Pagina 1 van 1
Wanneer onderhoud?
Geplaatst: 23.05.2011 - 09:15
door Pritchard
Ik heb momenteel 14.900 km gereden met de V70 en plots verschijnt er op de display dat ik een afspraak moet maken voor onderhoud. Moet ik nu op onderhoud op 15.000 km om gewoon eens alles na te zien? Of op 20.000km voor het eerste kleine onderhoud? Ik dacht gelezen te hebben dat er pas om de 30.000 km een onderhoud nodig was.
Ik hoor het graag...
Geplaatst: 23.05.2011 - 09:23
door Grimm
Het is niet ongebruikelijk om op de helft van het eerste onderhoudsinterval (bij jou dus 15.000 km) een korte check te laten doen. Even kijken of de motor in de eerste kilometers geen gekke dingen heeft gedaan. Duurt meestal niet lang.
Wel netjes van de BC dat hij op tijd waarschuwt om een afspraak te maken. Daar ben ik heel blij mee: ik wil anders nog wel eens te lang wachten met het maken van een afspraak.
Re: Wanneer onderhoud?
Geplaatst: 23.05.2011 - 15:14
door Alchemist
Pritchard schreef:Ik heb momenteel 14.900 km gereden met de V70 en plots verschijnt er op de display dat ik een afspraak moet maken voor onderhoud.
= Gratis "tussentijdse check", wel laten uitvoeren ivm garantie. Is alleen bij de eerste 15.000km, daarna conform boekje of jaarlijks weer een melding.
Geplaatst: 23.05.2011 - 15:28
door Oldfield
Zie ook mijn vergelijkbare bericht van vandaag over onderhoud bij V70 tot MY2007. Heb toch stellig de indruk dat Volvo dealer (die de BC instelt) om commerciele redenen de volvo te snel naar de werkplaats laat rijden. Ter verduidelijking: mijn onderhoudsinterval (V70 2.4D 2005, 163pk) is 30.000 km maar volvo stuurt mij na een jaar (ongeacht de gemaakte km's) al naar de garage voor een beurt. Ter vergelijking: mijn VW passat diesel heeft ook een onderhoudsinterval van 30k en mag van de leasemij pas na die km's of na 2 jaar voor een beurt.
Geplaatst: 23.05.2011 - 15:51
door EVV
Oldfield schreef:Zie ook mijn vergelijkbare bericht van vandaag over onderhoud bij V70 tot MY2007. Heb toch stellig de indruk dat Volvo dealer (die de BC instelt) om commerciele redenen de volvo te snel naar de werkplaats laat rijden. Ter verduidelijking: mijn onderhoudsinterval (V70 2.4D 2005, 163pk) is 30.000 km maar volvo stuurt mij na een jaar (ongeacht de gemaakte km's) al naar de garage voor een beurt. Ter vergelijking: mijn VW passat diesel heeft ook een onderhoudsinterval van 30k en mag van de leasemij pas na die km's of na 2 jaar voor een beurt.
Beetje appels met peren vergelijken. Volvo verdient aan het onderhoud, de leasemaatschappij verliest er op. Logisch toch dat Volvo je graag ieder jaar terug ziet komen terwijl de leasemaatschappij je graag zo min mogelijk in de garage wil hebben.
Geplaatst: 23.05.2011 - 17:11
door Grimm
Oldfield schreef:Zie ook mijn vergelijkbare bericht van vandaag over onderhoud bij V70 tot MY2007. Heb toch stellig de indruk dat Volvo dealer (die de BC instelt) om commerciele redenen de volvo te snel naar de werkplaats laat rijden. Ter verduidelijking: mijn onderhoudsinterval (V70 2.4D 2005, 163pk) is 30.000 km maar volvo stuurt mij na een jaar (ongeacht de gemaakte km's) al naar de garage voor een beurt. Ter vergelijking: mijn VW passat diesel heeft ook een onderhoudsinterval van 30k en mag van de leasemij pas na die km's of na 2 jaar voor een beurt.
Ongeacht wat de leasemij vertelt, lijkt het me raadzaam om ook na een jaar, wanneer je minder dan 30.000 KM gereden hebt, toch even naar de dealer te gaan. Ook tijd kan effecten hebben op een motor. Los van de commerciele belangen, zit er ook een technische reden achter lijkt mij zo.
Geplaatst: 23.05.2011 - 17:40
door bart simpson
De leasemaatschappij heeft in het leasebedrag een post onderhoud zitten, zou een leasemaatschappij aan onderhoud "verliezen" zou het voor de hand liggender zijn helemaal geen onderhoud te adviseren c.q. toe te staan, dat zou pure winst zijn als ik EVV zijn redenatie zou volgen.
Geen regulier onderhoud is bij Volvo ook automatisch geen garantie.
