer
HoHo! Niet te snel van stapel lopen! Wie zegt dat je compressor defect is? Als hij het eerst wel doet en daarna uitvalt is de kans veel groter dat de luchtspleet op de magneetkoppeling te ruim geworden is dan dat je compressor de geest heeft gegeven. Kwestie van afstellen en hij koelt weer als een tierelier!
Geplaatst: 08.05.2011 - 23:34
door Philken
Oceanracer schreef:HoHo! Niet te snel van stapel lopen! Wie zegt dat je compressor defect is? Als hij het eerst wel doet en daarna uitvalt is de kans veel groter dat de luchtspleet op de magneetkoppeling te ruim geworden is dan dat je compressor de geest heeft gegeven. Kwestie van afstellen en hij koelt weer als een tierelier!
idd ringetje laten uithalen en je hebt weer een perfect werkende compressor
Geplaatst: 17.05.2011 - 09:36
door Maus-met-Volvo
Oceanracer schreef:HoHo! Niet te snel van stapel lopen! Wie zegt dat je compressor defect is? Als hij het eerst wel doet en daarna uitvalt is de kans veel groter dat de luchtspleet op de magneetkoppeling te ruim geworden is dan dat je compressor de geest heeft gegeven. Kwestie van afstellen en hij koelt weer als een tierelier!
Inderdaad, ik heb hetzelfde probleem en dus van het weekend even de luchtspleet gemeten: 0,8 mm. Vrijwel zeker de oorzaak want deze luchtspleet mag tussen de 0,3 en 0,5 mm zijn.
Geplaatst: 17.05.2011 - 13:12
door Oceanracer
Eric is niet meer op het forum geweest na zijn berichtje. Zou jammer zijn als hij onnodig zijn compressor heeft vervangen...
Geplaatst: 17.05.2011 - 13:16
door Maus-met-Volvo
Pff, wat je zegt Oceanracer, € 600,00 voor een luchtspleet van 0,5 mm. is een boel geld....
Geplaatst: 17.05.2011 - 20:53
door toppertje
Maus-met-Volvo schreef:Pff, wat je zegt Oceanracer, € 600,00 voor een luchtspleet van 0,5 mm. is een boel geld....
idd,hoe is het met jou luchtspleet?
Geplaatst: 17.05.2011 - 21:02
door Oceanracer
Die van mij? Twee jaar geleden laten afstellen en draait nog als een tierelier!
Geplaatst: 17.05.2011 - 21:10
door toppertje
Oceanracer schreef:Die van mij? Twee jaar geleden laten afstellen en draait nog als een tierelier!
nee,niet die van jou.
ik bedoelde/quote @maaus met volvo
die had ook een probleem met zijn airco,maar reageerde niet meer in
zijn eigen topic.
Geplaatst: 17.05.2011 - 21:43
door Oceanracer
:oops:
Geplaatst: 17.05.2011 - 22:56
door Ramon&Ramon
Maus-met-Volvo schreef:Pff, wat je zegt Oceanracer, € 600,00 voor een luchtspleet van 0,5 mm. is een boel geld....
600 euro?
Daar heb je een nieuwe compressor voor en dan hou je nog wat over voor een etentje.!
Geplaatst: 18.05.2011 - 08:11
door Oceanracer
Zo was het denk ik door Maus ook bedoeld. Dat je voor dat geld een nieuwe compressor koopt en dat het daarmee weggegooid geld is als je ook gewoon die luchtspleet kunt aanpassen.
Geplaatst: 18.05.2011 - 08:13
door Maus-met-Volvo
Inderdaad, een beetje kronkelgedachte mijnerzijds; ik heb overigens wel al gemeten, maar ben er nog niet aan toe gekomen om de luchtspleet te stellen. Bij mij is de luchtspleet 0,8 mm, waar hij 0,3 - 0,5 mm mag zijn. Ik heb er momenteel niet heel veel last van, alleen in extreme situaties (filerijden bij 30 graden bijvoorbeeld).
Wat mij opvalt is wel dat sinds ik mijn IC heb vervangen, de problemen met mijn airco ook minder zijn. Ik heb dan ook het gevoel dat de motor zelf onderdelen uitschakelt als hij een probleem ergens constateerd. Als ik heb afgesteld dan laat ik het wel weten.
Geplaatst: 18.05.2011 - 14:21
door Ramon&Ramon
je kunt het proberen met een noodoplossing om alleen te kijken of hij het dan wel doet,doormiddel van een deel van een trekbandje er tussen te doen.
Geplaatst: 20.05.2011 - 07:20
door HansEindhovenV70
Waar kun je die luchtspleet meten?
Meten met een voelerplaatje?
Geplaatst: 20.05.2011 - 12:11
door Maus-met-Volvo
net naast de riemschijf zie je een soort sluitplaat met een spleet hiertussen en de riemschijf; die spleet kun je meten met een voelermaat. De volermaat kun je vrij diep doorsteken dus dat kan niet missen
Geplaatst: 20.05.2011 - 22:28
door toppertje
Maus-met-Volvo schreef:net naast de riemschijf zie je een soort sluitplaat met een spleet hiertussen en de riemschijf; die spleet kun je meten met een voelermaat. De volermaat kun je vrij diep doorsteken dus dat kan niet missen
je hebt je al aardig ingelezen zie ik.

Geplaatst: 20.05.2011 - 22:40
door 945i
Geplaatst: 21.05.2011 - 15:21
door jpwg001
Maus-met-Volvo schreef:net naast de riemschijf zie je een soort sluitplaat met een spleet hiertussen en de riemschijf; die spleet kun je meten met een voelermaat. De volermaat kun je vrij diep doorsteken dus dat kan niet missen
Zoe iemand eens een foto kunnen plaatsen? Ik ben benieuwd hoe het met mijn spleet is... (ik voorzie ook flauwe opmerkingen...)
Geplaatst: 23.05.2011 - 13:00
door Maus-met-Volvo
toppertje schreef:Maus-met-Volvo schreef:net naast de riemschijf zie je een soort sluitplaat met een spleet hiertussen en de riemschijf; die spleet kun je meten met een voelermaat. De volermaat kun je vrij diep doorsteken dus dat kan niet missen
je hebt je al aardig ingelezen zie ik.

Snap 'm niet helemaal :roll: , was dat al ergens beschreven :oops: ?