Pagina 1 van 3
S60 R kopen
Geplaatst: 14.05.2011 - 15:38
door Tijnieboy
Goedenmiddag,
Ik heb al heel wat uurtjes doorgebracht met het doorspitten van dit forum en al heel wat interessante dingen kunnen vinden, mijn dank daarvoor:)
Ik ben nu hard op zoek naar een S60-R, en ik zou graag gebruik willen maken van jullie expertise...
Ergens in deze rubriek vond ik een opmerking van een V70-R rijder die wat dingen opnoemde die zoal vervangen dienen te worden rond de 200.000km, die stuk voor stuk pittig geprijsd zijn.
Nu weet ik ook wel dat als je een R koopt, dat je niet direct naar onderhoudsprijzen moet kijken omdat je weet dat die duur kunnen zijn, maar toch..
Ik ben op een R gestuit, heb een bod gedaan(eigenaar ging helaas niet akkoord) en die had de volgende specs:
Bij laatste grotebeurt (4000km terug)zijn vervangen:
Distributieriem set
Remschijven en Remblokken voor (Brembo)
Koppelingsset
Apk tot 30-09-2011
Alle keuringen toegestaan.
Auto is van BJ 2003, heeft 164.000 km gereden.
Wat vinden jullie hiervan en wat denken jullie dat er aan grote onderhoudskosten bij (kunnen) komen? En heel belangrijk, wat zouden jullie voor zo'n auto vragen/uitgeven?!
En dit voertuig wordt particulier verkocht.
Voor de rest, ik rij zo'n 15 a 20.000 km per jaar, dus niet gek veel.
Bij voorbaat dank voor reacties
Mvg,
Martijn
Geplaatst: 14.05.2011 - 15:54
door t5power
automaat of handbak?
Geplaatst: 14.05.2011 - 15:58
door Tijnieboy
betreft een handbak;)
nog wat info:
Saphire zwart mettalic
Creme Leder
2.5 Turbo met origineel 300PK
All Wheel Drive
Electrische: Ramen, vergrendeling ,verstelbare stoel met memory,spiegels(inklapbaar)
Radio/Cd wisselaar bediening op stuurwiel
Cruise controle bediening op stuurwiel
Alarm
Airco Climatronic
RTI navigatie
6 versnellingsbak manueel
18 inch Velgen met zeer goede banden
Geplaatst: 14.05.2011 - 17:04
door derre
zon ding is 15.000 waard , en ja vragen staat vrij dus ze kunnen altijd meer vragen voor zo'n hok
Geplaatst: 14.05.2011 - 17:25
door koen.s
de haakse overbrenging zwak punt, komt door banden slijtage voor en achter max 2mm verschill. elke 20.000 voor met achter wisselen.
bij mijn vader zn v70 r was deze bij 125.000 stuk.
succes
Geplaatst: 14.05.2011 - 19:00
door heerhugo
koen.s schreef:de haakse overbrenging zwak punt, komt door banden slijtage voor en achter max 2mm verschill. elke 20.000 voor met achter wisselen.
bij mijn vader zn v70 r was deze bij 125.000 stuk.
succes
Dit gaat volgens mij niet op voor deze generatie AWD tov. de AWD die op classic's zit.
Geplaatst: 14.05.2011 - 19:22
door Tijnieboy
heerhugo schreef:koen.s schreef:de haakse overbrenging zwak punt, komt door banden slijtage voor en achter max 2mm verschill. elke 20.000 voor met achter wisselen.
bij mijn vader zn v70 r was deze bij 125.000 stuk.
succes
Dit gaat volgens mij niet op voor deze generatie AWD tov. de AWD die op classic's zit.
inderdaad, heb dit even uitgezocht, en dit geldt voor de oudere generatie AWD, die vanaf 2001 zijn dusdanig verbeterd dat dit geen probleem meer is.
Echter wel een zwak punt bij een AWD? of niet meer?
Geplaatst: 14.05.2011 - 20:51
door koen.s
mijn vader zn v70 r is uit 2003,de haakseoverbrenging en bus zijn verv
omdat de achterwielen niet mee deden.
Geplaatst: 14.05.2011 - 21:01
door koen.s
is vorig jaar verv dealer zij dat ze vaak tussen de 100.000 en 150.000 stuk gaan.
Geplaatst: 14.05.2011 - 21:03
door Tijnieboy
Ok, zal even navragen bij de eigenaar of dit al eens gebeurd is. Dank voor de tip iig.
Nog meer interessante dingen waar ik op moet letten?
Geplaatst: 14.05.2011 - 21:17
door wtr_s60
Een R met 160.000km zou ik niet durven kopen, maar dat geldt ook voor bvb. een andere sportwagen. Zo'n auto bestaat om gebruikt te worden en dat doen de eigenaars van deze auto's vaak ook wel..
