Pagina 1 van 1
V70 D3 Geartronic of T4 Powershift?
Geplaatst: 23.06.2011 - 23:09
door PB34
Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
Geplaatst: 24.06.2011 - 14:31
door Volvoman
ik weet alleen zeker (denk ik) dat de start/stop alleen op de handgeschakelde D3 zit.
Re: V70 D3 Geartronic of T4 Powershift?
Geplaatst: 24.06.2011 - 20:04
door least
PB34 schreef:Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
start stop komt later in 2011 (herfst) voor de D3 GT, is dan geen start stop maar het loskoppelen van de aandrijving bij gas los laten, zodat bij uitrollen e rgeen verbruik is.
Ik heb deze combi besteld, de D3 in de V60 die ik nu rij bevalt prima, GT is een verplichting van de leasemaatschappij voor de courantheid. Met 70.000 km per jaar is benzine geen optie
Geplaatst: 24.06.2011 - 20:30
door 945i
Start/stop voor een automaat is tot nu toe voorbehouden aan onze Duitse vrienden.
Het loskoppelen van de aandrijving bij gas los, zal er niet voor zorgen dat er op dat moment geen verbruik is (de motor blijft draaien).... het is weer een onderdeel wat voor veel storing kan/zal zorgen, vrees ik..
Geplaatst: 24.06.2011 - 21:22
door least
945i schreef:Start/stop voor een automaat is tot nu toe voorbehouden aan onze Duitse vrienden.
Het loskoppelen van de aandrijving bij gas los, zal er niet voor zorgen dat er op dat moment geen verbruik is (de motor blijft draaien).... het is weer een onderdeel wat voor veel storing kan/zal zorgen, vrees ik..
ik heb het niet zelf verzonnen...
Waar komt dat D3 GT vandaan en wat houdt dat in?
Geplaatst: 25.07.2011 - 17:09
door rmutsaers
@least, waar heb je die info over een D3 GT versie vandaan?
Is dat een wat potentere versie van de D3?
Zo ja, weet je ook hoeveel PK's erin zitten? en wanneer deze op de markt gaat verschijnen ?
Thanks
Rick
Geplaatst: 25.07.2011 - 17:33
door least
D3 GT is de algemene afkorting voor de D3 met Geartronic automatische versnellingsbak
Geplaatst: 10.08.2011 - 21:00
door PB34
Ik ben eruit! Het wordt een D3 GT! Doorslaggevend is de vijfcilinder beleving en de enorme trekkracht bij lage toeren. Nu nog de kleur uitzoeken (zie mijn andere topic). Dank voor de reacties!
Gr., PB34
Geplaatst: 10.08.2011 - 21:09
door 945i
Lijkt mij de goede keuze.
Geplaatst: 10.08.2011 - 21:33
door least
945i schreef:Lijkt mij de goede keuze.
mij ook, maar dan wel een Oyster

Geplaatst: 10.08.2011 - 23:04
door TrickyZ
Het is natuurlijk achteraf gepraat, maar de keuze benzine vs diesel is er naast je voorkeur ook vaak een van financieel omslagpunt. In dit geval ben je bijna 1000 euro per jaar meer kwijt aan de D3 T4 bij een gebruik van 4 jaar en 40000km per jaar.
Geplaatst: 11.08.2011 - 07:49
door jongbj
Dat snap ik niet, bij 40000 km per jaar een diesel nog steeds duurder dan een benzine? Als ik op internet de berekening er op los laat komt het steeds zo rond de 15000 km uit als omslagpunt. Dat was namelijk voor mij ook een van de redenen een D3 te kiezen, de kosten bij veel kilometers.
Geplaatst: 11.08.2011 - 08:20
door TrickyZ
Excuses, ik heb de twee omgedraaid. De D3 is bij 40000 km volgens Autoweek 1212 euro vs 1293 voor de T4. Het omslagpunt zal dus inderdaad iets lager liggen.
http://www.autoweek.nl/kostenberekening ... 1&cache=no
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:47
door jongbj
Oef, verklaart een hoop, dacht al dat ik het zo fout gedaan had dat ik mijn D3 zou moeten afbestellen ten gunste van een T4.
Dat zou heel lastig langs de directie (vrouw) gaan, de reden om een nieuwe auto te kopen is juist de overgang naar diesel.

Het feit dat ik er flink op vooruit ga is toeval

Re: V70 D3 Geartronic of T4 Powershift?
Geplaatst: 19.08.2011 - 21:28
door PB34
least schreef:PB34 schreef:Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
start stop komt later in 2011 (herfst) voor de D3 GT, is dan geen start stop maar het loskoppelen van de aandrijving bij gas los laten, zodat bij uitrollen e rgeen verbruik is.
Ik heb deze combi besteld, de D3 in de V60 die ik nu rij bevalt prima, GT is een verplichting van de leasemaatschappij voor de courantheid. Met 70.000 km per jaar is benzine geen optie
Blijkt toch een ander systeem; het is wel degelijk een systeem waarmee de motor afslaat. Je moet hiervoor het rempedaal even wat dieper intrappen. Na loslaten van het pedaal slaat de motor weer aan. Dus best uniek voor een automaat!
Re: V70 D3 Geartronic of T4 Powershift?
Geplaatst: 20.08.2011 - 21:48
door least
PB34 schreef:least schreef:PB34 schreef:Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
start stop komt later in 2011 (herfst) voor de D3 GT, is dan geen start stop maar het loskoppelen van de aandrijving bij gas los laten, zodat bij uitrollen e rgeen verbruik is.
Ik heb deze combi besteld, de D3 in de V60 die ik nu rij bevalt prima, GT is een verplichting van de leasemaatschappij voor de courantheid. Met 70.000 km per jaar is benzine geen optie
Blijkt toch een ander systeem; het is wel degelijk een systeem waarmee de motor afslaat. Je moet hiervoor het rempedaal even wat dieper intrappen. Na loslaten van het pedaal slaat de motor weer aan. Dus best uniek voor een automaat!
Ik heb het gezien, info van Volvo was blijkbaar niet accuraat, ik verheug me op de komende D3 met GT en deze voorzieningen!