Pagina 1 van 2

Aanschaf D5 rond 2001-2003 waar op letten ?

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:06
door Jak
Hallo Volvo maniakken

Waar op letten bij aanschaf van een D5 van ca 2001-2003 ?
Ik kom een paar ex-Belgen tegen, maar boekjes en NAP doen ze niet aan. (ja hebben we ergens liggen ..) Duh.

Wie heeft ervaring ?

Groet, J

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:07
door Thijs
Ikke!!

gebruik de zoek functie even, is een heleboel over geschreven!

Succes!

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:18
door Jak
Heb je zoektips ?

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:27
door Thijs
aanschaf, aankooptips, aankoop kopen etc!

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:32
door 945i
Waarom een V70?
Waarom een D5?
Waarom 2001-2003?
Automaat of handgeschakeld?

Zomaar een paar vragen die bij mij opkomen....

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:34
door bart simpson
een automaat was er volgens mij in 2001 nog niet op de D5

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:37
door Thijs
Waarom een V70? -> Practisch en mooi
Waarom een D5? -> Hele fijne sterke en over het algemeen betrouwbare motor, en al vanaf 15 a 18 K km per jaar goedkopes als een benzine
Waarom 2001-2003? Dat weet ik niet, wellicht iets goedkoper als een 04 en verder? (maar wel waarom geen 2,5D?)
Automaat of handgeschakeld?Daar moet de topicstarter op antwoorden.
Zo iets :)

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:37
door 945i
In 2002-3 hadden ze toch al ontdekt dat een automaat op een D5 past?

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:38
door Thijs
bart simpson schreef:een automaat was er volgens mij in 2001 nog niet op de D5
Volgens mij alleen op de 2.5D van 2000 geen automaat, daarna wel?

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:40
door Jak
Thijs schreef:
Waarom een V70? -> Practisch en mooi
Waarom een D5? -> Hele fijne sterke en over het algemeen betrouwbare motor, en al vanaf 15 a 18 K km per jaar goedkopes als een benzine
Waarom 2001-2003? Dat weet ik niet, wellicht iets goedkoper als een 04 en verder? (maar wel waarom geen 2,5D?)
Automaat of handgeschakeld?Daar moet de topicstarter op antwoorden.
Zo iets :)
In de roos. 2.4D of D5, heb ik een ander evraag over getseld, ik ben nog leek in de diesels
Aanschaf kosten wil ik laag houden, vandaar. Als een jongere voorbij komt, ook goed :)
M of A maakt weinig uit, wat het langste meegaat.

Groet, Jak

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:42
door bart simpson
Op de D5/2.4D kwam de automaat pas in het voorjaar van 2002.
Als levensduur een item is neem dan een handbak.

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:44
door Thijs
Ah, dus de eerste Volvo 5 cilinders hadden dus ook nog geen automaat. Ik dacht dus alleen de 2.5D's. Weer wat geleerd.

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:44
door Richard
Let bij de D5 even op het vliegwiel. Als je die hoort rammelen zou ik even verder gaan kijken. Hij kan er best heel wat km's mee rijden maar vervangen is niet gratis. Verder zijn de injectoren een zwak punt bij de D5's. Ook prijzig in reparatie.

Succes met je zoektocht.

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:47
door Thijs
Verder zijn de injectoren een zwak punt bij de D5's
Hoe wou je dit zien? Als de auto rookt om wat "nagelt" ofzo? Als deze verschijnselen niet optreden tijdens de proefrit is dat geen garantie voor goede injectoren... Bij koud weer starten zegt al iets meer over de injectoren, maar dat is nu (gelukkig in de zomer) niet:) Helaas ook tijdens een aankoopkeuring wordt dit niet ontdekt..

Maar goed, elke tip is er een!

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:49
door 945i
Zou voor een 2.5D van 2000 gaan of een iets jongere 2.4D.
Van die leeftijd loop je wel tegen respectabele kilometerstanden aan, maar ze kunnen het hebben als er goed onderhoud is gepleegd.

Geplaatst: 27.05.2011 - 21:51
door Thijs
Ingevulde boekjes is in dat opzicht een goede graadmeter!

Is dit niet wat: http://www.pacauto.nl/verkoop_auto_fotos.asp?id=769 Ingevulde boekjes en zeker een goede auto :wink:

Geplaatst: 27.05.2011 - 22:00
door Richard
Thijs schreef:
Verder zijn de injectoren een zwak punt bij de D5's
Hoe wou je dit zien? Als de auto rookt om wat "nagelt" ofzo? Als deze verschijnselen niet optreden tijdens de proefrit is dat geen garantie voor goede injectoren... Bij koud weer starten zegt al iets meer over de injectoren, maar dat is nu (gelukkig in de zomer) niet:) Helaas ook tijdens een aankoopkeuring wordt dit niet ontdekt..

Maar goed, elke tip is er een!
Een D5 hoort niet te roken. Dus als hij rookt kan er inderdaad wat met de injectoren zijn. Ik geef verder alleen maar aan wat ik met die van mij heb meegemaakt en niks is een garantie natuurlijk. Je proefrit kan perfect gaan en als je de straat uit bent na aankoop kan je motorkap eraf vallen. Kan allemaal natuurlijk. Het blijft een 2e hands auto. Ik ben van mening dat je jezelf een budget moet stellen voor de auto en niet het hele budget moet uitgeven maar ook een beetje achter de hand houden voor eventueel eerder komend onderhoud.

Geplaatst: 27.05.2011 - 22:01
door Thijs
Je proefrit kan perfect gaan en als je de straat uit bent na aankoop kan je motorkap eraf vallen. Kan allemaal natuurlijk. Het blijft een 2e hands auto
Dat bedoel ik eigenlijk ook :)

Geplaatst: 27.05.2011 - 22:05
door toppertje
ik zou,als het een 2001/2002 moest worden,zeker gaan kijken
voor een 2.5D.
deze zijn iets minder storing gevoelig(met name injectoren) dan de eerste D5 s

Geplaatst: 27.05.2011 - 22:29
door Richard
Thijs schreef:
Verder zijn de injectoren een zwak punt bij de D5's
Hoe wou je dit zien? Als de auto rookt om wat "nagelt" ofzo? Als deze verschijnselen niet optreden tijdens de proefrit is dat geen garantie voor goede injectoren... Bij koud weer starten zegt al iets meer over de injectoren, maar dat is nu (gelukkig in de zomer) niet:) Helaas ook tijdens een aankoopkeuring wordt dit niet ontdekt..

Maar goed, elke tip is er een!
Een D5 hoort niet te roken. Dus als hij rookt kan er inderdaad wat met de injectoren zijn. Ik geef verder alleen maar aan wat ik met die van mij heb meegemaakt en niks is een garantie natuurlijk. Je proefrit kan perfect gaan en als je de straat uit bent na aankoop kan je motorkap eraf vallen. Kan allemaal natuurlijk. Het blijft een 2e hands auto. Ik ben van mening dat je jezelf een budget moet stellen voor de auto en niet het hele budget moet uitgeven maar ook een beetje achter de hand houden voor eventueel eerder komend onderhoud.