Pagina 1 van 2

Sideskirts laten spuiten, spatlappen ook?

Geplaatst: 27.02.2006 - 16:44
door Remon
Zoals de titel al laat doorschemeren wil ik de site skirts over laten spuiten in de carroserie kleur. Vrijdag haal ik de achterskirst op van een phase I die na aanpassing op mijn Phase II worden gemonteerd. Nu is mijn vraag, als ik de achterskirts en sideskirts laat spuiten, moet ik dan de achterkant van de spatlappen ook laten spuiten?
Afbeelding

Geplaatst: 27.02.2006 - 16:49
door menjo
Ik zou die spatlappen er helemaal afhalen.
Ik denk dat die dingen er gespoten helemaal niet mooi uitzien. Misschien kun je ze in de carosserie kleur fotoshoppen?

Geplaatst: 27.02.2006 - 16:51
door Richard
Ik zou ze zwart laten. Staat op zich wel mooi. Iig niet spuiten.

Geplaatst: 27.02.2006 - 17:18
door Remon
De spatlappen wou ik er zowieso aan laten zitten. De auto blijft er zoveel langer schoon van. En ik vind het ook niet lelijk staan. Het is wel moelijk. Als de spatlappen gespoten zijn, lijkt het wel meer 1 geheel. Maar k vraag me sterk af hoe het staat. Kan hier iemand photo shoppen met een prof programma?

Geplaatst: 27.02.2006 - 17:20
door CeeBee
Met je spatlapen erop komen die skirtstukjes niet tot hun recht, passen wil ook slecht lukken.

Geplaatst: 27.02.2006 - 17:26
door Robert
En dan heb ik nog steeds het probleem dat ik de spatbordrandjes ook gespoten wil hebben.

Eraf zal nog wel lukken maar terug erop ???

Maar eens langs een schadeherstelbedrijf rijden en om advies of dubbelzijdige tape vragen.

Geplaatst: 27.02.2006 - 18:03
door DanieldeJong
Ik wil wel even wat voor je Photoshoppen.
moment....

(de boel staat wel in de schaduw he, als het in de zon zou staan wordt het resultaat mischien beter en duidelijker...)

Geplaatst: 27.02.2006 - 18:12
door DanieldeJong
bij deze...


vergeef me de kwaliteit (5min. job), als je het nog beter wilt hebben moet je me even een hoge kwaliteit foto per mail sturen ofzo.....

gr

Daniel

Geplaatst: 27.02.2006 - 19:04
door DanieldeJong
oops :D
was de spatlap voor vergeten...

Geplaatst: 27.02.2006 - 19:41
door Remon
Zo zo, netjes hoor. Mooi gedaan.
Alleen ben ik zelf nog niet tevreden over het eindresultaat. K denk toch dat ik de spatlappen zwart laat

Geplaatst: 27.02.2006 - 19:59
door DanieldeJong
Omdat je ook de zwarte stootstrips hebt en zwarte raamstijlen is het mischien niet verkeerd om aan de onderkant van de auto ook wat zwart te laten...

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:05
door arnoud
Robert schreef:En dan heb ik nog steeds het probleem dat ik de spatbordrandjes ook gespoten wil hebben.

Eraf zal nog wel lukken maar terug erop ???
Ieee, dat vind ik wel de lelijkste uitvinding op een V/S40, die spatbord verbreders.... gruwelijk lelijk, dus er af halen en eraf laten :oops:

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:17
door Remon
DanieldeJong schreef:Omdat je ook de zwarte stootstrips hebt en zwarte raamstijlen is het mischien niet verkeerd om aan de onderkant van de auto ook wat zwart te laten...
Daar heb je wel gelijk in. Mijn idee achter het spuiten van de sideskirts is dat de auto wat verlaagt lijkt. De ruimte tussen de grond en de onderkant van de auto lijkt kleiner. Nu zul je denken, man verlaag de auto dan echt. Nou nee, dat doe ik niet omdat ik iedere dag over 7 drempels kom. Verlagen is dus geen optie.
En de achterskirt van een phaseI die ik ga monteren heeft een andere kleur dan de sideskirts van een PHASEII.

Geplaatst: 06.03.2006 - 10:15
door locus
twijfel je nog, of ga je het definitief niet meer doen? Ik hoop eigenlijk dat je ze wel laat spuiten, omdat ik dat ook nog overweeg. Zijn die sideskirts bij phase 2 eigenlijk standaard in de kleur meegespoten geweest?

Geplaatst: 06.03.2006 - 17:09
door joost
Niet standaard. Ik geloof wel standaard op de uitloopmodellen van de X40.

Joost.

Geplaatst: 06.03.2006 - 20:18
door Remon
@joost,

Klopt op het 2003 model was het standaard. Ook de stootsrippen werden in de kleur meegespoten. Ik heb vrijdag de achterskirst opgehaald van een phase I dezemoet ik nog pas maken voor de phase II achterbumper. Daarna worden ze in kleur meegespoten op de spatlappen na.

Geplaatst: 06.03.2006 - 20:59
door arnoud
@Remon:

Zou het niet mooier zijn om dan de phase-1 achterspatlappen te monteren? Die zijn zo gevormd dat ze mooi om de achterskirts (vast een goed NL woord :) ) heen vallen...

Ik heb zelf afgelopen weekend het kleine model spatlappen erop gezet, nu maar hopen dat 't ding niet zo gruwelijk snel goor wordt van onderen... Deze maat vond ik nog wel meevallen...

Afbeelding

Nu alleen nog twee extra schroeven er doorheen draaien, maar tenzij ik ergens een magische ultra korte haakse kruiskop schroevendraaier ga vinden zal ik eerst het achterwiel er af moeten halen om die er in te krijgen...

Geplaatst: 06.03.2006 - 21:34
door Remon
@Arnoudh,

Dat is achteraf een betere oplossing geweest. Helaas heb ik de spatlappen er nu net 2 maand onder zitten. Deze kosten €40. Dat is me te veel geld om aan de kant te leggen en nieuwen te kopen. K probeer de achterskirts pas te maken. Dat moet gewoon lukken. Maar je hebt gelijk, dat had ik achteraf beter kunnen doen.

Geplaatst: 06.03.2006 - 21:38
door arnoud
De phase-1 lappen zijn maar €35,40 per twee dus veeeeel goedkoper :)

Geplaatst: 07.03.2006 - 08:07
door locus
Spatlappen (alleen het woord al) vind ik het echt een no go (net als spatbord verbreders) Ieder zo zijn smaak.

Maar ook bij mij zijn de achterzijkanten zo snel vies dat je je afvraagt hoeveel zin schoonmaken heeft. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet, maar worden phase2 model aan de achterzijde minder snel vies door een andere bumber vorm?