Hallo forumleden,
Ik ben aan het twijfelen tussen een XC60 en een V60.
Ik maak met mijn wagen (relatief) verre reizen, bijvoorbeeld naar het binnenland van Spanje waar er op sommige plaatsen zelfs geen GSM dekking bestaat. Over een reservewiel beschikken is dus voor mij wel belangrijk. Ik heb weinig vertrouwen in de spuitbusoplossing.
Ik meen te weten dat er voor het optionele mini-reservewiel (geleverd in tekstielzak) geen plaats is in de ruimte onder de V60 koffer.
Wat zijn de afmetingen van dit mini-reservewiel ? Wat is de diameter en de breedte ?
Past dit mini-reservewiel in de ruimte tussen de voorzetel en de achterste zitbank (de voetruimte van de achterzetel) ?
Heeft een bezitter van de V60 dit op een handige manier opgelost ?
Dank bij voorbaat
V60 reservewiel
-
- 1st Gear member
Georgius, al gehoord van Volvo Assistance?
Vraag eens aan je dealer wat dit inhoud. Pechdiensten brengen zelf een reservewiel mee. Je moet enkel doorgeven welk type volvo. Dit heb je drie jaar, nadien moet je minstens één keer per jaar op onderhoud gaan.
Vraag eens aan je dealer wat dit inhoud. Pechdiensten brengen zelf een reservewiel mee. Je moet enkel doorgeven welk type volvo. Dit heb je drie jaar, nadien moet je minstens één keer per jaar op onderhoud gaan.
-
- 1st Gear member
zie de link i.v.m. Volvo Assistance
http://www.volvocars.com/nl-BE/sales-se ... cover.aspx
http://www.volvocars.com/nl-BE/sales-se ... cover.aspx
- least
- 3rd Gear member
zonder gsmdekking heb je daar ook niet zoveel aan!johnny.martin schreef:Georgius, al gehoord van Volvo Assistance?
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 2nd Gear member
Weet inmiddels uit ervaring dat Volvo de ANWB langs stuurt. In mijn geval kon er nog net een prop in getrokken worden. Na een week toch maar besloten de band te vervangen ivm vakantie met volle auto en caravan. De prop zat op een critische plek.
Vind het eigenlijk maar raar dat er geen reservewiel (al is het maar een thuiskomer) onder de kofferbak past.
Vind het eigenlijk maar raar dat er geen reservewiel (al is het maar een thuiskomer) onder de kofferbak past.
V60 D4 Kinetic
- olson
- 3rd Gear member
Georgius,
Zijn de SST (runflat) banden misschien een optie?
http://www.euromaster.nl/banden-service ... lat-banden
(folder: 17" Njord velgen met 235/45 R17 SST banden en
bandenspanningcontrolesysteem
• (topsnelheid is begrensd op 210 km/u)
Zijn de SST (runflat) banden misschien een optie?
http://www.euromaster.nl/banden-service ... lat-banden
(folder: 17" Njord velgen met 235/45 R17 SST banden en
bandenspanningcontrolesysteem
• (topsnelheid is begrensd op 210 km/u)
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
-
- 1st Gear member
least
kennen ze in nederland geen vaste telefonie? oh ja als je ergens ten velden staat, zijn er ook geen huizen in de buurt. en als je al een reservewiel hebt, dan blijkt daat de spanning er niet meer is. oei nu heb ik toch ook geen compressor of voetpomp bij zeker. je kan dan als reserve een plooifiets meenemen, liefst eentje met volle banden die niet lek kunnen, en jullie nederlanders hebben och altijd je huisje bij, dus overnachten is ook geen probleem.
kennen ze in nederland geen vaste telefonie? oh ja als je ergens ten velden staat, zijn er ook geen huizen in de buurt. en als je al een reservewiel hebt, dan blijkt daat de spanning er niet meer is. oei nu heb ik toch ook geen compressor of voetpomp bij zeker. je kan dan als reserve een plooifiets meenemen, liefst eentje met volle banden die niet lek kunnen, en jullie nederlanders hebben och altijd je huisje bij, dus overnachten is ook geen probleem.
- olson
- 3rd Gear member
Johnny? Slechte zin vandaag?
1. Je hebt het 1e bericht volgens mij totaal niet (goed )gelezen
2. Je reageert op een Belg.
Probeer het nog eens zou ik zeggen
1. Je hebt het 1e bericht volgens mij totaal niet (goed )gelezen
2. Je reageert op een Belg.
Probeer het nog eens zou ik zeggen

S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
-
- 1st Gear member
olsen, ik reageer op het antwoord van Least, over die gsm
« johnny.martin » :Georgius, al gehoord van Volvo Assistance?
zonder gsmdekking heb je daar ook niet zoveel aan!
zonder gsmdekking heb je daar ook niet zoveel aan!
@ Georgius: de V60 wordt standaard geleverd met een banden reparatiekit.
Deze zit normaal gezien onder de bagageruimte (laadvloer)
Indien je een klein reservewiel prefereerd t.o.v ( wat ik ook zou doen) deze banden reparatiekit. Komt deze op de plaats te zitten waar normaal gezien deze bandenreparatiekit zit, dus onder de laadruimtevloer. Dus je hoeft jou totaal geen zorgen te maken, de plaats voor dit reservewiel is voorzien.
Deze zit normaal gezien onder de bagageruimte (laadvloer)
Indien je een klein reservewiel prefereerd t.o.v ( wat ik ook zou doen) deze banden reparatiekit. Komt deze op de plaats te zitten waar normaal gezien deze bandenreparatiekit zit, dus onder de laadruimtevloer. Dus je hoeft jou totaal geen zorgen te maken, de plaats voor dit reservewiel is voorzien.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
helaas, onder de vloer van een S60/V60 past zeker geen noodwiel
Volvo for life
- den toerist
- 5th Gear member
Ik zie komende avond/nacht één of meerdere collega's die met een S60/V60 rijden. 'kZal eens horen hoe zij dit euvel oplossen. Ik had hier trouwens nog niet van gehoord dat dit niet meer gaat. Dit lijkt me toch wel een miskleun van formaat.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er past een gevarendriehoek onder en een ehbo set, dan is het klaar (idd niet echt een sterke van Volvo)
Volvo for life
- V70 classic
- 3rd Gear member
Gewoon een set winterbanden met dezelfde afrol afstand kopen en dan 1 wiel als reservewiel mee nemen.
Dat doe ik tenminste als ik op vakantie ga.
Ik weet niet of die XC60 een AWD is anders werkt zo een klein wiel ook niet.
Het reserve wiel krik en sleutel houd ik toch altijd bovenop, en op de plaats waar die rep meuk zit komt dan bagage.
SK6 met je keuze.
Dat doe ik tenminste als ik op vakantie ga.
Ik weet niet of die XC60 een AWD is anders werkt zo een klein wiel ook niet.
Het reserve wiel krik en sleutel houd ik toch altijd bovenop, en op de plaats waar die rep meuk zit komt dan bagage.
SK6 met je keuze.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
even een normaal wiel in de bagageruimte van een V60 leggen doet die ruimte zomaar halveren, in een S60 kun je dan helemaal niets meer kwijt
Volvo for life
- den toerist
- 5th Gear member
Konden ze dit niet gewoon oplossen door dit reservewiel onderaan de wagen te bevestigen? Dat zie je toch dikwijls bij andere automerken.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992