Pagina 1 van 1
Slangetje intercooler?
Geplaatst: 24.02.2006 - 12:01
door pierre
Ik had een probleem met stationair toerental. Het fluctueerde nogal (500-1200 rpm) Nu heeft mijn garagist een slangetje losgehaald bij, volgens mij de intercooler, en afgedopt en loopt weer prachtig stationair.
Maar dat slangetje is er natuurlijk niet voor niets.... Wie weet wat het wel is en als ik hem weer aansluit hoe ik mijn goede stationaire toerental terug krijg??
Geplaatst: 25.02.2006 - 20:36
door Robbert242DL
Als het van de intercooler is ben je ongeveer 10% van je vermogen kwijt. Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.
Geplaatst: 26.02.2006 - 13:46
door pierre
Het is een slangetje met een doorsnee van een kleine 5 mm, zoveel lucht kan daar niet doorheen om druk op te bouwen denk ik.
Geplaatst: 26.02.2006 - 13:52
door Jeroentje
Misschien een foto? Kan het geen vacuum slangetje zijn?
Geplaatst: 01.03.2006 - 19:38
door Guestuser
volgensmijn is het voor de warme lucht dat de injectieniet bevriest kost 75 euro onderdelen
Geplaatst: 02.03.2006 - 22:28
door pierre
Dus zolang mijn injectie niet bevriest kan ik er mee doorrijden of....
Het heeft namelijk ook te maken met mijn stationair toerental..
(foto komt binnenkort)
Geplaatst: 08.05.2006 - 21:21
door Renkel
Robbert242DL schreef:Als het van de intercooler is ben je ongeveer 10% van je vermogen kwijt. Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.
En wat doet de turbo dan..............

Geplaatst: 12.05.2006 - 20:59
door george
Robbert242DL schreef: Een intercooler perst de lucht samen voor extra druk.
Huh? Kok horen fluiten............
Nee, samengeperste lucht(turbo) wordt warm en zet daardoor uit. Het volume lucht zal dan dus minder zuurstof bevatten waardoor er minder brandstof in verstookt kan worden. Een intercooler, vulluchtkoeler of spoelluchtkoeler koelt de samengeperste lucht weer af waardoor de massa dus weer groter wordt.
Het hoogste rendement haal je dus uit de turbo i.c.m. luchtkoeler.
Geplaatst: 13.10.2006 - 13:31
door Marinus
Het is een slangetje van je vacuum systeem, dat regelt stationiare toerental, en het regelt je turbodruk met behulp van wat electronische klepjes en toestandjes.