Pagina 1 van 2

2.0t Polestar T5

Geplaatst: 11.07.2011 - 17:33
door santu001
Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht hier als fanatieke forummer elsewhere.(niet autogericht)
Bij aankoop van mijn S60 in Februari vertelde mijn dealer in Amsterdam, dat er voor de 2.0T 2011 een Polestar tunning kit beschikbaar zou komen. Hiermee zou mijn 2.0T upgegraded worden naar een T5, daar de motor hezelfde is. Uiteraard heb ik het web afgezocht en de Polestar site, en mijn dealer uiteraard, maar eigenlijk heb ik daar nergens iets van terug kunnen vinden. Wel de 2.4D en D4, maar nooit over de 2.0T. Ik ga er vanuit dat dit gewoon nog komt.., ooit. (Zelfs de originele folder geeft dit aan bij motortype) Maar was wel nieuwschierig.

Ik wil niet zeggen dat dit de aankoop van een viercylinder heeft vereenvoudigd, omdat het toch enige fronsing gaf bij bekend making van deze nieuwe S60's. Maar toch. De motor steld niet teleur, maar een beetje meer power zou zeker niet ongewenst zijn.

Heeft iemand dat ook meegekregen of weet iemand meer, of waarom we daar nog niks van gehoord hebben?

Alvast dank Claudio,

Geplaatst: 12.07.2011 - 09:28
door Walter
inmiddels is die upgrade er, niet alleen voor de S60 en V60. Vraag nog maar eens bij je dealer. Het is gecommuniceerd door Volvo NL

Re: 2.0t Polestar T5

Geplaatst: 12.07.2011 - 09:53
door V70 classic
santu001 schreef:Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht hier als fanatieke forummer elsewhere.(niet autogericht)
Bij aankoop van mijn S60 in Februari vertelde mijn dealer in Amsterdam, dat er voor de 2.0T 2011 een Polestar tunning kit beschikbaar zou komen. Hiermee zou mijn 2.0T upgegraded worden naar een T5, daar de motor hezelfde is. Uiteraard heb ik het web afgezocht en de Polestar site, en mijn dealer uiteraard, maar eigenlijk heb ik daar nergens iets van terug kunnen vinden. Wel de 2.4D en D4, maar nooit over de 2.0T. Ik ga er vanuit dat dit gewoon nog komt.., ooit. (Zelfs de originele folder geeft dit aan bij motortype) Maar was wel nieuwschierig.

Ik wil niet zeggen dat dit de aankoop van een viercylinder heeft vereenvoudigd, omdat het toch enige fronsing gaf bij bekend making van deze nieuwe S60's. Maar toch. De motor steld niet teleur, maar een beetje meer power zou zeker niet ongewenst zijn.

Heeft iemand dat ook meegekregen of weet iemand meer, of waarom we daar nog niks van gehoord hebben?

Alvast dank Claudio,
Een viercilinder T5 :roll: .

wist niet dat die er waren.

Geplaatst: 12.07.2011 - 09:54
door bart simpson
dan weet je het nu (zeker ook al die tijd al in de veronderstelling dat een T3 een 3 cilinder was?)

Geplaatst: 12.07.2011 - 10:21
door V70 classic
bart simpson schreef:dan weet je het nu (zeker ook al die tijd al in de veronderstelling dat een T3 een 3 cilinder was?)
Tja
Dat een D3 geen 3 cilinder is snapte ik al D3 is dan ook een nieuwe type aanduiding
Maar het proberen de verkoop op te krikken met gevestigde type aanduidingen vindt ik het begin van het einde.
Dat googelen met cijvers en types is een beetje als inflatie he.
De R is gedergadeerd tot Tuperware.
De T5 krijgt een cilinder minder.
Nog nog een plaatje bi turbo quatro compressor W12 achterop en je kunt tussen de andere wannabee's gaan staan.

maar goed dit zal waarschijnlijk wel een paar pagina's andere meningen opleveren.

Geplaatst: 12.07.2011 - 10:38
door santu001
VolvoMafia schreef:inmiddels is die upgrade er, niet alleen voor de S60 en V60. Vraag nog maar eens bij je dealer. Het is gecommuniceerd door Volvo NL
Hé bedankt.
Da's mooi. Ga gelijk even informeren bij mij dealer.

