Nooit meer een S80 !!!!!!

Plaats reactie
Trooper
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.12.2005 - 14:40

Hallo allemaal,

Ik heb in Oktober een S80 2.9i uit 1999 gekocht , de auto zag er strak uit en reed als een zonnetje.

Toen ik na een maandje op de snelweg een auto in wilde halen en een kickdown gaf ging mijn toerenteller het rood in maar totaal geen vermogen, na een dagje zoeken en uitlezen bij de dealer bleek dat de binnenkant van de automatische bak verbrand was.

Na een revisie en 3000 euro lichter was het euvel verholpen, echter na 500 km sprong "Emissie service vereist" in mijn boordcomputer.
Na weer een weekje uitlezen bij de dealer bleek dat mijn gasklephuis niet goed was.

Na een nieuw gasklephuis en 800 euro lichter was ook dit euvel verholpen, dacht ik.

Ik ga met de familie op wintersport in een topmodel van volvo, en wat denk je, bij de eerste berg die ik tegenkom verbranden mijn platen in mijn bak , springt Emissies Servise vereist erin en vliegt bij een normale snelheid mijn auto bijna uit de bocht omdat mijn achterkant de voorkant voorbij wil.

Ik rij niet als een malloot en vraag niet het uiterste van de auto, dus daar zal het niet aan liggen.
Nu staat de auto bij het revisie bedrijf om de bak nogmaals te reviseren ( garantie), en daarna gaat ie naar de dealer voor de Emissie storing, en het zwabberen van de achterkant.

Ik zou de auto eigenlijk in brand moeten steken , omdat ik dit soort ellende niemand zou willen verkopen , maarja dat is strafbaar, dat zou het produceren van een S80 eigenlijk ook moeten worden.

Dit alles gebeurde binnen 5 maanden en 5000 kilometer.

Ik hoop dat jullie meer plezier van een S80 hebben, maar ik overweeg toch maar een ander merk.

Groeten
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Wat kunnen we daarop zeggen?
Een wagen van 7 jaar oud gereden door m'n moeder zou 50.000km op de teller hebben, een wagen gereden door mij zou er op die tijd al bijna 400.000 op de teller hebben...
Wat is de achtergrondinformatie van deze S80?
En dat je S80 na 5.000km met dezelfde panne in de garage staat, zegt meer over je garage dan over het merk van wagen...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Gebruikersavatar
MrSuzuki
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.02.2006 - 21:28

Exemplarisch gevalletje denk ik..

Blijft toch erg lullig! Maar hee, ook het beste paard van stal valt weleens ;)
Gebruikersavatar
dste46
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09.02.2006 - 22:22
Locatie: Breezand

Dit blijft de nachtmerrie van elke auto die je koopt ongeacht welk merk.

Ik heb diverse merken bestudeerd voor aankoop op internet en geloof me er is voor elk merk gelijksoortige ellende te vinden, zoals in het gewone leven je moet ook geluk hebben met zoiets.
Vanuit de garage en in de proefrit blijken ze het vaak allemaal fantastisch te doen.
Volvo S80 2.4 Comfort,
Volvo S40, T5, Momentum.
Gebruikersavatar
kremers
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 28.01.2006 - 21:58
Locatie: kerkrade

als ze de bak revisiseren laat ze ook het vliegwiel nakijken !!
hierin zit beslist speling waardoor bij vermogensvraag de koppeling blauw gaat aanlopen en inderdaad gaat verbranden !!
dit merkt je ook aan iets hakkelen!!
mocht je hem laten chippen dan moet je deze beslist laten vervangen want door het toename van het koppel kunnen de veringen het niet aan in het vliegwiel !!

die van mij een s80 uit nov 2000 2,5 Diesel staat nu bij de garage en kost ca. 1500,- euries.

(p.s. !! er zijn wel weing auto's die deze luxe en comfort hebben van dat bouwjaar.)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik denk inderdaad dat je gewoon pech hebt gehad. Maar ja hoeveel kilometer heeft de auto erop zitten? Als een auto er veel op heeft zitten van 7 jaar oud dan kan het wel eens voorkomen dat opeens alles ongeveer moet vernieuwd worden, daarom kopen sommige mensen ook na zoveel km of na zoveel jaar een nieuwe.
Nu heb jij gewoon echt de pech gehad om zo'n afgetrapte bak te krijgen! Heel veel sterkte en probeer een deal te maken bij je dealer voor een andere S80! Auto bij Volvo dealer gekocht of bij een handelaar?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Paul schreef:Ik denk inderdaad dat je gewoon pech hebt gehad. Maar ja hoeveel kilometer heeft de auto erop zitten? Als een auto er veel op heeft zitten van 7 jaar oud dan kan het wel eens voorkomen dat opeens alles ongeveer moet vernieuwd worden, daarom kopen sommige mensen ook na zoveel km of na zoveel jaar een nieuwe.
Nu heb jij gewoon echt de pech gehad om zo'n afgetrapte bak te krijgen! Heel veel sterkte en probeer een deal te maken bij je dealer voor een andere S80! Auto bij Volvo dealer gekocht of bij een handelaar?
Ik sluit me bij de vorige schrijver aan. Hopelijk komt het na deze "operatie"definitief in orde.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gast

