Pagina 1 van 4
Verkoop gereed maken van een nieuwe xc70
Geplaatst: 14.06.2011 - 19:26
door Huub4xc
Beste volvo-rijders,
Bij aankoop van een neiuwe xc70 D3 wordt er ongeveer € 950,00 berekend t.b.v. het verkoop gereed maken van de auto.
Dit is best veel geld.
Weet iemand / kan iemand mij vertellen welke werkzaamheden hiervoor worden verricht....??
Wat nog meer dan poetsen ....
Alvast enorm bedankt.
Huub
Geplaatst: 14.06.2011 - 19:30
door Laguna-S60
Als het goed is krijgt ie ook een "nul beurt" daar worden alle dingen gecheckt, proefrit gemaakt, vloeistoffen bij gevuld etc
Geplaatst: 14.06.2011 - 20:46
door Discovery
+Alle transportbescherming verwijderen. Maar dan nog kom je niet aan 950 euro. Dit is gewoon een makkelijke manier voor de dealer om nog wat geld te verdienen en wat onderhandelingsruimte te hebben.
Geplaatst: 14.06.2011 - 20:48
door Ben
Alles wat nodig is om een auto die in de fabriek in Zweden voor jou gemaakt is zo te behandelen dat jij er fijn mee op pad kunt.
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:01
door Thom
Discovery schreef:+Alle transportbescherming verwijderen. Maar dan nog kom je niet aan 950 euro. Dit is gewoon een makkelijke manier voor de dealer om nog wat geld te verdienen en wat onderhandelingsruimte te hebben.
Leuke stelling, maar onwaar. De dealer bepaalt de rijklaarmaakkosten niet, die zijn vastgesteld door de importeur. Wordt nimmer korting op gegeven. Het is een oude discussie, alternatief is een hogere autoprijs, maar dan krijg je ook weer extra BPM. Schiet dus niemand iets mee op.
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:48
door Msuidgeest
Hoe dan ook, ik vind dat de dealer wel mag uitleggen waarvoor hij 950 euro "moet" vragen.
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:53
door 945i
Vraag 'sanco' eens, die heeft het zelf gedaan met zijn XC70. (stelt allemaal niet veel voor)
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:55
door Thom
Als het goed is vermeld een prijslijst de werkzaamheden die vallen onder deze kostenpost. Eenieder die denkt het goedkoper te kunnen doen, volgens mij heb je als koper het 'recht' je nieuwe auto zonder afleverpakker af te nemen. Een standaard nulbeurt met programmeren e.d. zal alleen lastig zijn om op je eigen oprit uit te voeren, maar poetsen en transportmateriaal verwijderen is niet zo ingewikkeld. Ik zou alleen bij auto's van ruim 50k (daar praten we hier toch over) niet die knieperd willen zijn waar het voltallige dealerpersoneel nog jaren over napraat, maar dat terzijde.
Geplaatst: 16.06.2011 - 10:55
door Karoshi
Snap nog altijd niet dat er in NL zo'n prijzen worden gevraagd voor het klaarmaken van de auto...
In België kost dit niets. Hoe ze het dan regelen met de importeur in België weet ik natuurlijk ook niet...
Geplaatst: 16.06.2011 - 13:43
door Discovery
Heeft gewoon te maken met die BPM die er in Belgie niet is. Als er geen BPM was geweest, dan zat het gewoon bij de catalogusprijs inbegrepen.
Geplaatst: 19.06.2011 - 18:51
door bpc
Er zijn een aantal dingen die nagekeken worden.
Het is meer dan folie verwijderen.
De belangrijke bouten / moeren controleren
Met de computer alle gegevens checken
Kenteken platen monteren
Poetsen
Ik geef toe het is veel geld, mss iets te veel maar het is meer dan enkel maar folie verwijderen. Als je een beetje onderhandeld moet dit toch wel eraf kunnen bij een volvo van meer als € 40.000,-
Wordt er niks gezegt over garantie als je dit zelf wilt doen?
Geplaatst: 21.08.2011 - 12:46
door bart simpson
het is een bpm/bijtellingsvrij procentueel deel van de cataloguswaarde van de auto, een soort knieval van de nederlandse belastingdienst.
