Pagina 1 van 1

E10 of eur98

Geplaatst: 08.07.2011 - 16:23
door arjen
Tijdens onze vakantiereis naar Frankrijk zullen wij naar verwachting geregeld bij tankstations komen waar geen euro95 meer is maar wel euro95-E10 en euro 98.


Wat adviseuren jullie om dan te gaan tanken.

Arjen.
S60 2,4 103 kw 2001.

Geplaatst: 08.07.2011 - 16:33
door V70 classic
Orgineel maakt het niet uit dacht ik.
Volvo kan met allebij overweg.
Voor het Milleu is E 10 het beste.
Voor de beurs soms Euro 95.
Met sjip is euro 98 de beste keuze.
Al rijdt ik 80% met euro 95 alleen als ik extra belasting verwacht tank ik eur 98.
De euro 100/102 heb ik geen ervaring mee.
Maar het lijkt mij voor een standart motor niet nodig.

Geplaatst: 08.07.2011 - 16:41
door 945i
Nodig niet, maar ze vinden het wel prettig en zijn er best zuinig mee.

Geplaatst: 08.07.2011 - 16:44
door MN-NL
In Duitsland woedt nog steeds een hevige discussie over of E10 nu wel of niet wenselijk is voor je auto. De motor draait erop, geen probleem maar het is veel meer de vraag of allerlei plastic onderdelen, slangen, afdichtrubbers, etc. er wel op gedijen.

Resultaat is dat E10 nauwelijks getankt wordt en dat er toch auto's met komische storingen zijn ondanks dat fabrikanten en (vooral) de benzinemaatschappijen bezweren dat het allemaal geen kwaad kan. De schade heb je echter altijd zelf.

Kortom, ik zou op die paar keer tanken het risico niet nemen en E10 vermijden. Dan maar een paar euro meer uitgeven en Euro98 tanken.

Marc

(en op Euro 100/102 loopt mijn oldtimer veel lekkerder, gewoon carburateurs maar het maakt merkbaar verschil :-) )

Geplaatst: 08.07.2011 - 17:13
door Walter
heb wel E10 getankt onderwerg maar kwam er op neer dat er altijd een halve tank E10 in een halve tank gewone 95 ging. In de dorphjes waar wij waren hadden ze geen E10

Geplaatst: 08.07.2011 - 17:46
door Iroll
Ach, hier in NL gaat er ook al jaren 5% ethanol in de ron95. Die 5% extra in die paar tanken tijdens de vakantie zal ook wel meevallen in de moderne auto's.