Lijkt mij ook een geval van veel pech hebben. Ik heb ook een S80 2.9 automaat van 1999 en heb wel wat kleine dingetjes gehad ( garantie!) maar ik kocht hem in november 2004 en heb er inmiddels bijna 17.000 km mee gereden en hij bevalt nog steeds super. De vermelding van emissie service vereist krijg ik ook nog wel eens maar verder geen ernstige problemen. Zo'n probleem geval kun je volgens mij bij elk merk/type auto tegenkomen, jij hebt het toevallig bij je S80. Als ik zo'n auto zou hebben had ik hem toch al wel verkocht denk ik, als ik teveel prolemen, slijtage of storingen krijg gaat hij toch echt weg. Een auto moet het gewoon doen.
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ja dat spreekt voor zich. Lingsper, is bij jou de ABS regelunit al een keer vervangen? Ik heb gelezen dat dit onderdeel de oorzaak kan zijn van mysterieuze electronische storingsmeldingen...
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gast

Skywalker schreef:Ja dat spreekt voor zich. Lingsper, is bij jou de ABS regelunit al een keer vervangen? Ik heb gelezen dat dit onderdeel de oorzaak kan zijn van mysterieuze electronische storingsmeldingen...
Die is nog nooit vervangen. Het zijn inderdaad vreemde storingen. Ik heb ook wel eens meldingen van het ABS ontvangen. Laten controleren bij dealer en niks aan de hand of de melding verdween tijdens het uitlezen. Doorsolderen is ook een optie heb ik hier gelezen maar ik kan dat zelf niet. :(
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nee, aan dat solderen begin ik ook niet. Maar van die persoon die in den Haag zit vernam ik dat de meeste auto's van zo'n 5-7 jaar oud dit "typische Volvo probleem"kennen. Bij de dealer kost zoiets een bom duiten, en het kan een stuk voordeliger bij revisie.
Zelf heb ik die problemen nog niet maar ik denk eraan eventueel dit onderdeel preventief te laten reviseren.
www.absrepair.com
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Volgens mij niet alleen pech....... www.vvspy.com zoek naar 2.9.........
Door mij is in juli 2004 een S80 2.9 aut. uit '99 gekocht. XP-TT-42. Altijd dealeronderhouden en een mooie auto.
Na drie maanden garagebezoeken, gelukkig onder garantie, ben ik ook genezen verklaart. Aan de garage lag het niet, ik heb keurig alles, ook de aut. bak, onder garantie gerepareerd gekregen en de reparaties waren ook goed uitgvoerd. De auto zelf was 1 bak ellende en toen ik op een ochtend ineens mijn contactsleutel niet meer rond kon draaien was het gedaan. De auto is terug naar de dealer gegaan en ik heb hem nooit meer gezien. Mijn centjes wel gelukkig.

Mijn huidige S80 is een paar bouwjaren nieuwer, doet het prima en is een 5 cylinder. En al anderhalf jaar probleemloos ;)
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

He Marcel,
Misschien heeft die Trooper jou vorige S80 gekocht??
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Aanvullende informatie over die ABS controller op de os link

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Skywalker schreef:He Marcel,
Misschien heeft die Trooper jou vorige S80 gekocht??
Dat kan maar zo ;)

Het kenteken staat erbij, maar dat kan onmogelijk een slechte koop zijn.
Nieuwe motor, aut. bak, gasklep, lmm, enz.

Op een gegeven moment is de auto weer nieuw.
Maar ik hoefde even niet meer.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Skywalker
3rd Gear member
Berichten: 370
Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Volvo heeft toch ook zn goede kanten:
MY00 S80 has just saved my best friend's brother's life. I think he was excessively speeding when someone cut him off and he went over the pavement. I hear the car rolled 4 complete rolls. Him and his friend who were in the car are fine. They are not at the hospitals doing some test (Cat Scans and so) to make sure they are alright.
God bless Volvo.

Thank god they are fine. Thank god they were driving the Volvo.
To race or NOT to race.. That is the question..







ZAF





cm

posted 12:23 - 23.Feb.2006
--------------------------------------------------------------------------------
Great to hear the S80 worked well

marty Charette

posted 04:42 - 25.Feb.2006
--------------------------------------------------------------------------------
i love to hear stories like this, but at the same time losing a volvo sucks
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Verhaal van ZAF, ja die heeft wat mee gemaakt met Volvo's pff
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Tja wat kunnen we erop zeggen ???....
Ik heb mijn s80 bj2000 in 2003 gekocht met 150.000km heb nu al 230.000km op de teller staan, en ik moet zeggen ik ben nog nooit naar de garage moeten gaan omwille van stuken aan de auto, en des is mijn eerste waar ik niet om de zoveel maand weer eens naar de garage moet....
Je moet idd ook wat geluk hebben..
Heb je hem eigenlijk van een dealer gekocht, of privé ???? Dealer zou normaal gezien toch 1 jaar garatie moeten geven ???
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Plaats reactie

Terug naar “S80”