Gordels vervangen

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
RainDog
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 07.06.2011 - 15:38
Locatie: 's-Gravenhage

Hallo,

Ik wil de gordels in mijn Amazon graag vervangen. Er zitten nu nog oorspronkelijke 3 punts gordels in, deze zijn vast te klikken in een stalen ring van de middenconsole. In de gordels zit erg veel speling, voor de nodige veiligeid wou ik een modernere variant plaatsen.
Op de verschillende onderdelen sites zie ik echter alleen gordels voor latere Amazon modellen, of nieuwe universele voor 70E p/s,
Heeft iemand ervaring in het plaatsten van gordels in een Amazon 65 of ouder?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

RainDog schreef:Hallo,

Ik wil de gordels in mijn Amazon graag vervangen. Er zitten nu nog oorspronkelijke 3 punts gordels in, deze zijn vast te klikken in een stalen ring van de middenconsole. In de gordels zit erg veel speling, voor de nodige veiligeid wou ik een modernere variant plaatsen.
Op de verschillende onderdelen sites zie ik echter alleen gordels voor latere Amazon modellen, of nieuwe universele voor 70E p/s,
Heeft iemand ervaring in het plaatsten van gordels in een Amazon 65 of ouder?
Een universele rolgordel kost niet meer van 55 euro incl btw maar ik heb rolgordels bij de sloop uit een VW polo gehaald, waren inbouw rolgordels en dat heeft het voordeel dat de stoel nog te verplaatsen is. De universele hebben een kunstof huis (is wel mooier qua afwerking) en dat pakt weer wat ruimte. Achter kun je deze wel weer gebruiken. Op de sloop kost een setje gordels compleet misschien 20 euro. Je kan het originele gat met draad in de B-stijl gebruiken maar dan komt je gordel scheef te hangen en dan werkt de VW polo gordel niet dus moet je een gat boren in de dorpel en dan kun je via het ronde grote gat (ff doppie weghalen) een moer op de bout doen. Het voordeel van deze plek is dat je dan ook weer een universele rolgordel kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
Ronny Sauselé
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01.02.2008 - 13:21
Locatie: Nieuwolda
Contacteer:

Ik ben zeer benieuwd..
Ik heb ook nog steeds de originele 3 punts gordels, maar wil ze wel vervangen.
Het liefst zonder al te veel extra gaten te boren.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ronny Sauselé schreef:Ik ben zeer benieuwd..
Ik heb ook nog steeds de originele 3 punts gordels, maar wil ze wel vervangen.
Het liefst zonder al te veel extra gaten te boren.
Dan moet je een schuin opvul stuk maken zodat de gordel recht komt te zitten ander is het toch echt een gaatje boren.
rolf48
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30.12.2011 - 16:16
Locatie: Driel

Ga naar Dries Bakkenes
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

rolf48 schreef:Ga naar Dries Bakkenes
Heb je daar aandelen :D
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”