Pagina 1 van 1
V40 1.9D van 10-2001
Geplaatst: 13.06.2011 - 19:57
door piotrV70
We overwegen om de 2e auto te vervangen door een V40 1.9D van 10-2001. Het is de 115pk versie. De auto heeft net geen 90.000km gelopen, is dealer onderhouden (laatste beurt bij 72.000) en het boekje is volledig afgestempeld. De verkoper is een volvo dealer. Met de auto wordt 400km woon/werk per week gereden.
De vragen:
- Wat is in de praktijk het verbruik van dit type V40 (op 80/100km wegen) ?
- Wat zijn punten om op te letten bij aankoop ?
- Wat zit er aan te komen qua onderhoud ? (Distributie ?, Kosten daarvan ?)
Alvast bedankt voor de tips !
Geplaatst: 13.06.2011 - 20:11
door Ramon&Ramon
dat is weinig km voor een diesel?
9000km per jaar voor een diesel is niet veel.
kan natuurlijk,maar is wel opvallend,het is niet te hopen dat de orginele distributieriem er nog op zit,dat lijkt me niet,maar wel even goed op letten.
Geplaatst: 13.06.2011 - 20:15
door piotrV70
Ramon&Ramon schreef:dat is weinig km voor een diesel?
9000km per jaar voor een diesel is niet veel.
kan natuurlijk,maar is wel opvallend,het is niet te hopen dat de orginele distributieriem er nog op zit,dat lijkt me niet,maar wel even goed op letten.
Ja, dat is bijzonder weinig. Vandaar de interesse. De meeste hebben al snel 200.000 op de teller. Hij is ook nog eens van de 1e eigenaar.
Geplaatst: 13.06.2011 - 20:17
door V70/2.4D/2003
De 1,9D mag 1 ltr op 18km drinken, op de 80 en 100 km wegen moet dat zeker te halen zijn.
Maar 90,000 km.....da's wel weinig. Henk Bouwsema in Delfzijl heeft er eentje staan met 3 ton op de klok a raison van 5950 euro, wel een nette auto van binnen en buiten trouwens, maar 3 ton is wat "normaler" voor een dieseltje van die leeftijd. Klopt die stand wel?
Geplaatst: 13.06.2011 - 20:20
door Ramon&Ramon
V70/2.4D/2003 schreef:De 1,9D mag 1 ltr op 18km drinken, op de 80 en 100 km wegen moet dat zeker te halen zijn.
Maar 90,000 km.....da's wel weinig. Henk Bouwsema in Delfzijl heeft er eentje staan met 3 ton op de klok a raison van 5950 euro, wel een nette auto van binnen en buiten trouwens, maar 3 ton is wat "normaler" voor een dieseltje van die leeftijd. Klopt die stand wel?
is veel geld 5950 met drie ton erop..
Geplaatst: 13.06.2011 - 20:21
door V70/2.4D/2003
Tja, Henk is inderdaad aan de prijs maar degene die hem koopt, die is al geboren :mrgreen:
Geplaatst: 16.06.2011 - 13:10
door piotrV70
We zijn in onderhandeling. Weet iemand wanneer bij dit type de distributieriem vervangen moet worden ? De 115pk is een commonrail diesel, of niet ?
Geplaatst: 17.06.2011 - 19:32
door Bart Giesen
Riem om de 120dkm. En ja is een commonrail diesel.
Heb in 2 jaar met deze 115pk diesel, 100.000km gereden. Enige mankement;
-turboslang (kwaaltje)
-luchtmassameter (ach)...
Verder enkel bij APK een grote beurt. Niks meer, niks minder. Blijft lopen dat stomme ding

Geplaatst: 17.06.2011 - 23:24
door V70/2.4D/2003
piotrV70, hoe staat het er voor? Heb je al wat info en pics zodat we er met elkaar wat van kunnen/mogen vinden?
Geplaatst: 18.06.2011 - 08:45
door piotrV70
V70/2.4D/2003 schreef:piotrV70, hoe staat het er voor? Heb je al wat info en pics zodat we er met elkaar wat van kunnen/mogen vinden?
Er is imiddels 790 van de vraagprijs af, dit is zonder garantie/zo meenemen. Punt is dat ik de distributie er nog bij wil. Wordt vervolgd.