Pagina 1 van 2

V70 D5 200.000km beurt á € 163,-

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:19
door Erik!
Waarom zou ik naar een Volvo-dealer gaan?

Vandaag is onze V70 voor zijn 200.000 km beurt naar "mijn" oude Toyota-dealer gegaan. Door mijn lease-Toyota ben ik daar blijven hangen. Olie verversen, brandstof en oliefilter vervangen, alles gecontroleerd. Auto om 9.00 uur gebracht en om 11.00 uur werd hij weer keurig thuis afgeleverd. Rekening in totaal € 163,-.

Welke meerwaarde heeft de Volvo-dealer? Mijn zakelijk V50 moet ik naar de dealer brengen, maar mijn privé V70 durf ik niet eens te brengen. Bang voor absurde rekeningen.

Laatste drie weken weer een aantal voorbeelden hiervan gehad. Buitenspiegel ervan afgereden. Prijsopgave Volvo Jacobs te Dilsen (B): € 712,-............ Gewoon een zwart gespoten spiegel, dus niet met bladgoud. Volvo dealer Rutten te Weert (NL) vraagt in totaal € 540,-. Een verschil van bijna € 200,-. Uiteindelijk heb ik hem alleen gekocht bij Rutten á € 470,- en hem zelf even erop gezet. Een kind kan de was doen, wel met hulp van het forum. Het bekende DIM-probleem. Jacobs wil er zonder nadenken of moeite doen een nieuwe DIM erin knallen á € 1.200,-, via Rutten idem dito. Via Verotronics in Eindhoven wordt het gemaakt voor € 174,-. Een verschil van bijna € meer dan € 1.000.

Dus door niet klakkeloos naar de Volvo-dealer te gaan, heb ik inmiddels bijna € 1.500 bespaard. Dit op drie weken tijd. Voor veel mensen een netto maandloon.

Waarom zijn de Volvo-dealers zo absurd in de prijsstelling, zo klant-onvriendelijk? Waarom zou ik wel naar de Volvo-dealer moeten gaan?

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:29
door Thijs
Tsja, dat is hier op het forum een eeuwige discussie helaas... Ik weet nu al hoe er gereageerd gaat worden, en bijna ook wel door wie :roll:
Deze discussie wordt hier (te) vaak gevoerd.

Mijn aandeel is alleen door te vermelden dat ik inmiddels ook zelf de auto ben gaan onderhouden.

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:46
door Erik!
Nu is mijn V50 6.000 kilometer geleden voor een 60.000 km beurtje geweest bij Jacobs. Ik kom er nu achter dat ik waarschijnlijk maandag weer terug kan. Remblokken zijn versleten. Tenminste als ik het schurende geluid moet geloven. :(

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:46
door VolvoRob
En ik zal er aan toevoegen dat ik heel tevreden ben over mijn Volvo-specialist. Scheelt heel wat Euro's.

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:48
door Erik!
Thijs schreef:Tsja, dat is hier op het forum een eeuwige discussie helaas... Ik weet nu al hoe er gereageerd gaat worden, en bijna ook wel door wie :roll:
Deze discussie wordt hier (te) vaak gevoerd.

Mijn aandeel is alleen door te vermelden dat ik inmiddels ook zelf de auto ben gaan onderhouden.
Ik gun iedereen zijn omzet en zijn marge. Als een bedrijf echter blijkbaar belachelijke kosten aan het maken is, dan ga ik die niet betalen.

Geplaatst: 13.05.2011 - 13:54
door Ramon&Ramon
VolvoRob schreef:En ik zal er aan toevoegen dat ik heel tevreden ben over mijn Volvo-specialist. Scheelt heel wat Euro's.

Er zijn ook volvo specialisten in de buurt van utrecht,die het werk uitbesteden aan echte volvo kenners,kniesoor die daar op let,maar de verkeerde gaat dan met de eer strijken in sommige gevallen!

Geplaatst: 13.05.2011 - 15:22
door BlackcurrantV70
Ik begrijp de redenering wel, maar zoalng ik er geen boterham minder moet voor eten, blijf ik trouw aan mijn Volvo dealer, die alles behalve onvriendelijk is, absurde prijsstelling heb ik er tot nu toe ook niet mee gemaakt

Als je auto zijn dienst al bewezen heeft en je je geen zorgen meer maakt over garantie gevallen, kan je onderhoud ergens anders overwegen, maar dan heb je ook niks te vertellen als er wat mis gaat.

160euro voor een onderhoud, reken de 5 liter synthetische olie, en filters, en uurloon, dan vraag ik me toch af wat er zoal nagekeken is voor die prijs.

Geplaatst: 15.05.2011 - 11:22
door droosebo
Het omgekeerde kan ook gebeuren.

onlangs en net voordat ik een afspraak had gemaakt voor de APK bij een beun in Hulshorst, hoorde ik een onheils spellend resonernd geluid onder de motorkap. Hun conclusie was nieuwe koppelingssplaten druk groep en starterkrans, dit voor een lieve 1800 euries.