En ja alle benzine motoren met uitzondering van de T6 zijn 4 cylinders. Ik stond daar ook van te kijken, geen vijfcylinders meer. Komend van een 2.5T moet ik eerlijk toegeven dat de praktijk ik het niet echt merk. Misschien was de 2.5T krachtiger bij lagere toeren. Maar daar hebben we dus de upgrade voor. :twisted:

Geplaatst: 12.07.2011 - 14:12
door santu001
Nou contact gehad met mijn dealer, en het klopt. Gelijk een afspraak gemaakt. Het is niet meer dan een software pakket. Tevens gelijk een T5 logo besteld. En gezegt dat ik tevens de nieuwe sense update wil. 26ste gaat het allemaal gebeuren.

Enigste maar is dat ik dit jaar niet met de auto op vakantie ga, maar vliegen naar Florida.
Nou, I'll live. ;-)

Geplaatst: 12.07.2011 - 14:45
door Laguna-S60
je gaat nu dus straks van:

van 203 - naar 240 pk
van 300 - naar 320 nm

??????????

Geplaatst: 12.07.2011 - 15:00
door Walter
santu001 schreef:Nou contact gehad met mijn dealer, en het klopt. Gelijk een afspraak gemaakt. Het is niet meer dan een software pakket. Tevens gelijk een T5 logo besteld. En gezegt dat ik tevens de nieuwe sense update wil. 26ste gaat het allemaal gebeuren.
zorg dan wel dat je het voor de aanbiedingsprijs van 750,- eu krijgt ;) Vers van de pers 8) wordt eind deze week gecommuniceerd aan de wijde wereld. actie geldt tot 31 augustus.

Hieronder de nieuwe waarden voor de 2.0T en de D5 van de C30/V50/S40/C70, de andere nieuwe mogelijkheid

Geplaatst: 12.07.2011 - 15:50
door t5power
Zo he, wat een verschil (70Nm) tussen de automaat en handbak van die D5!

Geplaatst: 12.07.2011 - 15:54
door Steyn
t5power schreef:Zo he, wat een verschil (70Nm) tussen de automaat en handbak van die D5!
Ja, maar niet voor de S60/V60. De C30/S40/V50 hebben vanwege de beperkte ruimte onder de motorkap andere onderdelen, waardoor het hoge koppel niet op een automaat kan worden losgelaten.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:14
door santu001
VolvoMafia schreef:
santu001 schreef:Nou contact gehad met mijn dealer, en het klopt. Gelijk een afspraak gemaakt. Het is niet meer dan een software pakket. Tevens gelijk een T5 logo besteld. En gezegt dat ik tevens de nieuwe sense update wil. 26ste gaat het allemaal gebeuren.
zorg dan wel dat je het voor de aanbiedingsprijs van 750,- eu krijgt ;) Vers van de pers 8) wordt eind deze week gecommuniceerd aan de wijde wereld. actie geldt tot 31 augustus.

Hieronder de nieuwe waarden voor de 2.0T en de D5 van de C30/V50/S40/C70, de andere nieuwe mogelijkheid
Top, thanks for the heads up. Blijft mooi dat we via een forum meer weten dan de dealer. Bedankt voor alle tips mannen. =D>

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:30
door Thom
V70 classic schreef:
bart simpson schreef:dan weet je het nu (zeker ook al die tijd al in de veronderstelling dat een T3 een 3 cilinder was?)
Tja
Dat een D3 geen 3 cilinder is snapte ik al D3 is dan ook een nieuwe type aanduiding
Maar het proberen de verkoop op te krikken met gevestigde type aanduidingen vindt ik het begin van het einde.
Dat googelen met cijvers en types is een beetje als inflatie he.
De R is gedergadeerd tot Tuperware.
De T5 krijgt een cilinder minder.
Nog nog een plaatje bi turbo quatro compressor W12 achterop en je kunt tussen de andere wannabee's gaan staan.

