Pagina 1 van 1
Volvo 440 1.7 I GLT
Geplaatst: 01.03.2006 - 01:03
door Reindert
Hoi hoi mijn naam is Reindert en ik ben sindts een maandje in het bezit van een volvo 440 1.7 injection GLT van bouwjaar 89
Heb hem voor een niet al te duur prijsje €350,= gekocht.
Maar nu heb ik er ook wat problemen mee namelijk het stationair lopen de ene keer als ik hem start loopt hij gewoon goed maar er zijn ook momenten bij dat hij in toeren tal blijft hangen en dan draait hij stationair ongeveer een 1500 tot 2000 toeren ook komt het voor dat hij met het toerental blijft schommelen tussen de 600 en 1200 toeren.
wie kan mij zeggen wat dit is en waar ik het moet zoeken ben namelijk een beginner met dit soort dingen dus heb er niet echt eel verstand van
ben namelijk ook naar de volvo dealer geweest die zegt dat het meer kan kosten dan wat ik voor de auto betaald heb. wat ik dus weet over de auto zelf is dat er vorig jaar een nieuwe koppeling is ingezet en dat het plaatwerk is gerepareerd de auo ziet er dan ook zeer goed uit voor zijn bouwjaar.
maar goed wie kan mij helpen met het probleem hierboven beschreven
alvast bedankt Groeten Reindert .
Geplaatst: 01.03.2006 - 17:17
door roever
Wellicht dat je hier al wat wijzer uit kunt worden....
Forum: stationair te hoog...
Klinkt als een stappenmotorprobleem...
Geplaatst: 01.03.2006 - 19:45
door EV
Forum: stationair te hoog...
Die link werkt niet bij mij....
Is deze auto inmiddels een injectie of nog een met carburateur?
EV
Geplaatst: 01.03.2006 - 20:32
door IkeV70
Verbeterde link:
Stationair te hoog
Het gaat aan het onderwerp te zien om injectie: Volvo 440 1.7 i GLT
Geplaatst: 01.03.2006 - 22:40
door roever
Best lastig, een linkje maken :?
Maar het gaat idd om een injectiemotor, zoals in de startpost ook wordt genoemd. Vandaar dat ik meteen moest denken aan het topic over de stappenmotor. Volgens mij werkte het injectiesysteem van de 1.7 en de 2.0 hetzelfde, toch?
Geplaatst: 01.03.2006 - 23:52
door Reindert
Het gaat om een injectie motor type b18 volgens de volvo dealer waar ik ben geweest.
wat ik weet over de auto is dat er een jaar geleden er voor bijna 2000 euro aan versleutelt is niet door de eigenaar gedaan overigens maar door een garage bedrijf en volgens mij niet door een volvo garage.
wat ik weet is dat de koppeling is vervangen er nieuwe banden onder zitten het plaatwerk is gerepareerd en gespoten er een nieuwe uitlaat onderzit op de katalisator na is alles vervangen van de uitlaat en er is aan de moter veel gesleuteld ik denk dan ook dat de motor ver ontregeld is.
het probleem is namelijk als volgt dat als ik de auto 's morgens start loopt hij netjes en stabiel op toeren wel wat te hoog naar mijn mening namelijk zo rond de 1100 na een tijdje rijden is de motor warm en zakt het toerental naar de 700 a 750 met iederekeer een opspeling naar de 1000 a 1100 toeren dus hoog laag hoog laag enz. ook heb ik hierbij soms last dat hij oploopt in toeren naar 2000 en blijft hier in hangen voor een paar tellen oook als ik mijn voet van het gas haal blijf de auto 2000 toeren draaien ben ik weer een paar straten verder gereden dan draai de motor weer tussen de 750 a 1000 toeren dus schommelend.
aangezien ik een leek ben en hier dus geen vertand van heb zou ik graag weten wat te doen.
de auto heeft ook een lambda sonde weet niet wat dit is en wat het inhoud wie kan mij hier meer over vertellen en wat misschien het probleem kan zijn
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:00
door Michel740Turbo
Ik denk toch dat dan de stappen motor overleden is komt vaak voor bij dit type luchtregelmotor.
Zie ook eerder vernoemde topic waar ik het uitleg.
Btw je hebt al ik me niet vergis een B18F motor.
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:09
door Reindert
Btw je hebt al ik me niet vergis een B18F motor.
