Pagina 1 van 1

Volvo XC60 R-design op de SEMA schow in Las Vegas

Geplaatst: 29.05.2011 - 21:00
door den toerist
Het amerikaanse Volvo tuning bedrijf IPD heeft een Volvo XC60 R-Design-model jaar 2011 onder handen genomen hiervoor.
Dit bedrijf bestaat sinds 1963 en houd zich voornamelijk bezig met de verkoop van onderdelen en accessoires van Volvo.
Aan deze XC60 hebben ze niet zoveel veranderd: nieuw ontwikkelde anti-roll bars, het verlagen en verstevigen van de ophanging, nieuwe velgen en - bovenal - de upgrading van de motor. Cijfers geeft IPD nog niet vrij.
U vraagt ​​zich misschien af ​​wat de vreemde aanhanger en motor achter de XC60 R betekenen? Het is gewoon dat een van de medewerkers van IPD een bedrijf heeft dat prestatie onderdelen maakt voor off-road motoren van Honda CRF. Een van de teams in de serie is Geico Honda / Factory Connection Racing Team met de populairste off-road motorrijder Kevin Windham.
IPD maakte een schets, met de auto en haar eenwielige motortrailer, en toonde het aan Geico Honda. Deze lenen dan ook hun Kevin Wind Ham offroad motor uit voor de Sema Show in november. Hoe de aanhanger werkt op echte wegen ... daar weten zij bij IPD ook nog geen antwoord op. Maar naar eigen zeggen is: de achterkant eigenlijk heel breed.
Volvo VS heeft ook het project zijn zegen.

Geplaatst: 01.06.2011 - 15:59
door Volvoman
Krijgen ze geen gedonder met die naam? Als je Heico een beetje Oosteuropees uitspreekt ben je er ook...

Ik vind deze minder opvallend dat vorige edities van Sema Volvo's (C30's)

Geplaatst: 01.06.2011 - 16:06
door PeeJay
Waarom zouden ze gedonder met de naam krijgen?

IPD heeft een versie gemaakt met de kleuren van een motorsportteam. Daarbij bestond Geico veel eerder dan dat Heico gevormd werd ;)

Geplaatst: 01.06.2011 - 17:46
door Volvoman
OK! :study:

Geplaatst: 01.06.2011 - 17:52
door PeeJay
Ze sponsoren ook een bootje

Afbeelding

4200pk 8)

Geplaatst: 01.06.2011 - 17:53
door Volvoman
Lijkt me link...

Geplaatst: 01.06.2011 - 17:56
door PeeJay
Met 300+ km per uur over het water is inderdaad niet zonder risico's.

Geplaatst: 01.06.2011 - 22:13
door hmv
Volvoman schreef:Krijgen ze geen gedonder met die naam? Als je Heico een beetje Oosteuropees uitspreekt ben je er ook...
Zo ver hoef je het niet te zoeken, laat een Zeeuw die namen maar eens uitspreken... :wink:

Geplaatst: 02.06.2011 - 07:54
door Volvoman
hmv schreef:
Volvoman schreef:Krijgen ze geen gedonder met die naam? Als je Heico een beetje Oosteuropees uitspreekt ben je er ook...
Zo ver hoef je het niet te zoeken, laat een Zeeuw die namen maar eens uitspreken... :wink:
Dat zat er wel in! :D

Geplaatst: 02.06.2011 - 08:59
door VolvoRob
Dat met die aanhanger gaat m.i. niet werken. De dynamische krachten die zijdelings ontstaan tijdens het rijden, worden m.i. niet opgevangen. Het kan sowieso geen kogelkoppeling zijn, moet m.i. een vangbek me teen pen-gat sluiting zijn o.i.d. Maar ja, papier is geduldig.

Geplaatst: 02.06.2011 - 09:23
door liquid_force
in america gebruiken ze veel minder een kogelkoppeling VolvoRob ... maar ik ben het met je eens: dit gaat niet werken

Geplaatst: 02.06.2011 - 13:55
door den toerist
In Amerika gebruiken soms ze een ander systeem.

Anderzijds gebruikt men er ook het kogelsysteem maar met een andere kogeldiameter dan in Europa.