Pagina 1 van 2

Wie kan mij helpen????

Geplaatst: 27.05.2011 - 17:53
door joenes
Hallo allemaal,

PS concrete vraagstelling staat onderaan het verhaal, dus mocht geen intresse hebben in het verhaal kan je naar beneden scrollen.

ik heb mij net al even kort voorgesteld, maar zal nog even kort doen.
Ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een Volvo V70 2004, edition I 2.4 170 PK.
Hiervoor heb een Audi A4 2002 gereden, maar gelet op wat probleempjes met de "mulitronic" en het gebrek aan ruimte ben ik overgestapt naar de V70 :P . Wat een genot die ruimte, geen problemen meer met kinderen achterin en alle zooi die je moet meenemen.

Gelet op de problemen met de audi en de enorme ruimte die je in een volvo hebt, is de keuze gevallen voor deze V70. Wij hebben deze bij de dealer gekocht, waar je er toch vanuit mag gaan dat de auto dan in ieder geval technisch ok is. (achteraf misschien een beetje dom)
Aangezien wij goed overeen konden komen over de prijs hebben het besluit genomen om de auto te kopen.
Wij hadden hierbij met de dealer afgesproken dat een aantal zaken gedaan zouden worden zoals:

- Grote beurt
- Riem + spanrollen
- Grondig poetsen
- Airco piepte
- Hij hield in en motormanagement lampje brande
- Verder zou de auto verder technisch helemaal in orde gebracht worden indien noodzakelijk

Maar goed het moment was daar en ik ben de auto gaan halen, hij zag er top uit, dus dat beloofde veel goeds, maaaaaaaaaaaaaaaaaaar toen begon het.
Ik reed weg en was nog geen 10 kilometer verder en het management lampje brande weer, verder hield deze nog steeds in, mijn airco piepte nog en hij was van binnen nog te smerig :-x :-x

Ik had dus wel anders verwacht bij een dealer, maar goed meteen gebeld en kon terecht. Kreeg meteen een leenauto en alles zou verholpen worden. (vervolgens is de auto 5 dagen in de garage geweest)
Men heeft toen het de nokkenasresetklep vervangen en nog een aantal onderdelen mbt de nokkenas, verder zou men de kachelmotor gesmeerd hebben. Het inhouden moest nu voorbij zijn. (not) :( :(

Wederom gaan rijden, maar nog steeds een piepende airco inhoudende auto en hij was nog steeds vies. Verder begon ik mij steeds meer te ergeren aan de koppeling die volgens mij niet lekker aangreep en het stuur dat naar mijn gevoel tegenstuurd op het moment dat ik een langere bocht of rotonde rijd. (het geeft het gevoel alsof er iemand aan je stuur trekt bij zowel een bocht li als re)Samen met een vriend gaan rijden en die zei dat de koppeling volgens hem nagenoeg versleten was!!!


Vervolgens weer terug naar de dealer met dit verhaal, alwaar ik duidelijke heb aangegeven dat ik mij niet serieus genomen voelde. Zelfs de directeur wilde een rondje met mij rijden om te kijken hoe wij dit zouden kunnen oplossen.
Wederom de auto kunnen brengen en deze zou helemaal worden nagekeken en de problemen zouden wederom worden opgelost.
Een aantal dagen later kreeg ik hem dan ook weer retour met een nieuwe koppeling, maar het stuurgedrag was normaal voor een v70, verder hield de auto niet in volgens de dealer.

Wederom vol goede moed gaan rijden, maar hij blijft vreemd sturen en inhouden tijdens het rijden. De koppeling is wel een STUK beter zo.
Ik kan het inhouden omschrijven alsof de motor een soort van overslag maakt en heel kort even inhoud, dit is niet altijd zo, maar vaak is dit tussen de 2 en 3000 toeren. Stationair loopt hij gewoon rustig.
Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met wat de mogelijke oorzaak is van het sturen en het inhouden, aangezien de dealer dit stellig blijft ontkennen.
Ik heb nog garantie en ik hoop dan ook dat een van jullie mij op weg kan helpen???
Ik heb er al een flesje Wynns ingedaan om ea te reinigen, maar dit heeft ook weinig effect naar mijn gevoel.

Alvast bedankt

GR Joenes

Geplaatst: 27.05.2011 - 19:52
door Ramon&Ramon
laat een contra diagnose doen bij een andere dealer,dat lijkt me verstandig.

Geplaatst: 27.05.2011 - 20:14
door MartenS40
Beste Joenes, ik wilde haast al zeggen 'gefeliciteerd met je V70' maar dat zal nog maar even moeten wachten denk ik.

Dit soort dingen is altijd zo verrot! Ik kan me helemaal indenken, denk je blij te zijn met een nieuwe wagen waar je een hoop voor neerteld, is er al snel helemaal geen bal meer aan.
Ik hoop voor je dat het snel allemaal opgelost wordt. Jammer dat niet iedereen gewoon even eerlijk is, een auto aflevert zoals het hoort, en eventuele problemen helemaal oplost indien dit niet het geval is.

De tip van Ramon&Ramon zou ik in elk geval opgevolgd hebben. Hoop voor je dat het wat uithaalt.

Geplaatst: 28.05.2011 - 00:45
door isla
Als de auto in houdt, staat de airco dan aan of uit.
Mijn zoon had met zijn V70 een soortgelijk probleem, dat deed zich alleen voor als de airco ingeschakeld was.

Geplaatst: 28.05.2011 - 11:40
door V480-S60
Mods edit
Verplaatst naar juiste forum. Dit heeft niets met weblogs te maken.

Geplaatst: 28.05.2011 - 16:18
door Turbodesk
Het lijkt erop dat je voelt dat de aircopomp steeds aangaat. Dit had ik ik ook bij mijn V40 op benzine. Ik heb er nooit aan kunnen wennen.