Ik zou doorsparen tot je een budget hebt om een jonger exemplaar te kopen met minder km's, zeker als je nu al bang bent kosten te gaan hebben.
Anders kijk eens naar een T5, voor 15k moet je wel een mooi jong exemplaar vinden, zelfs met de belachelijk dure prijzen in NL met de BPM.
Geplaatst: 14.05.2011 - 22:00
door toppertje
wtr_s60 schreef:Een R met 160.000km zou ik niet durven kopen, maar dat geldt ook voor bvb. een andere sportwagen. Zo'n auto bestaat om gebruikt te worden en dat doen de eigenaars van deze auto's vaak ook wel..
wat een vooroordeel!
natuurlijk wordt een R gebruikt,daar is hij toch voor gemaakt niet?
doorgaans zijn R-rijders autoliefhebbers,wat je niet van de meeste
leasse-rijders kunt zeggen die in simpele 140 pk of diesels
rijden.
als je ziet met welke km-standen oude 850 t-5r en v70 R classics
rondrijden,dan weet je gelijk dat 160.000km geen probleem
hoeft te zijn.
Geplaatst: 14.05.2011 - 22:50
door 945i
derre schreef:zon ding is 15.000 waard , en ja vragen staat vrij dus ze kunnen altijd meer vragen voor zo'n hok
Te koop : s60 t5 2002 ,dubbele uitlaat l+r, , Stinger DSI
Te koop aanbieden van je slopertje mag hier niet trouwens.
Geplaatst: 14.05.2011 - 23:03
door toppertje
945i schreef:derre schreef:zon ding is 15.000 waard , en ja vragen staat vrij dus ze kunnen altijd meer vragen voor zo'n hok
Te koop : s60 t5 2002 ,dubbele uitlaat l+r, , Stinger DSI
Te koop aanbieden van je slopertje mag hier niet trouwens.
nee,idd dan wordt(uit ervaring) Ben boos.
Geplaatst: 14.05.2011 - 23:17
door Paul
koen.s schreef:is vorig jaar verv dealer zij dat ze vaak tussen de 100.000 en 150.000 stuk gaan.
Waarom kort je woorden als vervangen af?
Geplaatst: 14.05.2011 - 23:20
door wtr_s60
Paul schreef:koen.s schreef:is vorig jaar verv dealer zij dat ze vaak tussen de 100.000 en 150.000 stuk gaan.
Waarom kort je woorden als vervangen af?
En waarom typt 'ie "zij" terwijl 't in deze context "zei" moest zijn :shock:
Geplaatst: 14.05.2011 - 23:44
door chris2
toppertje schreef:wtr_s60 schreef:Een R met 160.000km zou ik niet durven kopen, maar dat geldt ook voor bvb. een andere sportwagen. Zo'n auto bestaat om gebruikt te worden en dat doen de eigenaars van deze auto's vaak ook wel..
wat een vooroordeel!
natuurlijk wordt een R gebruikt,daar is hij toch voor gemaakt niet?
doorgaans zijn R-rijders autoliefhebbers,wat je niet van de meeste
leasse-rijders kunt zeggen die in simpele 140 pk of diesels
rijden.
als je ziet met welke km-standen oude 850 t-5r en v70 R classics
rondrijden,dan weet je gelijk dat 160.000km geen probleem
hoeft te zijn.
Klopt wel dit verhaal, iedereen kan een snelle volvo kopen maar een R is vaak eigendom van een volvo gek / liefhebber, denk dan ook dat de meeste R volvo's wel aardig vertroeteld worden.
Geplaatst: 15.05.2011 - 10:23
door koen.s
paul, heb geen idee doe ik automatisch.
wtr-s60, mijn eindcijfer voor nederlands een 5 voor dus vandaar al die fouten.
Geplaatst: 15.05.2011 - 10:34
door V70 T5 assen
Als het puur om de snelheidsbeleving gaat is een T5 aan te raden.
Een R is exclusief , en heeft ook exclusieve onderdelen met dito prijzen.
Geplaatst: 15.05.2011 - 10:45
door S60 170pk Lpi
Ik heb de advertentie gezien op Marktplaats.
De auto ziet er op de foto's wel goed uit en als de info op Mp betrouwbaar is zou de auto van de eerste eigenaar zijn.
Aan de auto kan je goed zien hoe ermee is omgegaan en als hij zijn onderhoud (aantoonbaar) op tijd heeft gehad hoeft er toch weinig mis te zijn. Het blijft toch altijd een beetje geluk hebben met een auto. Sommigen hebben met een hagelnieuwe meer pech en ellende dan een ander met een tweedehands.
Tja, de prijs. Is een kwestie van vraag een aanbod hè. Je bent op zoek naar een "R" en die zijn gewilt maar worden nu eenmaal niet veel aangeboden.
Succes met je speurtocht!