Pagina 1 van 1

Hoe herken ik de on-gemodificeerde gasklep?

Geplaatst: 23.06.2011 - 20:12
door Jak
Hallo allemaal

Hoor van diverse V70 2.4T 's (rond 2000-2001) dat de gasklep niet jofel is. Er schijnt ook een gemodifieerd model te zijn

1) Hoe groot is kans dat de oude klep de mist in gaat ?
2) Wat kost vervangen ?
3) Hoe herken ik een gemodificeerd exemplaar ?

Grt Jak

Geplaatst: 23.06.2011 - 21:06
door EVV
1: 100%
2: Ongeveer 750 euro
3: meestal zit er dan een sticker op van ACTronics

Geplaatst: 23.06.2011 - 21:22
door Jak
Las ik ergens witte stikker = oud en gele stikker = nieuw ?

Grt Jak

Geplaatst: 23.06.2011 - 21:58
door Oceanracer
Klopt, maar die is niet gemodificeerd, maar gewoon nieuwer. Zelfde techniek dus.

Geplaatst: 23.06.2011 - 22:56
door umpie
kan jou orgen het antwoord geven

ook ik had na een leuke tijd rijden dat er niets aan de hand was inhouden en bokkerig rijden van de auto
fouten laten uitlezen en dat gaf aan gasklep sensor defect /onderbroken
gasklep er onder weg gehaald en naat ac tronics verstuurd
vandaag berict dat ie klaar is , standaart revisie , dus ipv koolstofbanen zit er nu een hall sensor in
morgen monteren zaterdag even de software herladen enhopelijk rijdt ie weer als van ouds

er zat trouwens een gele stikker op envolgens de historie van de auto is ie al in 2001 vervangen ????

Geplaatst: 24.06.2011 - 00:22
door Jak
umpie schreef:kan jou orgen het antwoord geven

ook ik had na een leuke tijd rijden dat er niets aan de hand was inhouden en bokkerig rijden van de auto
fouten laten uitlezen en dat gaf aan gasklep sensor defect /onderbroken
gasklep er onder weg gehaald en naat ac tronics verstuurd
vandaag berict dat ie klaar is , standaart revisie , dus ipv koolstofbanen zit er nu een hall sensor in
morgen monteren zaterdag even de software herladen enhopelijk rijdt ie weer als van ouds

er zat trouwens een gele stikker op envolgens de historie van de auto is ie al in 2001 vervangen ????
Ok geef even door of het beter is, en wat het kost...

Groet, Jak

Geplaatst: 24.06.2011 - 10:20
door buikijn
voor een 2.4t uit genoemd bouwjaar kan ook een Bosch gasklep gemonteerd zitten. Bij de Bosch zijn volgens mij de bekende problemen niet aanwzig. (falende sleepcontacen) Ze zijn niet uitwisselbaar.

links op deze foto zie je de Bosch en rechts de Magneti Marelli;

http://www.volvot5.co.uk/forums/showpos ... ostcount=6

Geplaatst: 24.06.2011 - 16:13
door umpie
nou heb hem er op zitten

de gemodificeerde van ac tronics herken je aan een sticker van ac tronics
plaatsen fluitje van cent ben er een half uurtje mee aan de slag geweest

ook meteen even het banjoboutje van de turbo aansluitng doorgeprikt deze zat potdicht
kosten 225 euro bij ac tronics incl het terug zenden van de gasklep

software opnieuw laden bij de dealer (valt bij mij onder garantie ivm 3 maand geleden compleet nieuw software pakket laten plaatsen)

auto rijd tot nu toe weer als een zonnetje

Geplaatst: 24.06.2011 - 16:45
door Jak
buikijn schreef:voor een 2.4t uit genoemd bouwjaar kan ook een Bosch gasklep gemonteerd zitten. Bij de Bosch zijn volgens mij de bekende problemen niet aanwzig. (falende sleepcontacen) Ze zijn niet uitwisselbaar.

links op deze foto zie je de Bosch en rechts de Magneti Marelli;

http://www.volvot5.co.uk/forums/showpos ... ostcount=6

Hoi
Ok, lees ik goed dat er 3 types zijn ?

1 de falende (type ?)
2 de Bosch (is ok)
3 de Magneti (is ok ?)

Weet je toevallig welke types/bouwjaren met welke types zijn uitgerust ? Of hoe ik dat kan achterhalen ?