Ik ken voldoende leaserijders die geen idee hebben hoe een motorkap opengaat, die als ze deze al open zouden krijgen werkelijk geen idee hebben waar een oliepeilstok zou zitten en gesteld dat ze de peilstok zouden kunnen vinden en daarmee constateren dat de olie onverhoopt te laag zou staan er zomaar 5 liter bijgieten, ik mis in dat scenario de winst voor de leasemaatschappij dan ook volkomen als ze om de 2 jaar voor een beurtje zouden mogen gaan
Geplaatst: 23.05.2011 - 19:13
door Wim J
bart simpson schreef:...
Ik ken voldoende leaserijders die geen idee hebben hoe een motorkap opengaat, die als ze deze al open zouden krijgen werkelijk geen idee hebben waar een oliepeilstok zou zitten en gesteld dat ze de peilstok zouden kunnen vinden en daarmee constateren dat de olie onverhoopt te laag zou staan er zomaar 5 liter bijgieten, ik mis in dat scenario de winst voor de leasemaatschappij dan ook volkomen als ze om de 2 jaar voor een beurtje zouden mogen gaan
Ik ken ook garagisten die bij het onderhoud voor wagens in lease geen idee hebben hoe de kap opengaat ! Met als resultaat een wagen die 120k met dezelfde olie had gelopen. gelukkig wel af en toe es bijgevuld door mezelf! De leasingmaatschappij ontving anders wel de rekening voor het onderhoud,...!
Geplaatst: 23.05.2011 - 19:27
door bart simpson
@ Wim J, als een leasemaatschappij een garage niet toestaat om iets te controleren of om iets van onderhoud uit te voeren zou het kunnen gebeuren dat de kap nooit open gaat (mag)
Maar wat u hier suggereert is gewoon oplichting, ik zou (als u het allemaal aan kunt tonen) daarvan dan ook zeker aangifte gaan doen als ik u was, dat nalaten maakt u namelijk nog geen goed huisvader met andermans eigendommen al suggereert u dat hier wel.
Het niet informeren van uw leasemaatschappij maakt uw gedrag ook gewoon laakbaar, suggereer met deze wat dubieus aandoende moraal dan ook zeker niet dat dit normaal gedrag is van (Volvo)dealers.
Geplaatst: 24.05.2011 - 00:22
door Wim J
bart simpson schreef:@ Wim J, als een leasemaatschappij een garage niet toestaat om iets te controleren of om iets van onderhoud uit te voeren zou het kunnen gebeuren dat de kap nooit open gaat (mag)
Maar wat u hier suggereert is gewoon oplichting, ik zou (als u het allemaal aan kunt tonen) daarvan dan ook zeker aangifte gaan doen als ik u was, dat nalaten maakt u namelijk nog geen goed huisvader met andermans eigendommen al suggereert u dat hier wel.
Het niet informeren van uw leasemaatschappij maakt uw gedrag ook gewoon laakbaar, suggereer met deze wat dubieus aandoende moraal dan ook zeker niet dat dit normaal gedrag is van (Volvo)dealers.
Het ging in dit geval niet om een Volvo,...
Geplaatst: 25.05.2011 - 13:28
door Rippie V70
« bart simpson » :@ Wim J, als een leasemaatschappij een garage niet toestaat om iets te controleren of om iets van onderhoud uit te voeren zou het kunnen gebeuren dat de kap nooit open gaat (mag)
Maar wat u hier suggereert is gewoon oplichting, ik zou (als u het allemaal aan kunt tonen) daarvan dan ook zeker aangifte gaan doen als ik u was, dat nalaten maakt u namelijk nog geen goed huisvader met andermans eigendommen al suggereert u dat hier wel.
Het niet informeren van uw leasemaatschappij maakt uw gedrag ook gewoon laakbaar, suggereer met deze wat dubieus aandoende moraal dan ook zeker niet dat dit normaal gedrag is van (Volvo)dealers.
Het ging in dit geval niet om een Volvo,...
Ach, ik heb voor mijn Volvo een auto gehad met hydr. klepstoters en op de rekening stond ooit doodleuk een postje "kleppen stellen" met een bedrag daarachter.....
Lullig voor het bedrijf dat ik er verstand van had.
maar aan TS, Even langs de dealer. Die kan je er alles over vertellen.
Geplaatst: 25.05.2011 - 13:52
door bart simpson
Als je een 1999 V70 had waren de eersten met hydraulisch gestelde kleppen uitgerust en de latere met vaste kleppen, een werkorder wordt aangemaakt middels een menuutje, de verkeerde keus daarin kan gewoon gemaakt worden zonder dat er sprake is van kwade bedoelingen.
Wat was hun uitleg? (en wat is je punt?)
Geplaatst: 25.05.2011 - 16:15
door Rippie V70
Mijn punt is dat de TS even naar de dealer moet met zo'n jonge auto.