Pagina 1 van 2
van 1.8 naar 2.0?
Geplaatst: 05.07.2011 - 14:26
door frank460
Allen,
Ik heb het gekke idee gekregen om van een 1.8 naar 2.0 te gaan voor m'n 460. Kan iemand vertellen of dit mogelijk is? Heb een "kaal" blok gevonden en de vraag wat er allemaal bij komt kijken....
Dus, wie kan me er wat over vertellen?
Geplaatst: 05.07.2011 - 14:56
door Walter
alleen het blok? Er is veel meer anders helaas; kabelboom, uitlaat, volgens mij ook de assen, computers, remmen, etc etc. Het is goedkoper en makkelijke om een 2.0 te kopen en de 1.8 weg te geven. Met alleen het blok ga je het niet redden. Waarom zou je het ook willen, is het verschil zo ontzettend groot? Ik vind de B18u een fijnere motor dan de 2.0, die willen nog wel eens oliezuipen. Snap ik ook wel, je wilt wat afwisseling als motor, benzine zuipen doen ze sowieso.
Geplaatst: 05.07.2011 - 14:59
door frank460
Aha dus het is niet alleen bij een 1.7 turbo maar ook bij een 2.0? Onbegonnen werk dus.... En als je een complete 1.7 turbo als donor kan kopen gaat het wel (ge)makkelijk(er)?
Geplaatst: 05.07.2011 - 15:02
door Walter
dan kun je beter die turbo of de 2.0 klaar maken en afscheid nemen van de hele 1.8. Vergeet niet dat ie officieel ook herkeurd moet worden ivm het toegenomen vermogen? Het aantal cc's staat op de kentekenpapieren...
Geplaatst: 05.07.2011 - 15:17
door frank460
Ja precies. Nee die turbo die ik had gezien was een 440. En ben zeer tevreden over m'n 460. Dus laat ik het lekker bij een 1.8i...
Ook nog steeds prima hoor

Geplaatst: 05.07.2011 - 17:00
door Iroll
Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:11
door Walter
maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:21
door V70 classic
VolvoMafia schreef:maar bij een politiecontrole ga je wel voor gaas, zeker als die wordt gedaan nav een aanrijding
Daar heb je weer keuringen voor.
FF langs de RDW voor een evt. aanpassing van je kenteken.
Kost een paar knaken maar dan ben je safe.
Tja verder die uitgebreide controles zijn natuurlijk een lot uit de loterij.
SK 6 met de ombouw Ronald
Geplaatst: 05.07.2011 - 17:36
door EVV
Iroll schreef:Als je een hele donor 2.0i hebt is het goed te doen. Je kan het subframe met versnellingsbak, motor, aandrijfassen met wielen en al onder de auto uit laten zakken en onder je 1.8i rijden. Moet je alleen nog de kabelboom en het uitlaatsysteem overzetten. Met een los blok is het veel te veel werk.Moet je wel een '94 2.0i of later nemen, de '92 en '93 hebben erg veel last van olieverbruik zoals VolovMafia ook al aangaf. En bij de apk zal niemand het merken, er wordt toch niet naar het motornummer gekeken.
Misschien niet naar het motornummer, maar een 2.0 ziet er toch echt duidelijk anders uit dan een 1.8, dus als met APK de motorkap open gaat (accu moet immers gecontroleerd worden op vastzitten) zal het verschil toch echt gezien worden.
Geplaatst: 05.07.2011 - 19:19
door Roderic E34T
Ik heb nog een 440 2.0 GLT staan.
Deze word gesloopt en is uit 1993. Echter dit is GEEN olieboot!!
Heeft de groene peilstok.
Verder is het zo voor de RDW dat je gewoon kunt aangeven dat je een ander blok erin hebt. Kost je geloof ik 35 euro en dan word je wagen geregistreerd als een Volvo 440 1.8i, maar dan met het aantal Kw's van de 2.0.
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:19
door frank460
Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:23
door Ramon&Ramon
frank460 schreef:Ja ik had het gekke idee om een donor auto uit Duitsland te halen. Heb er eentje gezien, uur tot anderhalf uur over de grens een 440 met 155k op de teller voor nog geen €400,-...
Hoeveel ben je qua tijd dan kwijt ongeveer denken jullie? Zal het niet zelf gaan doen maar iemand die er wel echt verstand van heeft...
Scheelt het ook echt veel qua beleving van een 1.8 naar 1.7 turbo of 2.0?
je weet echt niet waar je aan begint..
je kunt beter een echte turbo kopen dan dat je de hele boel ombouwt naar een turbo,dan kom je wel het een en ander tegen wat niet gaat passen enz enz.
die 440&460 volvo,s koop je tegenwoordig per kilo op marktplaats..
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:25
door 945i
Waar begin je aan man... koop een 850.
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:29
door frank460
Ach, ik heb nou wel eens gekke ideeën...
Geplaatst: 05.07.2011 - 21:24
door V70 classic
945i schreef:Waar begin je aan man... koop een 850.
Ieder zijn hobby toch?
Als ie dat nu leuk vindt hij doet het goed, waarom niet.
Heb ie wel iets apparts.
Er zijn er die ern kapitaal in zo een katterug stoppen, om hem vervolgens binnen te zetten.
Ook niet echt economisch verantwoord.
Moeten we nog ff doorgaan.
Geplaatst: 05.07.2011 - 21:37
door 945i
Weet jij waarom ik specifiek de 850 benoemde, V70 classic?
Geplaatst: 05.07.2011 - 21:44
door frank460
Ga je dit nou relateren aan mijn topic over een eventuele 850?
Geplaatst: 05.07.2011 - 21:47
door 945i
Daarin zitten (voor mij) genoeg aanwijzingen dat dit geen goed idee is.

Geplaatst: 05.07.2011 - 21:52
door frank460
Ach, daar is dan een forum voor zeg ik maar... Ik heb momenteel gewoon een hele mooie 460 vind ik en vind het zonde (toch wel

) om hem weg te doen. Vandaar dat ik naar de mogelijkheden vraag voor een andere motor... Zal het snellere rijden toch echt maar uit m'n hoofd moeten gaan zetten dan....
Geplaatst: 05.07.2011 - 21:57
door 945i
Als je echt een snellere auto wil moet je gewoon iets anders kopen. Simpel.
