Pagina 1 van 4

Up-date GT 6 traps

Geplaatst: 18.06.2011 - 19:53
door diesel01
Ik sprak vandaag met een verkoper van Volvo die vertelde dat er een up-date bestaat voor de gt 6 ism de D5 185pk.
Dus voor een ieder die net als ik van mening ben dat de gt wel erg dorstig is, mogelijk dat de bak geüpdatet kan worden zodat het brandstofverbruik naar beneden gaat.

Geplaatst: 18.06.2011 - 19:59
door 945i
Hoezo, maakt hij teveel toeren, schakelt hij te laat op?

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:06
door diesel01
945i schreef:Hoezo, maakt hij teveel toeren, schakelt hij te laat op?
Is dat niet het zelfde :?: :wink:
Gemiddelde van 8.0/100km volgens de bc is redelijk vors omdat die doorgaans een te rooskleurig beeld geeft van de werkelijkheid.
Ik heb mij erbij neergelegd dat het verbruik vors is maar als er en update bestaat om het positiever te krijgen houdt ik mij aanbevolen.
Ik merk dat hij idd soms blijft hangen in toerental, het liften van de voet is de enige mogelijkheid om hem dan na 3 sec te laten schakelen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:13
door 945i
Cijfers graag..
Kan je redelijk normaal optrekken tot +/- 100 km/h en toch de hele acceleratie onder 2000 t/pm. blijven?

Hoeveel toeren draait de motor bij 100 km/h

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:36
door diesel01
Als ik normaal met het overige verkeer meerijdt dan kom ik uit op ongeveer 2600 toeren.
100km/h weet ik zo niet maar dat laat ik je nog even weten.
Ik denk dat de slip die de bak heeft debet is, toen ik informeerde naar de Limited Edition mbt de gt gaf de verkoper aan dat de gt behoorlijke stappen had gemaakt in comfort en brandstofverbruik.

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:41
door V70/2.4D/2003
Zie daar het verschil:

Diesel01 met z'n 185 paardjes draait 2600 toeren.
Ik zei de gek, draait bij 100 km/h in z'n 5 net iets meer dan 2000 toeren en de BC zegt dan 4,8 ltr/100 km

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:46
door 945i
Maar met het overige verkeer mee, houdt in 120-130 km/h.....

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:46
door diesel01
Ehhm bij normaal acc schakelt hij 2600rpm.
Wat het rpm is bij 100km/ wet ik niet omdat ik er nooit op gelet heb maar laat ik jullie weten.
En nu Wallander op belgie.

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:50
door toppertje
ik begrijp niet dat als je een V70 D5 185pk Sports edition'07 Elektric silver metallic, standverwarming, sunroof rijd,jij je drukt maakt om een litertje meer of minder.
als je zuinig wilt,koop je beter een Prius geval oid.

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:56
door diesel01
Hahaaha constructief....
Nee even zonder gein vanmiddag was het tankje leeg en ging er voor €96 aan v-power in als ik middels een updatetje van de gt het verbruik naar beneden kan krijgen,dan scheelt dat geld.
Tuurlijk moet je niet op euro kijken met een dergelijke auto, maar ik mag er toch wel voor zorgen dat het niet onnodig geld kost?

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:03
door toppertje
ik heb wel eens gehoord dat chippen ook verbetering geeft mbt. het verbruik.

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:07
door 945i
Afbeelding

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:09
door V70 classic
toppertje schreef:ik begrijp niet dat als je een V70 D5 185pk Sports edition'07 Elektric silver metallic, standverwarming, sunroof rijd,jij je drukt maakt om een litertje meer of minder.
als je zuinig wilt,koop je beter een Prius geval oid.
Ik denk niet dat dat litertje het probleem zal zijn.

Wat TS schrijft is gewoon het enige debet aan de GT.
De persoon die de software ooit heeft ontwikkeld was niet van deze wereld lijkt mij.

