Pagina 1 van 1

Volvo V40 aanschaffen hulp gevraagd

Geplaatst: 13.06.2011 - 21:16
door Norwayer
Beste Volvo rijders,

Ik heb al behoorlijk veel informatie gezocht e.d. maar zoek toch nog net het extra steuntje om mijn keuze te maken.

Ik wil graag een stationcar, ik heb al alle merken onder de loep genomen. Volvo v40 blijft gewoon de mooiste en betrouwbaarste auto in mijn budget.

Nu weet ik alleen niet of ik een 2.0T, 2.0 of 1.8 moet pakken. Ik las hier dat de 2.0T relatief even zuinig is als een 1.8. Maar ik hoorde wel dat de turbo bij 200.000 meestal kapot gaat en vervangen dient te worden (a €1000), distributieriem bij 240.

Dus mijn vraag welk model wordt mij aangeraden, ik ben zelf handig en doe normaal al het onderhoud aan auto's & motoren. (Weet niet of een turbo zelf te vervangen is, en of dat echt scheelt in kosten..) Maar heb een auto nodig die betrouwbaar is met luxe en een zakelijke uitstraling. Mijn budget is tot 5.000, ik wil er minimaal 4 jaar mee kunnen rijden.

Alvast bedankt! :)

Geplaatst: 14.06.2011 - 09:59
door Martijn137
voor 5000 moet je een mooie v40 kunnen vinden.
en dus ook een met volledige service en onderhouds history.

persoonlijk raad ik je aan om een 2.0 of de 2.0T te kopen. (eigenlijk T4 maarja dat zuipt wel heel erg ::lol: (heb zelf een T4, rijdt wel gruwelijk :) ))

dit vanwege de versnellingsbak, heb een 1.8 (phase 1) gereden en dat leek wel een 1 meter lange pollepel als versnellingsbak :P

wat betrefd zelf turbo vervangen: als je een brug en apperatuur tot je beschikking hebt om een motor er uit te lepelen...... en de kennis.
denk namelijk niet dat je er bij kan zonder er de motor er uit te halen
(correct me if i'm wrong :) )

en gezien je budget denk ik dat je ook geen genoegen hoeft te nemen met handmatige airco e.d. climate control moet zeker lukken net als leder of half leder (net wat je fijn vind, en ik had half jouw budget en het is mij ook gelukt, had nog wel een inruil auto maar goed)

en anders plaats je een link met een auto die je aantrekt. is ook makkelijker om daar op te reageren.

Geplaatst: 14.06.2011 - 11:40
door elvis69
5000 netto? Of heb je nog iets in te ruilen? In beide gevallen sluit ik me aan bij Martijn: moet wel iets prettigs te vinden zijn, ook met een goeie turbo, overigens gaat de uitvoering zonder turbo ook als een zonnetje. Eventueel diesel?

In elk geval succes met je zoektocht, neem geen overhaaste beslissingen!

greetings,
Elvis

Geplaatst: 14.06.2011 - 11:51
door V70/2.4D/2003
Je wilt een V40 op benzine die in staat is om nog een aantal jaren te kunnen rijden voor de somma van 5 mille. Zoals hierboven al gezegd moet dat lukken. Laat in elk geval de emotie thuis en, wat je uiteindelijk ook gaat kopen, laat een onafhankelijke aankoopkeuring doen. Er moet zeker iets zijn wat aan je eisen zal voldoen, zie www.gaspedaal.nl

Geplaatst: 14.06.2011 - 15:46
door Norwayer
Ah kijk eens aan.. Ik heb nog een golf 3 maar daar verwacht ik niet meer dan 500 euro voor te krijgen.. dus ik houd gewoon 5000 aan, mag ook minder hoor ! haha

Maar de turbo is dus niet zelf te doen, aangezien ik niet dergelijk materiaal heb.. De meeste v40 staan zo te koop voor 190k dus dan hebben ze net niet de distributieriem enzo vernieuwd.. Dus zou het miss beter zijn een te kopen van 220.000?

En misschien maar niet de 2.0T, want ik heb geen zin 1000 tot 1500 uit te geven aan een nieuwe turbo... Maarja de 2.0 verbruikt die niet veel?

