Pagina 1 van 1

Kilometerstand 2.0D

Geplaatst: 22.06.2011 - 15:46
door PAM
Hallo V70 liefhebbers,

Heb sinds april 2010 een V70 (my 2010) 2.0D Momentum/Electric silver. Heb tot nu toe een "bescheiden" aantal van 37.000km's gereden. Naar mijn inschatting moeten er toch forummers onder jullie zijn die (beroepsmatig) al een veeeeeel hogere km stand bereikt hebben. Ben zeer benieuwd naar de km-standen en de daar bijbehorende onderhoud-historie. Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden en gaat de V70 eind juli voor z'n 40.000km beurt naar de dealer.

groet

Paul

Geplaatst: 22.06.2011 - 15:58
door MartenS40
Mijn vorige 2.0D was een prima exemplaar. Heb ik tot 280dkm gereden. een radiateur-fan, een accu en een setje gloeibougies was alles buiten het normaal vermelde onderhoudsschema om.

Wel had ik inmiddels last van een turbo die wel eens een keertje dienst weigerde, dit begon bij 270dkm en is een paar keer gebeurd. Echt zorgen maakte ik mij niet. Ook trok hij soms niet helemaal 100% vloeiend op. Beetje heel licht golvend, dit had hij altijd al en ik heb er nooit wat mee gedaan. Soms was het erger en soms bijna niet. Beide problemen komen wel meer voor op het forum, en horen een beetje bij de 2.0D MY04 bij latere km standen. Ik heb nu een MY06 dus ik ben benieuwd hoe deze zich houdt.

Geplaatst: 23.06.2011 - 18:13
door WMB
V70 2.0d van oktober 2009, kmstand nu 102.000 plus een beetje. Motorisch nog niets vervangen/geen problemen. Bij de 100K beurt achter nieuwe remschijven en een nieuwe wiellager voor. Eerder was er ook al een wiellager vervangen.

Geplaatst: 24.06.2011 - 11:50
door Grimm
Juni 2009 en inmiddels 61K kilometer gereden. Drie onderhoudsbeurten gehad zonder bijzonderheden (laatste keer alleen setje wisserbladen).

Vorige auto was ook een 2.0D die ik bij 150K heb ingeruild. Ook daar geen motorische problemen gehad. Wel een keer een condensor die geraakt was door een steen en verder een defecte parkeersensor.

Prima motorisatie, rijdt als een zonnetje.

Geplaatst: 24.06.2011 - 14:34
door Volvoman
Na ruim 52000 ben ik zeer tevreden over de 2.0D, nooit een misse slag gemaakt. Hopen dat de D3 minstens zo goed is!

Geplaatst: 15.08.2013 - 23:31
door rene1969
Nu 15000km gereden, totaal 93000 op de teller en zonder problemen, 2010 2.0d

Geplaatst: 16.08.2013 - 20:52
door tom200
Na 3 turbo"s te hebben opgeblazen met men 1.6D S40 ben ik nu heel gelukkig met men V70 MY08 2.0D. die nu op 97.000 afklokt.

Geplaatst: 18.08.2013 - 13:22
door berghoven
Nu 186.000 op de teller en ik mag nog een maand of 4.
Naast standaard onderhoud:
- achterwielophanging (was volgens mij fabricagefoutje. Iets met de bussen)
- krakende achterklep (bekend euvel. af en toe een lik vet)
- 2 x nieuwe airco compressor
- 1 x nieuwe dynamo
- Recentelijk een lekke dieselleiding over motorblok. Geen groot probleem, maar wel veel moeten vervangen ivm schade van de diesel (en een staaaaank, niet te houden).

Bovenal een heerlijke reisauto. Echt eersteklas vervoer. Ben benieuwd of de PIH mij positief kan verrassen t.o.v. de V70. V.w.b ruimte in ieder geval niet...;o).

Geplaatst: 03.09.2013 - 07:40
door Schrankie
Na een mooie vakantie in een eersteklas reiswagen staat de teller op 115.000 km.
op 40.000 km zijn de remschijven en blokken achter al vervangen( jawel achter)
op 115.000 km een vreemde ratel in het vooronder. Na even luisteren was de monteur overtuigd: kapot vliegwiel en ook meteen de koppeling vervangen. Kosten 2000 euro. Bleek een bekend probleem bij deze motor.

Geplaatst: 14.09.2013 - 00:58
door sailor2
v70 2.0d summum Bj07/09
km 110000

nog niks aan de motor moeten vervangen,
enkel heb ik de remschijven alle 4 vervangen en blokken(niet dat dit echt nodig was maar ik heb liever de remmen in top conditie...)

voor de rest content met de wagen, ook al voel ik idd het verschil met een 2.4d maar goed.
enige waar ik me aan stoor is de RTI, maar dat is een andere discussie...

Geplaatst: 28.12.2013 - 11:19
door skimanski
196000 km op de teller. Buiten het vervangen van wat slijtage onderdelen zoals remschijven, blokken en banden, buiten het reguliere onderhoud, nooit extra kosten gemaakt. De complete onderhoudshistorie is mij bekend. Een fantastische reiswagen. Als je niet opzoek bent naar pk's echt een goede keus. Het is geen sprinter maar het loopt hard zat. Dat is natuurlijk mijn mening. Maar het gebrek aan vermogen draagt er misschien wel aan bij dat er zo weinig mechanische problemen zijn??? Je gaat vanzelf relaxed rijden.

Geplaatst: 28.12.2013 - 11:35
door BlackcurrantV70
Moet bij de 2.0d het roetfilter niet standaard vervangen worden bij 150.000km ?

Ik heb dit ergens gehoord

Geplaatst: 28.12.2013 - 16:38
door skimanski
Volgens mij is het een retrofit roetfilter en deze gaat in principe een autoleven mee.