Pagina 1 van 1

Heeft chiptuning zin??

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:46
door Beekimov
Beste mensen,

Ik zit er over te peinzen om mn S80 (2.4i 140pk) te laten chiptunen, maar hoeveel zin heeft dit eigenlijk??

Word die ook zuining in het brandstof verbruik??, ik heb al op wat sites gekeken, en bij de meeste tuners krijg ik met mn auto zo'n 15 pk winst en zo'n 55nm koppel dr bij.

Maar dat kost dan ook wel wat.... zo tussen de 300 en 400 euri....

Wat is wijsheid :?

Erwin.

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:51
door Marc O.
Je kunt de 140pk motor vrij eenvoudig laten chippen tot 170pk. De 140pk motor is mechanisch nl. identiek aan de 170pk motor maar is softwarematig gedowntuned. Vraag eens na bij Rica of Fasttech.

Geplaatst: 18.06.2011 - 21:56
door Ben
Mods break
Topic verplaatst naat de juiste rubriek

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:18
door Laguna-S60
Ik loop dus rond met het zelfde idee, alleen heb ik de zelfde motor in een S60 ;),
Bij BSR krijg je 188 PK (tenminste dat zeggen ze :P)

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:27
door 945i
Er zijn ongeveer honderddertieneneenhalf topics over dit onderwerp, zoekt en gij zult vinden.

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:35
door Beekimov
Oke duidelijk, ik ga informeren.

Thanks!

Geplaatst: 18.06.2011 - 23:10
door Martijn_b
Ik heb een Volvo S60 2.4 die direct bij aflevering van 140 naar 170 pk is getuned. Het koppel blijft echter bijna gelijk, en de tuning via Rica was flink prijzig. Het verschil t.o.v. 140pk komt pas door na de 5.000 rpm, ergens waar ik niet zo heel vaak kom.

Mijn mening: onvoldoende verschil!

Geplaatst: 18.06.2011 - 23:40
door Fredhead
Had je je van tevoren een beetje ingelezen op het forum had je dit ook geweten.
De topics waarin wordt vermeld dat de 140 ---> 170 pk benzine verschillen boven de 4000 toeren pas merkbaar zijn, zijn ondertussen niet meer op 2 handen te tellen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 23:51
door Beekimov
ok duidelijk

Geplaatst: 18.06.2011 - 23:54
door Fredhead
Laguna-V70 schreef:Bij BSR krijg je 188 PK (tenminste dat zeggen ze :P)
Was dit ook niet in combinatie met een ander luchtfilter?
Verder is 188 pk leuk, maar met een opgepoetste grafiek in paint valt er zelfs 200+ pk uit dit blok te halen :D

Geplaatst: 19.06.2011 - 08:36
door Andre C70
Heren,

Het koppel vind ik belangrijker dan de pk's. Even stevig kunnen intrappen om snel in te halen of even te accelereren. Dat zie je ook wel als je deze discussie leest.

Vind trouwens wel dat Volvo erg spastisch doet over chip en tune zaken. (zie mijn onderschrift, dan begrijp je wat ik bedoel ;) )

Geplaatst: 19.06.2011 - 09:44
door 945i
Waarom is dat spastisch?
Als jij garantie geeft op een product, dan wil toch ook niet dat eerst iemand ermee aan het klooien geweest is en dan bij jou terugkomt om garantie als het niet goed gaat?

Wat je na garantie doet moet je zelf weten.

Die Audi met die motor/ bak, is trouwens ook niet het toonbeeld van betrouwbaarheid, doe maar rustig met dat koppel....

Geplaatst: 19.06.2011 - 09:50
door liquid_force
niet spastisch, maar trekken gewoon een rechte lijn mbt de garantie.

Geplaatst: 20.06.2011 - 23:00
door Bakboord1
Idd rustig aan doen met die audi. Ik ken al een verhaal van een 3.0tdi waarbij de bak twee keer kapot was voor de 80dkm. Toen toch maar de tuning er weer af. Was overigens origineel audi/abt.

Geplaatst: 03.07.2011 - 16:13
door bart simpson
liquid_force schreef:niet spastisch, maar trekken gewoon een rechte lijn mbt de garantie.
dat is bij Audi en VW exact zo, zijn er brokken door tuning, daar ook geen garantie