Zet de airco dus eens uit en ga dan rijden.

Geplaatst: 28.05.2011 - 16:54
door joenes
Alvast bedankt voor jullie reacties,

Die aircopomp, daar kwam de dealer ook al mee...
Het kan toch niet zo zijn dat je die dusdanig voelt bij een auto van dit caliber of verwacht ik dan misschien te veel???

Volgens de dealer zou het dan inderdaad om de weerstand gaan die de aircopomp krijgt als deze aanspringt.

Ik zal het zeker eens gaan proberen omz onder airco te rijden.
O ja is dat normaal of is die pomp/compressor dan niet meer goed?

GR

Geplaatst: 28.05.2011 - 17:07
door Carfreak
Het inhouden wanneer de aircopomp aanslaat is helaas normaal.
Op langere ritten zet ik 'm vaak gewoon uit. Je zult ermee moeten leren leven. Bij andere motoriseringen komt het volgens mij niet voor. Alleen de 140/170pk hebben er last van.

Net als het tikken van het blok wanneer je een koude start maakt. Het kan allemaal geen kwaad maar doet wel afbreuk aan het kwaliteitsgevoel. Gelukkig kan je auto er tonnen mee rijden. Het is niet schadelijk.

Geplaatst: 28.05.2011 - 18:22
door joenes
Ok, bedankt voor je reactie...

Ik vraag m ij dan alleen af waarom deze dat vaak inhoud tijdens het versnellen of als ik een constante snelheid rijd.
Het kan verder niks te maken hebben met de injectoren, luchtmassameter of gaskleppenhuis?

Geplaatst: 28.05.2011 - 18:47
door joenes
O ja iemand nog ervaringen met het stuurgedrag zoals ik het omschreven heb?

Gr

Geplaatst: 28.05.2011 - 19:00
door JacoS80
contra diagnose +1

Geplaatst: 28.05.2011 - 19:05
door VolvoRob
OK, 2 weken in bezit. Binnen die termijn mogen de genoemde verschijnselen niet optreden. Garage zal verantwoordelijkheid moeten tonen en zaken moeten oplossen. Heb je garantie bedongen? Is het een BOVAG garage? Het klinkt misschien raar, maar voorlopig zelf niets doen aan de auto. Geen WYNS toevoegen etc.
Als je formeel wilt reageren, stel je de garage in gebreke en geef je ze 8 dagen de tijd om de zaken naar wens te herstellen. Aangetekend versturen. Als binnen die termijn niet gereageerd wordt, dan auto terugbrengen en geld terugvragen. Klinkt hard, maar zo zet je wel druk op de zaak.
Succes!

Geplaatst: 28.05.2011 - 19:25
door joenes
Hoi Volvorob,

ik heb bovag garantie en het betreft ook een volvo dealer, dus des te meer teleurstellend allemaal...
Ik wil hier wat info vergaren om me niet van het kastje naar de muur te laten sturen!!! Heb jij ervaring met dat airco verhaal?
Ik heb wat zaken over het sturen gelezen dat dit waarschijnlijk een kapot stuurhuis betreft, of iemand anders nog andere opties?

GR

Geplaatst: 28.05.2011 - 23:35
door VolvoRob
Beste benadering imho:

- 2nd opinion/contra-diagnose bij andere Volvo-garage of Volvo-specialist
- uitslag van 2nd opinion meenemen bij in gebreke stelling

Uiterlijk 8 dagen na in gebreke stelling moet je feedback hebben, je kunt in de in gebreke stelling al aangeven dat je anders de koop ongedaan wilt maken. Geef aan dat ze direct beschikking kunnen hebben over de auto, maar dat je wel gelijkwaardig vervangend vervoer wilt.

Succes!

Geplaatst: 29.05.2011 - 00:55
door Gast
De airco dip is een bekend probleem en ik heb mij daar nog nooit aan gestoord.
Nu moet ik zeggen dat ik dat met mijn diesel niet meer merk. :P

Over dat sturen, welke bandenmaat ligt er onder?

Geplaatst: 29.05.2011 - 11:41
door joenes
Hoi Alex,

dus dat van die dip van de airco zal ik toch maat moeten accepteren denk ik!! Ik ben al blij dat het niks ernstigs is. De bandenmaat is 215/55/16.
Ik had ook al bij de dealer geklaagt over het feit dat de banden aanlopen op het moment dat ik deze geheel instuur. (zoals wel vaker kreeg ik te horen dat dit een producteigenschap was en zij hier niks aan konden veranderen).

Volvorob ook bedankt voor je tip, zal het zeker op korte termijn gaan overwegen.

Gr

Geplaatst: 29.05.2011 - 11:51
door 945i
Banden horen niet aan te lopen, is dan ook geen producteigenschap!

Geplaatst: 29.05.2011 - 12:09
door bart simpson
volledig insturen loopt soms idd iets aan, en met afwijkende bandenmaat is dat al eerder dan bij volledig insturen

Geplaatst: 29.05.2011 - 12:10
door Rippie V70
O ja iemand nog ervaringen met het stuurgedrag zoals ik het omschreven heb?
Zijn er meer die dat hebben. (mijne ook) Problemen met het stuurhuis. Beste remedie : vervangen of reviseren van het stuurhuis.


VWB het schokken van de airco : een Audi heeft een modulerend systeem. Die voel je dus niet in- en uitschakelen. Die van volvo dus wel. (helaas) En dat voelt als lichtjes overslaan.

Geplaatst: 29.05.2011 - 13:44
door Turbodesk
De dealer kan andere metalen blokjes bij de stuurinrichting voor je monteren zodat de banden niet meer aanlopen.
Snap niet dat hij daar zelf niet mee komt.