Pagina 1 van 2
Zeer fraaie V50 D5 gevonden. Nog tips voor de aanschaf ?
Geplaatst: 29.05.2011 - 13:34
door robbie2
Beste forum-leden.
Ik ben al een tijd op zoek naar een opvolger van de V40 uit 2004.
Eerst dacht ik aan een V70, S60, maar vindt ze voor mij althans net iets aan de grote kant. Super auto's en mooi om te zien en in te rijden. Maar ik denk dan altijd voor mezelf, wel een grote auto.
Nu heb ik afgelopen zaterdag in een V50-D5 gereden met 150dkm op de teller. De verkoper heeft me overgehaald om te gaan proef-rijden en met succes. Ik was aangenaam verrast over de rij-eigenschappen en in combinatie met de geartronic helemaal mijn ding. Voordat ik tot de koop overga, hebben jullie nog tips die zeker het controleren waard zijn ?
Zien jullie nog problemen met deze auto ?
Ik ben geen auto-technicus en laat alles door de volvo-dealer doen, en daar ben ik zeer tevreden over. (Zwette-garage Sneek, super bedrijf)
De auto is volledig dealer onderhouden.
Any tips ?
(Ps voormalige ING lease auto en 1ste eigenaar)
Bouwjaar 2008.
Zilvergrijs en navigatie in dashboard verwerkt. netjes.
Geplaatst: 29.05.2011 - 15:12
door robbie2
Niemand ?
Geplaatst: 29.05.2011 - 15:18
door Gast
Super auto.
D5 in combinatie met geartronic kun je aan de ene kant relaxed rijden, anderzijds ongenadig hard.
En dan nog dat geluid. Je hoort de D5 een beetje meer dan in een V70, maar dat is bepaald geen straf.
Die van mij doe ik na de vakantie (half juni) in de verkoop.
Geplaatst: 29.05.2011 - 17:11
door robbie2
dbosker,
Bedankt voor je antwoord. Super. dacht ik ook al.
Was alleen een beetje terughoudend met de 150dkm, maar via dit forum is dat geen probleem. Is ie net ingereden word dan gezegd.
Als ik hem heb zal ik zeker enkele plaatjes op het forum plaatsen..
R
Geplaatst: 29.05.2011 - 17:16
door Gast
150.000 km voor een D5 is niets - inderdaad net ingelopen.
Geplaatst: 29.05.2011 - 20:39
door mvds
Let even op de onderhoudshistorie. De leasemaatschappijen doen vaak de dure reparaties niet meer aan het einde van het contract of als de kilometerstand van het contract bereikt is.
De auto ziet er in elk geval nog netjes uit.
http://www.usedcarscentre.nl/web/site/d ... n=98-ZP-ZB
Geplaatst: 29.05.2011 - 20:59
door Henielma
Ik heb anderhalf jaar geleden een V50 D5 geartronic uit 2007 gekocht. Een heerlijke auto, vandaag van Noord naar Zuid Nederland mogen rijden en dat is echt een genot.
Toen ik de auto kocht stond er 213.000 km op de teller, inmiddels 263.000 en sinds de aanschaf een nieuwe condensor van de airco en een verbindingsstangetje van de wervelklep nodig gehad. Tot nu toe in ieder geval geen schrikbarende reparaties.
Geplaatst: 29.05.2011 - 21:01
door Bart
robbie2 schreef:Niemand ?
Niet na 2 uur al meteen beginnen te bedelen he

?
V50 icm met D5 is werelds. Ik heb 2 jaar in een D5 met handbak gestuurd. 1 nadeel: je gaat zo snel te hard....
De mijne (met 145k op de klok) is inmiddels ook in handen van een mede-forummer gekomen, denk dat hij er ook veel plezier van gaat krijgen. Auto zag eruit en voelde als nieuw!
Geplaatst: 29.05.2011 - 21:46
door kawaman
Dat kan ik als nieuwe eigenaar alleen maar beamen

Geplaatst: 29.05.2011 - 22:12
door Jolly Breeze Racing
V50 D5 rijdt fantastisch, heb de mijne bij Zwettegarage gekocht
Heb wel handgeschakeld, maar ooit gereden in D5 met geartronic, ook prima.
Km stand zegt niet zoveel, 150.000 km is niet veel voor een D5
Geplaatst: 29.05.2011 - 23:31
door robbie2
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Ik ben net in Gothenborg Sweden aangekomen voor een business trip.
Met de taxi naar het hotel, en ja, op de airport wilde ze me in een japanner stoppen, maar ik ging stevast op een V70, AWD, D5 af. In zweden en dan ook in een volvo, toch ? Wat een auto en wat een mooi geluid.....
Groet,
Rob.
Geplaatst: 30.05.2011 - 07:41
door NielsPHEV
volgens mij zit je wel net aan een beurt met distributie (en waterpomp) bij 150 k km's even rekening mee houden. D5 is een fantastische motor !
Geplaatst: 30.05.2011 - 08:12
door kawaman
Dat is bij 180.000 volgens het onderhoudsschema.
Geplaatst: 30.05.2011 - 11:07
door mvds
Dan komt het eerste onderhoudsbeurtje op 1058 euro bij 180000 kilometer.
Geplaatst: 01.06.2011 - 23:16
door robbie2
Bedankt voor alle bruikbare reacties.
Nog een laatste vraag,
Onderhoud is gebeurd volgens boekje, echter bij 90.000 km een sprong naar 136.000.
Niet helemaal volgens boekje (maar wel binnen een jaar) maar is dit reden tot terughoudendheid ? Onderhoud is wel bij een (goede) volvo-dealer geweest
Klopt, bij de 180.000 km, een ruime beurt, maar ja, als hij verder goed is, dan hoort dat bij een V50/D5. Daarna weer relaxed cruisen,.....
Geplaatst: 01.06.2011 - 23:19
door Gast
zie geen reden tot paniek.
Bij mij kwam de beur op een gegeven moment ook niet uit, vandaar 7000 km later beurt laten geven - dus na 37.000 km.
Dit is 16000 km meer, maar beurt is wel keurig netjes uitgevoerd.
Geplaatst: 01.06.2011 - 23:20
door bart simpson
eh.... volgens het boekje is met alle stempels erin, een gat van 46.000km is daarbij niet ok
Geplaatst: 02.06.2011 - 09:11
door Gast
nee, maar als daarna wel het achterstallig onderhoud weer is gepleegd, lijkt het mij niet zo'n probleem.
Geplaatst: 02.06.2011 - 09:46
door robbie2
Mijn punt is eigenlijk, is het een probleem dat de auto 46000 km met dezelfde olie blijft rijden ?
Is dat niet schadelijk voor de motor ?
Geplaatst: 02.06.2011 - 09:51
door Gast
dat is 16.000 km te veel. Normaal gesproken had hij met 120.000 een beurt moeten hebben. Echter met 136.000 km.
Gezien de kwaliteit van de hedendaagse olie, moeten we ook niet al te hysterisch gaan doen over de 16.000 km. Als het oliepeil verder keurig netjes in de gaten gehouden is, lijkt mij verder niets aan het handje.