@ onze belgische vrienden, wat doet men in België nu voor de verplichte inschrijvingstax? best veel geld om iets in te schrijven
Geplaatst: 21.08.2011 - 13:37
door BlackcurrantV70
Maar nog steeds veeel minder dan de NL BPM !!!
Ik zou het besterven om in NL een auto te kopen, als je die prijzen ziet !
Geplaatst: 21.08.2011 - 13:49
door bart simpson
kijk, daar maak je een foutje, juist voor een Belg is NL een goedkoopteland
Geplaatst: 21.08.2011 - 14:34
door Walter
Ivo, vergeet niet dat jij die bpm niet hoeft te betalen. Je kan dus kijken naar de netto prijs en die is lager dan ik BE.
Geplaatst: 21.08.2011 - 14:38
door Schorpioen
In de afleverkosten zit ook het transport van de fabriek naar de dealer.
Geplaatst: 21.08.2011 - 15:18
door sanco
Heb inderdaad de V50 en de XC min of meer zelf üitgepakt".
Wat er wel in zit en wat niet in de afleverkosten zit, heb ik niet uitgezocht. Of je een knieperd bent als je daar over begint weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik in geen geval een poetsbedrijf over mijn nieuwe lak wil. Heb een aantal jaren gezien hoe splinternieuwe auto's (ook Volvo's) door een lokale firma werden behandeld, en ook daar geldt: tijd is geld. Dat kan ik zelf echt beter in mijn eigen tijd en op een gegarandeerd schone auto.
Voor de rest telt gewoon het bedrag onder de streep waarover ik onderhandel, dus ik laat eerst alles netjes optellen, incl de matten enz. Daarna gezegd dat ik alle noodzakelijke dealer zaken (uit transportmodus zetten etc) gewoon daar wil laten doen, ook ivm garantie. Stelt overigens niet zoveel voor. Vervolgens wel gezegd dat ik zelf de velgen demonteer ivm het spuiten van de remklauwen en het behandelen van alle kale delen (dus twee keer los vast om de witte schermen weg te halen is zonde), en de trekhaak heb ik ook gewoon zelf gemonteerd. Een volle tank haal ik direkt op weg naar huis. (kom er langs en heb een pasje) Dit alles heeft niet zozeer te maken met die paar honderd euro afleverkosten. Ik vind / vond het voornamelijk gewoon leuk, en ik heb er daarna een aantal jaren plezier van. Het hoor ahw bij het inwijdings ritueel. Ieder zijn afwijking nietwaar? ::?
Met het stijgen van de jaren laat je dit vanzelf over waarschijnlijk.
Geplaatst: 21.08.2011 - 16:48
door gsx750r
bart simpson schreef:... @ onze belgische vrienden, wat doet men in België nu voor de verplichte inschrijvingstax? best veel geld om iets in te schrijven
Of je het nu inschrijvingstaks, registratieheffing of belasting noemt maakt niet uit.
De BPM is gewoon een
eenmalige en zeer hoge belasting zoals door de EC o.a als volgt aangehaald:
Het is echter niet ongewoon dat de lidstaten die een eenmalige en zeer hoge belasting heffen (veelal, maar niet altijd, bij de inschrijving en ingebruikneming van het voertuig op hun grondgebied) enz.
in
dit document.
Lees het maar eens rustig door en er zal een wereld van onbegrip voor je opengaan !
Dus @ onze nederlandse vrienden: Ik vind eerlijk gezegd de BPM ook '
best veel geld om iets in te schrijven' en in gebruik te nemen ! :evil:
Rob
Geplaatst: 21.08.2011 - 17:38
door bart simpson
Ach, in nederland vloeit het naar de algemene middelen, schaf het af en er zijn andere belastingen die door het dak omhoog zullen gaan.
BPM is met 2 jaar over en CO2 tax gaat ook in andere landen komen
Ik heb aanmerkelijk meer onbegrip voor de moraal van de zuidelijke landen die de EG gewetenloos kaalroven, dus ook onze bpm...
Geplaatst: 21.08.2011 - 18:03
door 945i
Verhaal van Sanco lijkt mij duidelijk, het helpt bij het "bonding" proces tussen berijder en auto.
(offtopic; Maar dankzij jou Bart, kunnen de lantaarne in Portugal branden, jij helpt de overheid tenslotte aan de BPM/co2 tax inkomsten.
)