Pagina 1 van 1
aankoop V40d phase2
Geplaatst: 13.05.2011 - 13:15
door rhulst
Ik ga morgen naar een ervaren V40 d kijken bij Volvo Heerlen. Deze heeft bijna 200.000km gelopen. Zijn er specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten met deze km stand (behalve normaal onderhoud incl distr natuurlijk)
groet
Rik
Geplaatst: 13.05.2011 - 13:17
door Ramon&Ramon
Op de prijs denk ik,ze zijn relatief goedkoop in aanschaf tegenwoordig.
Geplaatst: 13.05.2011 - 15:17
door Buurtje
Ik proberen het verschil te ervaren tussen de 102pk en de 115pk versie.
Daar zit voor velen nogal verschil tussen (ik heb zelf de 115pk versie en ben daar erg blij mee)
Succes morgen
de weg naar mijn eerste Volvo, verbruik
Geplaatst: 13.05.2011 - 15:34
door rhulst
Ze hebben er twee staan, beiden met 116pk. Is er een verschil in gebruik tussen de 116 en 102 pk motoriseringen
Geplaatst: 13.05.2011 - 15:37
door Buurtje
Durf ik je niet te zeggen, maar zal vooral ook met je rijstijl te maken hebben.
Ik rijdt zo'n 1 op 18, doe niet aan stoplichtsprintjes, rijd veel snelwegkm's en rijdt verder aardig door (140 op de snelweg waar mogelijk zeg maar)
de weg naar mijn eerste Volvo, de verwachting
Geplaatst: 13.05.2011 - 15:46
door rhulst
Bedoeling is dagelijks 260km woon/werkverkeer te rijden. Ik verwacht met mijn rijstijl ruim boven de 1:20 uit te komen (max 100km/h) alles snelweg. Met huidige Punto, benzine rijdt ik 1:19
De weg naar mijn eerste Volvo, het vordert
Geplaatst: 17.05.2011 - 16:11
door rhulst
In Heerlen zouden 2 V40's diesel bij dealer staan, maar toen ik aankwam was er een net verkocht. Juist de auto waar mijn voorkeur uitging. Jammer. Toch ritje gemaakt in de andere en ben verrast door relaxt rijgedrag. Bod gedaan onder voorbehoud van Dekra aankoopkeuring. Als raport daarvan positief uitvalt, ben ik trotse eigenaar van een Phase 2. Vrijdag weet ik meer
Geplaatst: 17.05.2011 - 16:29
door Rob Bakker
Een 116 PK is over het algemeen iets zuiniger als een 102 PK, weet ook niet exact hoe dat komt.
Ben benieuwd naar de foto's, en het zal een hele verandering zijn tov. een Punto
(oude of nieuwe model Punto?)
Geplaatst: 19.05.2011 - 09:50
door eouwehand
rhulst schreef:Bedoeling is dagelijks 260km woon/werkverkeer te rijden. Ik verwacht met mijn rijstijl ruim boven de 1:20 uit te komen (max 100km/h) alles snelweg. Met huidige Punto, benzine rijdt ik 1:19
Ik wil je niet teleurstellen maar "ruim boven de 1:20" gaat je echt niet lukken. Ik denk dat je blij mag zijn als je uberhaupt 1:20 haalt.
Diverse mensen op dit forum hebben al aangegeven dat het verbruik vaak tegenvalt.
Desalniettemin heel veel rijplezier met je nieuwe aanwinst.
De weg naar mijn eerste Volvo, bijstellen van verwachtingen
Geplaatst: 19.05.2011 - 11:20
door rhulst
De Punto is van de eerste generatie, een 1.1 cvt. Waarschijnlijk de enige waar nooit problemen mee zijn geweest

. Als de aankoopkeuring geen vreemde zaken aan het licht brengt, ga ik tot koop over. Als het zover komt zal ik laten weten waar mijn verbruik op uit gaat komen, mijn optimistische blik heb ik inmiddels al wat naar benenden bijgesteld
Geplaatst: 19.05.2011 - 12:55
door V480-S60
Een V40 1.9D van 115PK kan ruimschoots 1:18,5 halen. Zeker bij snelwegverkeer en circa 130 km/h. Maar ik heb noooooooit zuiniger gereden dan deze 1:18,5. Meestal tussen de 1;17,5 en 1:18
Verder heerlijk rijdende wagen.
