Pagina 1 van 1
20% bijtelling op het hellende vlak
Geplaatst: 04.06.2011 - 20:56
door least
Onderstaande tekst komt van autowereld.com:
De grenzen van de bijtellingcategorie van 20% (nu 116 en 140 g/km) verschuiven per 1 juli 2012 naar 114 g/km voor diesel- en 132 g/km voor benzineauto’s. Per 2013 zal dit 112 en 124 gram CO2 de kilometer zijn en vanaf 2014 respectievelijk 111 en 112 g/km. Vanaf 2015 wordt ook in deze bijtellingklasse geen onderscheid meer gemaakt in brandstofsoort. Benzine- of dieselmodellen, allen met een emissiewaarde van maximaal 110 g/km komen in aanmerking voor een fiscale korting van vijf procent.
Zou dit gelden voor nieuwe auto's of per dat jaar voor alle dan rijdende auto's? Dan ben je mooi de sigaar met een 116 grammer?
Geplaatst: 04.06.2011 - 21:02
door rsnhakan
De S60 DRIVe stoot 114 gram CO2 uit.
Geplaatst: 04.06.2011 - 21:08
door least
rsnhakan schreef:De S60 DRIVe stoot 114 gram CO2 uit.
tenzij Volvo dan hard in de bus blaast worden die niet meer als leaseauto zo aantrekkelijk per 1 juli 2012!
Geplaatst: 04.06.2011 - 21:17
door rsnhakan
Wordt het volgend jaar tot of tot en met 114 gram?
Geplaatst: 04.06.2011 - 21:39
door arnoud
Het geldt alleen voor nieuw aangeschafte auto's. Voor je huidige auto geldt dat voor de looptijd van je leaseperiode er geen wijziging aan het vrijstellingspercentage doorgevoerd zal worden.
Geplaatst: 04.06.2011 - 21:46
door least
arnoud. schreef:Het geldt alleen voor nieuw aangeschafte auto's. Voor je huidige auto geldt dat voor de looptijd van je leaseperiode er geen wijziging aan het vrijstellingspercentage doorgevoerd zal worden.
Dan heeft Volvo weer even tijd om te sleutelen aan de uitstoot!
Geplaatst: 04.06.2011 - 22:47
door Dieselaar
Heb begrepen van de dealer dat hoewel in Nederland Volvo ergens op de 11e plaats staat wat aantallen verkochtte auto's betreft, in totaal de afname in Nederland klein is ten opzichte van wat er in totaal Europees wordt afgezet. En deze regels voor CO2-uitstoot zijn erg Nederlands, dus zijn ze in Zweden niet zo happig op het aanpassen aan de Nederlandse normen: dit kost natuurlijk erg veel aanpassingsmoeite, lees geld, en zal niet leiden tot meer omzet/winst, dus de business case voor Nederlandse uitstoot is niet snel positief. Kijk maar naar het verschil tussen de V60 en S60 waar de S60 net wel, en de V60 net niet aan de 114 gr-normen voldoet. Jammer voor veel leaserijders. En ieder jaar gaat de grens weer omlaag waaraan voldaan moet worden. Zie
hier het bericht over de Autobrief van de staatssecretaris Weekers van Fiancieen.
Natuurlijk is het in totaal voor Volvo wel interessant om met zuinige auto's te komen, dat is immers de strategische richting van het merk. Op Europees niveau zijn er normen voor het totaal gemiddelde uitstoot van de merken.
Geplaatst: 05.06.2011 - 10:57
door Discovery
Ach, tegen die tijd is de V60 hybrid er ook en dan betaal je 0% bijtelling.
Geplaatst: 05.06.2011 - 11:05
door Battlecruiser
En tegen die tijd is ook die regeling afgeschaft.
Geplaatst: 05.06.2011 - 11:07
door rsnhakan
En tegen die tijd komt er vast ook wel weer iets nieuws.
Geplaatst: 05.06.2011 - 11:39
door ZX10r
auto's welke 50 km op accu kunnen rijden hebben nut mits je deze dan weer op kunt laden. Iedere parkeer plek in een qpark moet dan bijv voorzien zijn van een laad mogelijkheid. Anders rij je in het geval van de V60 H alsnog op de D5
Moet je deze voorzien van subsidie, als je dit doet heb je weer dezelfde situatie als nu autorijden levert niet voldoende op en het zorgen voor het milieu kost dan teveel geld. Gewoon strengere regelgeving vanuit Europa en het wordt vanzelf schoner. Stimuleren (subsidies) kost de overheid teveel geld en is daarom beperkt houdbaar.
Zolang ze bij onze oosterburen en de rest van de wereld nog op bruinkool stoken is er op ander vlakken veel meer te halen.
Ik wacht zelf overigens vol verwachting op de V60 H is denk ik een mooie opvolger voor mijn huidige. (met of zonder subsidie maakt me eigenlijk niet uit)
Geplaatst: 05.06.2011 - 12:10
door rsnhakan
Ik dacht dat jij tegen auto's met een lage bijtelling was? Jij moet dan ook 110 op de rechterrijbaan rijden, en zeker niet op de linkerrijbaan komen

Geplaatst: 05.06.2011 - 17:07
door Discovery
Battlecruiser schreef:En tegen die tijd is ook die regeling afgeschaft.
Nee, juist niet. Op dit moment kan je niet leasen en meer dan 500 km privé rijden zonder bijtelling. Dat wordt met de nieuwe regeling, die in de link staat van Dieselaar, wel het geval. Vanaf 1 januari 2012 wordt het 0% bijtelling voor elke auto met een uitstoot onder de 50 gram CO2 per km in ieder geval tot 2015.
Geplaatst: 05.06.2011 - 20:32
door ZX10r
rsnhakan schreef:Ik dacht dat jij tegen auto's met een lage bijtelling was? Jij moet dan ook 110 op de rechterrijbaan rijden, en zeker niet op de linkerrijbaan komen

Nou ik ben tegen subsidie en dan de auto misbruiken, mijn laatste zin is ook met of zonder subsidie maakt me eigenlijk niet uit. Daarnaast heb ik geen bijtelling want ik rij er niet privé mee.
Voor mij is de verbetering van de techniek bij normaal gebruik veel belangrijker, neem de nieuwe blokken van BMW of MB meer vermogen en zuiniger, een V8 met minder uitstoot en meer vermogen dan mijn T6.
Een PR^$%$*$%us welke gebruikt wordt op de snelweg werkt niet en moet je niet stimuleren.