Toch voor de zekerheid maar even bij Furnescars te Zwolle langs.

Hun diagnose, kapotte poelie van de dynamo.
ondanks de drukte kon ik snel terecht en was 170 euro kwijt.

en dat terwijl de beun in Hulshorst zonder overleg een nieuwe multiriem en rollers heeft vervangen en nou net niet de boosdoener de poelie van de dynamo.
Ik denk dat hij lekker veel wil verdienen aan onderdelen.
Gr Dick

Geplaatst: 15.05.2011 - 11:34
door Oceanracer
Vrijlooppoelie van de dynamo legt vrij vaak het loodje. De dealer/specialist weet dat, een beun doet vaak maar wat...

Geplaatst: 17.05.2011 - 09:31
door Maus-met-Volvo
Wat mij betreft ga ik lekker naar mijn niet dealerschap voerende Volvo-specialist; nuchtere hagenaar met hart voor het merk en mijn portemonee....

Geplaatst: 17.05.2011 - 09:45
door blastaway
Tja Maus, zoeen zoek ik ook in de buurt van Maastricht. Het is best lastig een goede goedkopere garage te vinden.

Geplaatst: 17.05.2011 - 11:06
door Volvo-Addict
Goede morgen Maus,

Geef mij het adresje van je nuchtere hagenees. Ik ben op zoek naar een adres voor onderhoud e.d. in de buurt van Rotterdam.

greetz

Geplaatst: 17.05.2011 - 11:22
door 945i
Als ik het Volvo voor het zeggen had, zou ik een Volvo "experienced program" opzetten.
Onderhoud en onderdelen (eventueel gebruikte) prijzen aangepast aan Volvo's met "ervaring".
En dat niet individueel per dealer, maar landelijk.

Geplaatst: 17.05.2011 - 11:39
door MN-NL
Bij de buren hebben ze het 6Plus programma....

http://www.volvocars.com/de/sales-servi ... rvice.aspx

Marc

Geplaatst: 17.05.2011 - 12:41
door Maus-met-Volvo
Volvo-Addict schreef:Goede morgen Maus,

Geef mij het adresje van je nuchtere hagenees. Ik ben op zoek naar een adres voor onderhoud e.d. in de buurt van Rotterdam.

greetz
Ik ga naar Garage Hardeman in Den Haag, hier de link naar hun site met contactgevens: http://www.garagehardeman.com/ Ik heb goede ervaring met ze, bij ophalen van mijn auto bij de beurt lieten ze me ongevraagd de vervangen onderdelen zien en waarom ze die vervangen hadden. Bij een beurt krijg je een gratis leenauto en ook de APK is dan gratis. Een aanrader wat mij betreft.

Ik hoor graag jullie ervaring met ze!

Geplaatst: 30.05.2011 - 11:29
door abbabak1
blastaway schreef:Tja Maus, zoeen zoek ik ook in de buurt van Maastricht. Het is best lastig een goede goedkopere garage te vinden.
Er valt met Biermans goed te praten, voeren op wens alleen uit wat je wil. Efma.de te Aken zijn heel competente specialisten maar (nog) niet voor onze autoś...en zo Duits dat het wel geld kost(maar dan wordt het werk ookecht gedaan :D

Voor mij is het gewoon hobby om onderhoud zelf te doen...

Geplaatst: 08.06.2011 - 08:49
door MadMax
Laatste APK-keuring van mijn V70 D5 door de Volvo dealer uit laten voeren..... ruim € 150,-. Keuring, roet-meting en afmelden.

Daarna een V50 D5 laten keuren bij een Bosch Car Service: iets meer dan € 50,- Dit was inclusief een beetje motor olie en ruitenwissenvloeistof (en natuurlijk keuring, roet-meting en afmelden).

Nou snap ik dat die V70 normaal iets duurder zal zijn maar een verschil van ruim € 100,-?

Geplaatst: 08.06.2011 - 08:57
door Oceanracer
Een APK-keuring inclusief roetmeting en afmelden kost nergens € 150,00. Ook niet bij een Volvo-dealer.

Geplaatst: 08.06.2011 - 09:07
door Ben
Ik heb bij een lokale garage voor de APK € 19,00 betaald.
Zo'n garage hoopt natuurlijk extra werk te vinden maar Blackbird is 100% in orde bevonden.

Re: V70 D5 200.000km beurt á € 163,-

Geplaatst: 08.06.2011 - 09:12
door elianmars
Erik! schreef:Waarom zou ik naar een Volvo-dealer gaan?

Vandaag is onze V70 voor zijn 200.000 km beurt naar "mijn" oude Toyota-dealer gegaan. Door mijn lease-Toyota ben ik daar blijven hangen. Olie verversen, brandstof en oliefilter vervangen, alles gecontroleerd. Auto om 9.00 uur gebracht en om 11.00 uur werd hij weer keurig thuis afgeleverd. Rekening in totaal € 163,-.
En het luchtfilter en interieurfilter? Hoeven die niet vervangen te worden?