Pagina 1 van 1

Wervelklep nieuw type

Geplaatst: 04.07.2011 - 23:08
door lemmer
Van mijn blijkbaar nieuw type wervelklep was het stangetje weer losgeschoten aan de cilinderkopkant.
Het stangetje is onlangs vernieuwd, maar was al weer lam aan de cilinderkopkant. Ik heb dit trachten op te lossen door met een schroefje meer spanning op het heveltje van de stang te zetten.
Het viel mij op dat de wervelkleppen extreem soepel gaan, alsof hij afgebroken was in de kop. Ik heb geen (zichtbare) storingen en de wagen loopt prima.
Hoe soepel gaat de klep? En heeft iemand een dwarsdoorsnede of b.v.uitdraai van VIDA, puur ter interesse.

Geplaatst: 05.07.2011 - 09:11
door edraket
De klep gaat heel soepel, er zit namelijk alleen een stangetje aan met 5klepjes die vrij kunnen draaien.

Geplaatst: 05.07.2011 - 19:57
door Ramon&Ramon
ik heb er hier eentje staan waarvan de stang tussen de kleppen is gebroken,die draait inderdaad ook heel soepel,maar de laatste drie zitten muurvast.

Geplaatst: 05.07.2011 - 22:34
door lemmer
Ramon&Ramon schreef:ik heb er hier eentje staan waarvan de stang tussen de kleppen is gebroken,die draait inderdaad ook heel soepel,maar de laatste drie zitten muurvast.
Geeft deze dan een storing?

Geplaatst: 05.07.2011 - 22:40
door Ramon&Ramon
die geeft een storing,maar het wil niet zeggen dat het bij deze ook zo is!

Geplaatst: 05.07.2011 - 23:08
door lemmer
Ramon&Ramon schreef:die geeft een storing,maar het wil niet zeggen dat het bij deze ook zo is!
Hij loopt wel goed, als de stang los is, dan wil hij niet lekker doortrekken.

Geplaatst: 05.07.2011 - 23:08
door lemmer
Ramon&Ramon schreef:die geeft een storing,maar het wil niet zeggen dat het bij deze ook zo is!
Hij loopt wel goed, als de stang los is, dan wil hij niet lekker doortrekken.

Geplaatst: 06.07.2011 - 11:30
door Ramon&Ramon
dat klopt wel,die kleppen moeten wel goed werken wil hij goed kunnen lopen.