Pagina 1 van 1

9 versnellingen AT ZF

Geplaatst: 09.06.2011 - 14:33
door Quota
Is dit niet iets wat Volvo zou moeten interesseren om de concurentie met de ( veelal in lengterichting geplaatste) oosterburen beter aan te kunnen?

Re: 9 versnellingen AT ZF

Geplaatst: 09.06.2011 - 15:38
door V70 classic
Quota schreef:Is dit niet iets wat Volvo zou moeten interesseren om de concurentie met de ( veelal in lengterichting geplaatste) oosterburen beter aan te kunnen?
Ik zou dan eerder voor een CVT of een DSG bak gaan.
De classic automaat zoals we die nu nog aantreffen in de roffels zijn natuurlijk al lang uit de tijd.
Op zich doet mijn GT het wel redelijk.
Maar bakken met koppelomvormers ed zuipen als een bootsman (door de slip).
We zullen afwachten waar men naar toe gaat met Volvo.

Geplaatst: 09.06.2011 - 20:47
door 945i
Is natuurlijk een perfecte bak, maar Volvo zal wel niet mogen van Ford.

Geplaatst: 09.06.2011 - 21:13
door Msuidgeest
Ik maar denken dat Ford niet zoveel meer te zeggen heeft over Volvo ...

Die 9-traps bak begint op een CVT te lijken. Is dat wat ze willen? Mijn AW 30-43 zuipt inderdaad maar ik ben wel tevreden.

Geplaatst: 09.06.2011 - 21:13
door crosskabouter
Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:43
door Quota
crosskabouter schreef:Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
"Volgens ZF is de 9HP-transmissie opgewassen tegen een maximale trekkracht van 280 tot 480 Nm"

Dit maakt de bak volgens mij geschikt voor de meeste motoren die Volvo momenteel aanbiedt... :roll:

Dit zou Volvo in ieder geval snel kunnen helpen bij het reduceren van de uitstoot, doordat een langere eindoverbrenging mogelijk wordt...

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:44
door V70 classic
crosskabouter schreef:Ik weet niet in hoeverre Ford daar nog iets over te zeggen heeft na de verkoop van Volvo aan Geely.
Aan de andere kant zal deze bak zwaarder zijn dan een 6-bak, dus verlies je aan die kant weer. Daarbij is het koppel tegenwoordig een stuk hoger dan vroeger. Dat was bij Volvo Trucks ook de reden om terug te stappen van een 16-bak naar een 12-bak (+ het gewichtsverschil).
Ach als je maar genoeg betaald mag je gewoon een DSG stan leveren in een volvo hoor.
Als je er maar geen DSG opzet.
Dat mocht met de TDI ook niet.

Dat DSG is denk ik gewoon de beste bak nu te krijgen voor 80% van het wagenpark.
Het rijdt zuinig, sportief en is sterk.

maar goed waarom niet het wiel opnieuw uitvinden.

grts

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:51
door 945i
Geloof mij nou maar, Volvo is (voorlopig) niet vrij in de keuze voor motoren en bakken.
Ze zijn niet helemaal gek bij Ford....

Geplaatst: 10.06.2011 - 08:37
door Quota
945i schreef:Geloof mij nou maar, Volvo is (voorlopig) niet vrij in de keuze voor motoren en bakken.
Ze zijn niet helemaal gek bij Ford....
Jij vermoed/weet dat er nog een afname verplichting voor Volvo is opgenomen in het koopcontract wat Geely met Ford heft getekend?

Geplaatst: 10.06.2011 - 08:40
door 945i
Dat is een juist vermoeden.

Geplaatst: 10.06.2011 - 20:46
door crosskabouter
Quota schreef:"Volgens ZF is de 9HP-transmissie opgewassen tegen een maximale trekkracht van 280 tot 480 Nm"

Dit maakt de bak volgens mij geschikt voor de meeste motoren die Volvo momenteel aanbiedt... :roll:
Ik bedoel, dat je met zo'n hoog koppel zoveel versnellingen niet nodig hebt. Dat de ZF-bak het koppel aankan geloof ik wel. :wink:

Geplaatst: 10.06.2011 - 20:53
door 945i
Alleen is dat hoge koppel tegenwoordig maar in een klein toerengebied beschikbaar (diesels), dan zijn 9 verzetten wel handig...