Geplaatst: 19.05.2011 - 13:02
door 360Degreez
V40 > Fantastische reiswagen! Ik durf bijna te zeggen dat deze op lange ritten "relaxter" rijdt dan de V50 waar ik nu in rij.
Laat je echter niet verleiden tot de aanschaf van een Phase1 1.9D. Deze diesel is niet eens common rail, niet caravan geschikt en slechts 90pk.
De weg naar mijn eerste Volvo, de eerste rijervaring
Geplaatst: 19.05.2011 - 13:51
door rhulst
Wat mij opviel in de proefrit is de stevige besturing, vrij veel weerstand, maar zeer plezierig. In Autovisie hebben ze het weleens over "vlezig". Nu heb ik volgens mij ervaren wat ze daarmee bedoelen.
de weg naar mijn eerste Volvo, aankoopkeuring
Geplaatst: 21.05.2011 - 22:22
door rhulst
Toen ik vorige week een voorlopige koop had afgesloten bij Volvo Klijn in Heerlen, was dat onder voorwaarden, dat ik de auto mocht laten keuren door een onafhankelijk bedrijf. De verkoper ging daarmee (uiteraard) akkoord, maar liet me duidelijk merken dat hij het niet prettig vond. 'wij zijn de beste dealer in de regio en leveren uitsluitend top-occasions af"
Toch heb voor de keuring gekozen, of misschien wel juist daarom. Afgelopen donderdag is de expert van Dekra geweest en zoals ze beloofd hadden kreeg ik een bijzonder gedetaileerd rapport de volgende dag via de mail binnen. Op 180 punten is de V40 gechecked. Van het papierwerk, NAP en schade verleden, tot functioneren van verklikkerlampjes voor de gordel, de lakdikte op verschillende plaatsen en profielhoogte van de banden. Prima, gedegen werk, waar Dekra 2 uur voor uittrekt op voorwaarden dat ze een brug mogen gebruiken in de werkplaats en dat er geen monteur van de dealer bij de keuring aanwezig is.
Gelukkig staat de V40 er prima bij en waren er slechts enkele opmerkingen. Een paar kleine (gebruiks) beschadigingen, die ik zelf ook al had gezien, maar ook 2 elekronische storingen. die aan het licht kwamen nadat auto aan computer heeft gehangen. Het rapport heb ik doorgestuurd naar de dealer met het verzoek de storingen te verhelpen (schakelaar stoelverwaring en verklikker gordel, deze laatste wellicht opzettelijk onklaar gemaakt). De verkoper meldde me ook nog dat ze de Volvo nog een keer extra hadden nagelopen voordat Dekra langs kwam. Dat was nou net mijn bedoeling, zodat ik niet hoef te strijden om een en ander in orde te laten maken.
Dinsdag as kan ik de Volvo ophalen en ervaar dan ook pas de kwaliteit van de keuring. Tot nu ben ik zeer tevreden. Het kost wel wat, €225,- maar daarmee dwing je indirect de verkoper om de auto in topstaat af te leveren. Prettig is dat je er niet bij hoeft te zijn en de expert naar elke lokatie kan komen. Het geeft een vertrouwd gevoel, zeker bij een autobedrijf dat je niet kent en het scheelt een hoop tijd en zoekwerk. Samen met de 6 maanden garantie (Bovag), heb ik het gevoel een goede deal gemaakt te hebben. Inruil van mijn oude Punto was geen probleem. Technisch is die in orde, maar optisch, door lakkleur (paarsachtig, iek) en een schat aan deuken, ben ik nooit in aanmerking gekomen voor de schoonheidsprijs. In de deal heb ik ook een set dakrails bedongen, waar ik de helft voor hoef te betalen en natuurlijk is de vraagprijs uitonderhandeld.
Zoals gezegd, dinsdag kan ik m ophalen en vanaf dan voel ik me volwaardig lid van dit Forum. Ik ga mijn verdere ervaringen met de auto en dealer zeker hier nog publiseren.
Geplaatst: 22.05.2011 - 09:18
door laheije
Mogen we dan ook weten welk bouwjaar hij is en wta hij heeft gekost, ik ben ook aan vervangin toe daarom. Of wil je dit liever voor jezelf houden.
Edit: Volvo Klein staat inderdaad bekend als een vertrouwd bedrijf.