maar goed dit zal waarschijnlijk wel een paar pagina's andere meningen opleveren.
Die vijfcilinders komen/kwamen gewoon niet meer helemaal mee in de huidige trend van downsizing, laag verbruik en dito uitstoot. Het is een algemene trend, bv. een BMW 28i is intussen ook al geen 3.0 zescilinder meer, maar een 2.0 Turbo. Inflatie van de typenamen? Ja, maar uitzonderlijk: nee. Ik vind het best duidelijk zo. Motoren veranderen dusdanig vaak dat zo'n plaatje al weinig meer zegt, kijk maar naa hoe het ooit begon met de 'rode' I van VW: kan iemand nu nog afleiden wat voor dieselmotor er in welk model ligt? Ik iig niet. Wat ik wel mooi vind is dat Volvo nu de motoraanduiding 'groter' heeft gemaakt, een D5 is hiermee duidelijk te onderscheiden van een D3.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:34
door V70 classic
Thom schreef:
V70 classic schreef:
bart simpson schreef:dan weet je het nu (zeker ook al die tijd al in de veronderstelling dat een T3 een 3 cilinder was?)
Tja
Dat een D3 geen 3 cilinder is snapte ik al D3 is dan ook een nieuwe type aanduiding
Maar het proberen de verkoop op te krikken met gevestigde type aanduidingen vindt ik het begin van het einde.
Dat googelen met cijvers en types is een beetje als inflatie he.
De R is gedergadeerd tot Tuperware.
De T5 krijgt een cilinder minder.
Nog nog een plaatje bi turbo quatro compressor W12 achterop en je kunt tussen de andere wannabee's gaan staan.

maar goed dit zal waarschijnlijk wel een paar pagina's andere meningen opleveren.
Die vijfcilinders komen/kwamen gewoon niet meer helemaal mee in de huidige trend van downsizing, laag verbruik en dito uitstoot. Het is een algemene trend, bv. een BMW 28i is intussen ook al geen 3.0 zescilinder meer, maar een 2.0 Turbo. Inflatie van de typenamen? Ja, maar uitzonderlijk: nee. Ik vind het best duidelijk zo. Motoren veranderen dusdanig vaak dat zo'n plaatje al weinig meer zegt, kijk maar naa hoe het ooit begon met de 'rode' I van VW: kan iemand nu nog afleiden wat voor dieselmotor er in welk model ligt? Ik iig niet. Wat ik wel mooi vind is dat Volvo nu de motoraanduiding 'groter' heeft gemaakt, een D5 is hiermee duidelijk te onderscheiden van een D3.
Tja
Noem het dan een T4
Die hadden ze al voor de 4 cilinders.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:35
door bart simpson
nee, een T4 is al een 180pk turbo

Geplaatst: 12.07.2011 - 18:30
door V70 classic
bart simpson schreef:nee, een T4 is al een 180pk turbo
Tja dat was wat ik al schreef.
Het is dan leuker om een type aanduiding van een vijfcilinder af te plukken, om die op een vier pittertje te plakken.
Dan die van de 4 cilinder T4 te gebruiken.
Plak er dan gelijk V12 op zit er ook niet in, maar goed die had volvo nog niet in gebruik.

Ieder zijn ding bij mij zit die meuk er niet eens op.
Je kunt nog bieden op de type aanduiding T6 en AWD is nog stoerder dan T5

grts

Geplaatst: 12.07.2011 - 18:38
door bart simpson
kleine misvatting, als Volvo een 240pk 2.0T motor een "T5" noemt, is dat daardoor ook ineens hetgeen er in de auto zit.

Van mij had de aanduidingreeks niet veranderd hoeven worden maar we kunnen nu van "T1" tot "T10", en dan snapt ineens iedereen dat die "T10" is meer kan dan de "T1".

(je voelt je toch niet bedreigd dat een 240pk 4 cilnder T5 qua nummering te dicht bij jouw > 300pk T6 komt?)

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:17
door santu001
De 2.0T was ook een vreemde eend in de bijt. Niet voor niets is hij nu niet meer leverbaar. Paste gewoon niet meer in het rijtje. Eigenlijk had ik hem zo moeten laten. Is namelijk erg exclusief. Limited Edition zeg maar.. ;-)

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:27
door bart simpson
qua naam idd niet, toch had dat een prima T4 geweest (en de 150pk een T2 en de 180pk de T3) nu is het gat van 180pk naar 240pk wat fors

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:50
door santu001
Dat is idd wel waar. Het gat in vermogen tussen de huidige T4 en T5 is best groot. En het is best een hele fijne motor. Ten tijde van mijn aankoop was het verschil tussen de 2.0t en de T5 toch een kleine 1500 euro extra bijtelling. Dus des te blijer ben ik met de Polestar upgrade.