Dus vooral de vraag, wat voor Km stand zou ik pakken, als ik een voor 3500-4000 kan kopen met 200-250k km zou niet slecht zijn? Of krijg je dan toch veel onderhoud?

edit: diesel is geen optie.. denk dat ik max 12k per jaar maak,
wil stiekem toch wel de 2.0T, qua vaste kosten maakt het niet veel uit, maar ben bang voor het onderhoud haha

Geplaatst: 16.06.2011 - 17:26
door J
<mod-edit: verkopen doen we op volvo-plaza.nl en niet hier!>

Geplaatst: 16.06.2011 - 18:22
door J
oh, onderhoudskosten ontlopen die van een 1.8 praktisch niet (maatje van mij had er 1) en qua verbruik? als je normaal rijd is 1 op 12 haalbaar. als je haar op haar staart trapt wordt dat rap anders... :-)
<mod-edit>

Geplaatst: 16.06.2011 - 20:54
door Norwayer
Hey bedankt voor het aanbod en de informatie.. maar helaas ben ik niet opzoek naar een gele variant, voorkeur gaat naar metallic zwart of metallic titanium.. :)

Maar een vraagje, op de autobaan wat voor verbruik haalt ie op de lange afstanden? Aangezien ik redelijk vaak de autobaan op zal gaan.. :) dus gewoon (120 tot 130kmh)

Geplaatst: 16.06.2011 - 21:23
door J
kleur is belangrijk, begrijp ik. alleen een goede onderhoudshistorie (in mijn optiek) nog belangrijker. mocht je van mening veranderen, proefrit willen oid hoor ik je wel.
op de snelweg haalt hij 1 op 12/13 (130/120)

Geplaatst: 19.06.2011 - 17:57
door Norwayer
OKe bedankt! :) ik hou het in mijn achterhoofd.. wie weet kom ik erop terug :)

Geplaatst: 19.06.2011 - 19:11
door bpc
Wat vind je zelf belangrijk.
2.0T is meer vermogen, maar turbo kan extra kosten met zich meebrengen.
1.8 vind ik zelf aan de matige kant voor een V40, zelf zou ik voor een 2.0 kiezen als het een turboloze zou moeten worden.

Zelf vind ik de V40/S40 een prima auto waarvan ik er een aantal heb gehad.
Probleempje die ik bij meerdere tegenkwam wat rammelende reactiestangetjes aan voorzijde.

Geplaatst: 20.06.2011 - 20:03
door VOLVO V40 T4
Volvo V40 T4 full options leer, airco, cruise control etc.. :signyeah:

Geplaatst: 21.06.2011 - 21:38
door bpc
?

Een T4 is leuk maar niet zuinig, vind het persoonlijk een te snelle motor voor de auto.

Gang is niet alles :D

Geplaatst: 22.06.2011 - 21:37
door VOLVO V40 T4
@ Een T4 is leuk maar niet zuinig, vind het persoonlijk een te snelle motor voor de auto.

Gang is niet alles
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik reed gemiddeld 650km op een tank "60liter" met een beetje lef zou 700km ook zijn te halen met 100km/h snelweg met de airco aan op de cruise control. Maar.. ja als je 8 jaar passat vr6 hebt gereden is bijna elke auto zuinig.

Vriendelijke groet

VOLVO V40 T4

Geplaatst: 23.06.2011 - 14:49
door bpc
Oke, ga maar een 850T-5R rijden of een Evo 8.

150 km op het circuit met een EVO 8 en de tank was leeg ! ( hij was volgetankt voor het circuit werd opgegaan )

Met de 850 heb ik nooit zuiniger kunnen rijden als 1 op 10.

Geplaatst: 24.06.2011 - 08:28
door Bart Giesen
bpc schreef:Oke, ga maar een 850T-5R rijden of een Evo 8. 150 km op het circuit met een EVO 8 en de tank was leeg ! ( hij was volgetankt voor het circuit werd opgegaan )
Tankje lek?

Geplaatst: 24.06.2011 - 14:46
door bpc
Ja, moet wel zeggen dat deze ong. 350 pk had en een EVO hoe stom het ook klinkt maar een tank heeft van 55 Ltr.

Geplaatst: 27.06.2011 - 07:46
door appiedriver
mijn 850 deed op de snelweg naar zuid france 1 op 13.

Geplaatst: 27.06.2011 - 10:45
door Volvoman
ik heb een 1.8 en een 2.0 (fase 2) gehad en die 2 was duidelijk lekkerder/beter dan de 1.8. Die vond ik zelfs te sloom.