Ik rijdt de T6 met de 6 traps.
Dat blijven hangen in toeren is gewoon irritant en onnodig.
Want als je gewoon vlot wilt rijden ( dus niet volle bak) maar gewoon met het verkeer mee.
Dan doet de GT gewoon vreemde dingen.
De bak wil niet doorschakelen, doordat je je voet ophoud (want niet vollebak) lijkt het wel een astma patient (die motor).

Het enige redelijk alternatief dat je dan hebt is zelf die schakelopdracht geven.
Maar daar rijdt je geen automaat voor.

Ik heb inmiddels wel gevraagd aan een tuner of die mijn bak kunnen herprogrameren.
Ik zou het ideaal vinden dat de bak in stand D, ongeacht de stand van het gaspedaal gewoon bij een 1800 a 2000 toeren schakelt.
Bij kick-down of sport moet ie dan bij een 4000 schakelen.

Let wel dit zou IK ideaal vinden.
Dan kun je gewoon vlot rijden zonder dat de GT gaat pingelen.
Wil je gewoon hard schakelt de bak bij max koppel.

Want met de T6 en/of de D5 heb je bakken koppel maar het komt er niet echt uit omdat die bak ligt te klooien.
Met als gevolg belachelijke toerentallen en dus brandstof verbruik.
En nee dat litertje doet mij geen pijn.
Het gaat mij om de betere rij beleving wat mogelijk moet zijn.

De update van volvo help hier overgens niet mee.
Ik leg voorlopig de bal bij de tuner en kijkt waar de mee komt.
Nogmaals dit is wat mijn bevindingen zijn.

grts Ronald

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:10
door toppertje
945i schreef:Afbeelding
wat je zegt,ben je zelf :violent1:

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:22
door diesel01
Exactle my words V70 classic.
Niet het litertje, alhoewel deels maar ook rijbeleving.
Ik ben doorgaans een rustige rijder, maar bij inhalen of invoegen op een 80weg dan wil ik graag snel weg zijn op koppel want dat heeft hij zat zonder dat de gt driftig toeren gaat maken juist dat maakt hem dorstig.
Ik trek dus ook deels mijn positieve feedback in mbt de gt, het automaat rijden bevalt mij zeer en blijf ik in de toekomst doen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:22
door 945i
@ Toppertje, :)

Maar dat is idd. irritant bij een GT, lang leve de old fashion automaat! \:D/ (van Volvo dan..)

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:34
door V70 classic
diesel01 schreef:Exactle my words V70 classic.
Niet het litertje, alhoewel deels maar ook rijbeleving.
Ik ben doorgaans een rustige rijder, maar bij inhalen of invoegen op een 80weg dan wil ik graag snel weg zijn op koppel want dat heeft hij zat zonder dat de gt driftig toeren gaat maken juist dat maakt hem dorstig.
Ik trek dus ook deels mijn positieve feedback in mbt de gt, het automaat rijden bevalt mij zeer en blijf ik in de toekomst doen.

Ach het rijdt wel goed.
Maar hij zou indeed wat beter bij de les zijn als ie niet zou schakelen op dat moment.
Verder heb ik er niet echt veel last van omdat ik genoeg power heb.
Maar het zou beter kunnen.
Mocht het mogelijk zijn om die Gt zo te herprogrameren zal ik het wel melden, kan ieder zijn keuze maken.
Er zullen er alijd wel gaan zeuren hier over garantie en zo.

En indeed
945 die oude bakken hadden er minder last van.
Maar die hadden ook minder keuze.

grts

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:38
door 945i
Hoeveel keuze heb je nodig... Er zit een sport/ economic stand op en een winterstand, als het moet kan je ook met hand schakelen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:01
door toppertje
je hebt toch juist een automaat om NIET te hoeven kiezen?
dat doet de automaat voor je,als het goed is dan tenminste.

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:03
door 945i
Zo zou het idd. moeten zijn ja... Ik gebruik die knopjes dan ook nooit. :)