Wat oor type motor het is weet ik zelf niet maar volgens de volvo dealer is het een B18 of de F er achter hoort weet ik niet maar het zou kunnen hoor ik ben geen volvo kenner heb dan ook voor het eerst een volvo vindt het overigens wel een fijne auto als het loopt dan en het loopt stabiel dan is het een fijne auto om in te rijden wat me trouwens wel is opgevallen is dat als de auto in toeren blijft hangen op 2000 en ik zet de motor dan uit dan is hij met geen mogelijkheid aan te krijgen en stink de wagen naar benzine als of hij is verzopen dan moet ik hem een tijdje laten staan voor ik het met starten opnieuw probeer lukt dit niet dan is de enige optie om hem aan te slepen wat me dus is overkomen misschien helpt dit bij het zoeken naar het probleem want ik weet het niet normaal heb ik liever een auto met een caburateur dan weet je tenminste waar je mee bezig bent wat ik met deze auto totaal niet weet
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:17
door Michel740Turbo
Eerst een dingetje lees tekens maken het lezen een stuk makkelijker
Ik ken niet veel van de 1721cc motoren maar het zouden meedere dingen kunnen zijn volgens mij heb je ook een mechanische lucht hoeveelheids meter kijk die eens na misschien zit hij vast (ik weet niet of het mogelijk is bij dit type motor maar lees hem een keer uit)
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:34
door Reindert
Ik ken niet veel van de 1721cc motoren maar het zouden meedere dingen kunnen zijn volgens mij heb je ook een mechanische lucht hoeveelheids meter kijk die eens na misschien zit hij vast (ik weet niet of het mogelijk is bij dit type motor maar lees hem een keer uit)
Waar vindt ik dat ding wat je beschrijft. En hoe lees ik zoiets uit
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:38
door Michel740Turbo
Zit op je luchtfiterhuis.
en als het goed is heb je een zwartkastje met draadje op je rechterveerpoot (als je voor de auto staat)
asl je het open maak zie je 6 gaatjes en een stekkertje. Doe het stekkertje in 2 en druk ong 2 sep op het knopje dan verschijnt er een code van drie cijvers boij 1-1-1 geen storing bij andere opschrijven en nog een keer drukken tot alle code geweest zijen de eerste weer komt.
Laat maar horen wat de codes zijn als je ze hebt.
Geplaatst: 02.03.2006 - 00:42
door Reindert
Niet gezien toen ik de motor kap open heb gehad. Zal morgen na werktijd eens kijken of ik dat ding kan vinden, mocht het er zitten dan geef ik morgen wel de codes door.
Alvast bedankt voor de info.
Geplaatst: 02.03.2006 - 01:22
door Michel740Turbo
Edit:::
Na wat onderzoek ben ik er uit dat je gewoon een electronische luchtmassameter hebt.
Hier een foto van mijn motorruimte( lijkt niet op jou motor ), als je rechts boven het luchtfilter kijkt zie je een relais en een kastje dat kast is wat ik bedoel.

Edit andere foto
Geplaatst: 02.03.2006 - 07:49
door Reindert
oke maar zit daar ook dat geval om de fouten uit te lezen.
want ik heb dat kastje al open gehad maar hierin zitten alleen relais en zekeringen
Geplaatst: 02.03.2006 - 13:04
door Michel740Turbo
Nee niet dat kastje dat zit onder je raam en zitten alleen relais in.... hij moet echt op je veerpoot zitten. Zo tussen je veerpoot en luchtfilter.
kastje om codes uit te lezen
Geplaatst: 02.03.2006 - 16:59
door Reindert
Heb gekeken maar heb dat kastje er niet zitten
zie foto
Geplaatst: 02.03.2006 - 17:02
door Reindert
Hier trouwens even een foto van de auto in zijn geheel.
zoals eerder vernoemd heb ik hem voor 350 euro gekocht.
wat dus volgens mij voor deze auto geheel niet te duur is.
Geplaatst: 02.03.2006 - 17:55
door roever
Ziet er op de foto nog leuk uit, zeker met de pollux velgen en het spoilertje. Maar je hebt idd niet het besproken kastje...
Geplaatst: 03.03.2006 - 04:58
door Michel740Turbo
MMMmmmhhh... dat maakt het wat ingewikkelder ik ben dus zoals je ziet net echt bekend met dit type motor (helaas).
Ik had je graag geholpen.
Moet trouwens zeggen dat het geen slechte koop is en hij ziet er nog mooi uit en compleet met die velgjes, de koplampsproeiers maken hem kompleet
Maar wie weet zij en nog meer volvo techneuten die je wel kunnen helpen mocht het probleem niet vinden.
Geplaatst: 03.03.2006 - 19:10
door Reindert
Ik heb het stationair draaien iets verhoog, zodat hij constand tussen de 1000 en 1200 toeren draaid. Voorlopig loopt hij al twee dagen zonder het schommelen, maar ga van de week toch de stappen motor na kijken en schoon makenen de slangen kontroleren.
Hoop dat dit helpt, anders moet ik toch naar de volvo dealer.
Maar toch aan iedereen die gereageerd hebben bedankt voor het advies en de reactie's
Groetjes Reindert