S40 t4 met stotterende motor
Geplaatst: 17.06.2011 - 22:38
Help mijn s40 T4 is binnen 2 weken kapot gegaan:
woensdag 15 juni reed ik van delft naar Zwolle met mijn net nieuwe T4
ik heb hem 2 weken geleden via marktplaats van een particulier gekocht
na de eerste 180 km gemiddeld honderd gereden te hebben.
kon ik de laatste kilometer even gas geven..
ik ging van de 120 naar 180km/h en meteen nam me snelheid terug en liep mijn motor niet meer lekker.
dus terug schakelen om beetje toeren te maken en voelde dat de turbo nog werkte dus probeerde het weer in z'n 5 maar gebeurde weer het zelfde.
(t4 kan normaal 235km/h)
zwolle-zuid er meteen afgegaan en kon hem voor het stoplicht lastig lopend houden moest goed gas bij geven om hem aan te houden
eerste beste stopplek gestopt en naar huis van me vriendin laten slepen
volgende ochtend naar de Volvo-zwolle laten slepen
daar hebben ze kort even gekeken naar de volvo (heb even meegekeken)
de 2 buitenste bougies waren de kopjes van gesmolten.
bij compressie meting hadden de middelste 2 cilinders geen compressie..
het is dus niet echt relaxt
na 1,5 week heerlijk gereden te hebben best jammer..
ik weet nu niet wat te doen...
de volvo dealer schatte dat als de kop er af moest en de cilinderkoppen afgevlakt moesten worden... kosten tussen de 1200 en 1600€..
Vak garage JRM in zwolle gebeld:
die rade af om dit blok te verbouwen en was bang dat er al iets mee aan de hand was voor ik hem kocht.
anders zat ik tussen de 1000 en 1500€
hij durfde het eigenlijk niet aan om te doen was de auto en het motorblok niet waard waarschijnlijk...
hij adviseerde een nieuw motorblok er in te laten zetten (nouja 2dehands)
de auto zelf is nog hardstikke goed...
hij reed super 1,5 week
wat zal ik nu doen?
1 auto laten maken
2 ander motorblok er in
3 auto verkopen
dus even in het kort:
auto binnen 2 weken kapot gegaan
tikte 180 aan en viel meteen terug naar 150
2 cilinders kapot waarschijnlijk
auto gekocht voor 3300€ met 180000 op de teller
wat moet ik er mee doen?
hij staat nog bij volvo zwolle
woon zelf in den haag
woensdag 15 juni reed ik van delft naar Zwolle met mijn net nieuwe T4
ik heb hem 2 weken geleden via marktplaats van een particulier gekocht
na de eerste 180 km gemiddeld honderd gereden te hebben.
kon ik de laatste kilometer even gas geven..
ik ging van de 120 naar 180km/h en meteen nam me snelheid terug en liep mijn motor niet meer lekker.
dus terug schakelen om beetje toeren te maken en voelde dat de turbo nog werkte dus probeerde het weer in z'n 5 maar gebeurde weer het zelfde.
(t4 kan normaal 235km/h)
zwolle-zuid er meteen afgegaan en kon hem voor het stoplicht lastig lopend houden moest goed gas bij geven om hem aan te houden
eerste beste stopplek gestopt en naar huis van me vriendin laten slepen
volgende ochtend naar de Volvo-zwolle laten slepen
daar hebben ze kort even gekeken naar de volvo (heb even meegekeken)
de 2 buitenste bougies waren de kopjes van gesmolten.
bij compressie meting hadden de middelste 2 cilinders geen compressie..
het is dus niet echt relaxt
na 1,5 week heerlijk gereden te hebben best jammer..
ik weet nu niet wat te doen...
de volvo dealer schatte dat als de kop er af moest en de cilinderkoppen afgevlakt moesten worden... kosten tussen de 1200 en 1600€..
Vak garage JRM in zwolle gebeld:
die rade af om dit blok te verbouwen en was bang dat er al iets mee aan de hand was voor ik hem kocht.
anders zat ik tussen de 1000 en 1500€
hij durfde het eigenlijk niet aan om te doen was de auto en het motorblok niet waard waarschijnlijk...
hij adviseerde een nieuw motorblok er in te laten zetten (nouja 2dehands)
de auto zelf is nog hardstikke goed...
hij reed super 1,5 week
wat zal ik nu doen?
1 auto laten maken
2 ander motorblok er in
3 auto verkopen
dus even in het kort:
auto binnen 2 weken kapot gegaan
tikte 180 aan en viel meteen terug naar 150
2 cilinders kapot waarschijnlijk
auto gekocht voor 3300€ met 180000 op de teller
wat moet ik er mee doen?
hij staat nog bij volvo zwolle
woon zelf in den haag