Huub
Geplaatst: 22.05.2011 - 09:22
door t5power
Goed bezig, met mijn vorige s40 ook een dekra keuring laten uitvoeren. Zeer uitvoerig, voelt toch stukken beter dan standaard dealer keuring, ook omdat je dik rapport krijgt.
De weg naar mijn eerste Volvo, daar is ie dan
Geplaatst: 25.05.2011 - 23:46
door rhulst
Hoera, gisteren de V40 d afgehaald bij Klijn in Heerlen. Keurig gepoetst stond mijn nieuwe aanwinst in de showroom met de nieuwe zwarte dakrails keurig gemonteerd. De kleine elektronsche storingen, die Dekra heeft opgespoord, zijn verholpen. Nadat de financiele plichtplegingen waren afgehandeld, neemt de verkoper ruim de tijd om allerhande functies toe te lichten. Klein smetje was de niet volgegooide tank, ondanks dat er bijna €700 afleverkosten berekend is. Maar misschien ben ik ouderwets en hoort met de huidige brandstofprijzen. Voor dat geld is een grote beurt, apk en het reinigen uitgevoerd. Een bloemetje voor mijn vriendin zat er ook niet bij. Wel een mapje voor de autopapieren en een aanbieding om bij hun het onderhoud uit te laten voeren. Toen ik meldde dat dat niet zo handig is voor mij, ik woon 100 km verderop, bood de verkoper aan op zaterdag een afspraak te maken in de toekomst, een vervangende Volvo zou dan klaar staan, zodat ik leuk een dagje Maastricht kan doen. Ik neem dit in beraad, maar met 60000 km te rijden, betekent dat voor mij elke 3 maanden naar Maastricht...
Vandaag heb ik mijn eerste rit woon-werkverkeer gemaakt. Een fantastisch gevoel. Spelen met de cruisecontrol en de automatische airco om zo comfortabel en toch zo zuinig mogelijk mijn km's te maken.
Nog een extra momentje van genieten was gisteravond. Even auto laten zien bij vrienden natuurlijk. Toen ik weer richting huis reed was het inmiddels donker. Het interieur ziet er dan fantastisch uit met de oplichtende wijzers op het dashboard en sfeervol verlicht bedieningspaneel van de airco. Ook de lichtopbrengst van de koplampen viel me erorm op, de reflecties van verkeersborden en het verre zicht, zijn een enorme vernetering tov de H4 verlichting van mijn oude Punto. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar zou het kunnen dat er xenonverlichting in zit? ik heb nog geen tijd gehad voor een fotootje, maar dat komt nog wel. Een avatar van MG logo kan natuurlijk niet op een Volvo-forum
Geplaatst: 26.05.2011 - 09:33
door Buurtje
Gefeliciteerd met je V40!
Wat is het bouwjaar en welk type en motoruitvoering?
Die Xenon lijkt me stug, dat is namelijk echt wat anders dan 'normale' hallogeen verlichting. Ik denk dat je het verschil tussen lampen uit een oudere auto en de lampen uit een auto die weer wat verder ontwikkeld is gewoon goed kan merken.
Als je fotootjes gaat uploaden, kun je gelijk zien of er Xenon in zou zitten.
De weg naar mijn eerste Volvo, de specs
Geplaatst: 26.05.2011 - 09:47
door rhulst
Het is een 2004 V40 1.9d 115pk, volgens mij Polar uitgevoerd. 15" lichtmetaal, automatische airco, verwarmde spiegels- en stoelen, wis/was op koplampen, "hout" elementen in interieur en 4 elektr te bedienen ruiten, maar zonder de vermaarde Volvo HU audio/nav combinatie.
Geplaatst: 18.06.2011 - 23:33
door rhulst
Twee weken geleden viel het rechter spiegelglas eruit. Garantiereparaties zou ik volgens de verkoper in Heerlen moeten laten uitvoeren. Toch heb ik er een telefoontje gewaagd, met het verzoek het glas bij mij in de buurt te laten plaatsen. Volgens de werkplaats receptie was dat gelukkig geen probleem, zolang het een erkende dealer betreft. In Venlo heb ik een afspraak gemaakt op een zaterdag, zodat ik geen vrij hoef te nemen. Om 10u was ik ter plaatse. Sleutel inleveren bij balie en ik mocht in showroom wachten. Nog voor ik de koffie op had was het klusje geklaard. Prima service en geen omkijken naar de factuur. Chapeau