airco compressor / poulie
Geplaatst: 10.07.2011 - 12:59
Met de classic deed de airc het niet zo, maar de truc met de tie-wraps deed het. Later, toen ik meer tijd had, toch maar op de juiste manier gedaan, en achter de poulie een ringetje verwijderd.
Nu met deze auto wilde ik dit weer doen, na het rtegelmatig uitvallen van de airco. Het systeem is vorige maand gevuld met 1000 gram koudemiddel, maar bij heel warm weer wordt het niet zo koud meer na een kwartiertje.
Maar ik keek eens goed, en de poulie is totaal anders, geen mogelijkheid voor tie-wraps, aangezien de poulie dicht is. Ook die 3 kleine schroefjes M5 zie ik niet meer. Ik haalde die M6 bout los, maar in die beperkte ruimte (van binnen uit, het kunstof scherm achter het voorwiel iets losgehaald en weggebogen) kreeg ik de poulie niet los, zit vrij vast.
De poulie lijkt nu op een stalen ring, welke dus op de getande as zit van de pomp, daaroverheen zit een soort rubberen ring, en daarover zit een stalen ring, welke aangetrokken wordt door de magneetkoppeling. Dus een wig ertussen, schiet niet op door dat rubber is zo soepel. Ben bang dat het scheurt.
Is er een andere manier? (buiten de complete pomp eruit halen, maar dan weer vullen)
Maar moet je de multiriem nu ook loshalen? Zie plaatje uit VADIS, wat het wel aangeeft!
Nu met deze auto wilde ik dit weer doen, na het rtegelmatig uitvallen van de airco. Het systeem is vorige maand gevuld met 1000 gram koudemiddel, maar bij heel warm weer wordt het niet zo koud meer na een kwartiertje.
Maar ik keek eens goed, en de poulie is totaal anders, geen mogelijkheid voor tie-wraps, aangezien de poulie dicht is. Ook die 3 kleine schroefjes M5 zie ik niet meer. Ik haalde die M6 bout los, maar in die beperkte ruimte (van binnen uit, het kunstof scherm achter het voorwiel iets losgehaald en weggebogen) kreeg ik de poulie niet los, zit vrij vast.
De poulie lijkt nu op een stalen ring, welke dus op de getande as zit van de pomp, daaroverheen zit een soort rubberen ring, en daarover zit een stalen ring, welke aangetrokken wordt door de magneetkoppeling. Dus een wig ertussen, schiet niet op door dat rubber is zo soepel. Ben bang dat het scheurt.
Is er een andere manier? (buiten de complete pomp eruit halen, maar dan weer vullen)
Maar moet je de multiriem nu ook loshalen? Zie plaatje uit VADIS, wat het wel aangeeft!