Groet, Jak

Geplaatst: 24.06.2011 - 16:48
door Jak
umpie schreef:nou heb hem er op zitten

de gemodificeerde van ac tronics herken je aan een sticker van ac tronics
plaatsen fluitje van cent ben er een half uurtje mee aan de slag geweest

ook meteen even het banjoboutje van de turbo aansluitng doorgeprikt deze zat potdicht
kosten 225 euro bij ac tronics incl het terug zenden van de gasklep

software opnieuw laden bij de dealer (valt bij mij onder garantie ivm 3 maand geleden compleet nieuw software pakket laten plaatsen)

auto rijd tot nu toe weer als een zonnetje
Geweldig ! Er wordt in een bericht ook Bosch genoemd, heb je dr ook zo een ?
Banjoboutje zegt me nog niks ..(:
Bedankt voor de feedback.
Jak

Geplaatst: 24.06.2011 - 17:24
door umpie
bosch en magneti marrelli zijn niet uit te wisselen

bosch is in 2002 gekomen

de mm met witte stikker is falende type alhoewel mijn oude al voorzien was van gele heeft ie het toch na ruim 240.000km begeven

is nu gemodificeerd dmv de koolbaantje te vervangen door een halsensor


de banjo bout zit ook onder aan het inlaatspruitstuk als je voor de auto staat links vlak bij de dynamo

een prut werk om los te halen maar is te doen

Geplaatst: 24.06.2011 - 17:25
door buikijn
Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.

er zijn 2 soorten;

-Magneti Marelli
-bosch

Bosch zie je niet vaak.

de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.

Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.

Geplaatst: 24.06.2011 - 17:33
door Jak
buikijn schreef:Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.

er zijn 2 soorten;

-Magneti Marelli
-bosch

Bosch zie je niet vaak.

de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.

Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.

Hallo

Ruw samengevat
een 24T 2001 heeft een Magneti. Als die niet is gereviseerd (gele stikker of revisie door ACTronics), is de kans groot dat ie rond de 2+ton aan de beurt is.

Vraag: als de meningen verdeeld zijn, zijn er dan nog zekerder opties ? Of is een 24T gedoemd te falen ?

Groet, Jak

Geplaatst: 24.06.2011 - 19:05
door buikijn
opnieuw het origineel (laten) plaatsen heeft voor velen de voorkeur boven de actronics. Een 'foute' gasklep (magneti, witte sticker) hoeft niet per definitie kapot te gaan. het kan sowieso geen kwaad de laatste software te laten laden.

Geplaatst: 26.06.2011 - 10:01
door umpie
buikijn schreef:Dat banjoboutje, moet je even uitleggen waar deze zit.

er zijn 2 soorten;

-Magneti Marelli
-bosch

Bosch zie je niet vaak.

de magneti marelli's worden gereviseerd door een bedrijf in Almelo ac tronics, waar de meningen over verdeeld zijn. Voor zover ik weet gebruiken ze ook nog gewoon sleepcontactjes ipv een contactloos hoekmeetsysteem.
ze pretenderen dat ze andere ETM's hebben aangepast, maar bij de volvo etm staat dit niet vermeld. Bij mijn weten gebruiken ze geen hal-sensor.

Die banjo sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.



banjo boutje zit aan de onderkant van het spruitstuk.
als je de etm eraf hebt gehaald kun je er redelijk bij komen.
je ziet hemzitten als je voor de auto staat en tussen de dynamo en het spruitstuk kijkt , zie je hem zitten.
je moet er van onder af bij om hem los te halen .

wbt sleepcontacten... ik heb die mensen van act aan de telefoon gehad ( je kan namelijk niet als particulier daar wat laten repareren alleen via garage) en die vertelden dat er een hal sensor ipv koolstofbaan geplaatst word.

voor mij was de prijs de doorslag om hem te laten herstellen ipv vervangen door een nieuwe etm 225 tov +/- 700 euro ( excl montage en software herladen)

Geplaatst: 26.06.2011 - 12:14
door buikijn
Of ik vergis me, maar die 'banjo' sluiting zit in verbinding met de carterventilatie. Als deze verstopt zit, zou ik het verdere traject (oil-trap etc) ook nakijken. Het spruitstuk moet er dan wel af.

Geplaatst: 26.06.2011 - 23:19
door umpie
hoeft er niet af de verstopping zit alleen in het gedeelte van de banj oog waar het dunne slangetje aan zit een 2 mm boordje er doorheen halen en de verstopping is opgeheven

had de rest van de slang wel vervangen want was zo bikkelhard dat ie scheurde met loshalen