Pagina 1 van 1
Autotrust garantie - Wie kent hem ? en aan te bevelen?
Geplaatst: 12.07.2011 - 11:14
door crackedtooth
Het kriebelt toch weer om een leuke volvo te importeren.
Zal mijn 1e keer zijn en ik zal het uitbesteden.
Nu is er de mogelijkheid om autotrust garantie af te sluiten...
heeft iemand daar ervaring mee of duidelijke mening oveR?
(waar voor geld of niet etc)
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:00
door JosW
Het is maar hoe je het bekijkt. Wat voer je in, een auto met een duidelijke onderhoudshistorie, kilometerstand, algehele looks van de auto.
Even wat concreter waarom ik het niet gedaan heb:
Onlangs in laten voeren uit Italie een V70 2.4D, 140.000 kilometer, weinig opties, wel perfecte lederen bekleding. Betrouwbaar onderhoudsboekje en een uitdraai van de kilometerstand (om gerommel uit te sluiten).
Uiteraard geen garantie.
Bij autotrust een offerte opgevraagd: 48 euro per maand. Intuïtief heb ik hier nee tegen gezegd omdat ik gevoelsmatig vertrouwen in de auto had en de premie daarentegen fors vond.
Met andere woorden: Ga af op je gevoel en neem een besluit.
Vergewis je in ieder geval, afhankelijk van de kilometerstand, of de distributieriem vervangen is of nog vervangen moet worden. Als dat ding knapt heb je een fors probleem.
Wat wel een optie is dat je een contract voor een jaar aangaat. In dat jaar komen eventueel reeds aanwezige mankementen geheid naar boven. Afhankelijk van wat je koopt gaat je dat tussen de 500 en 800 euro kosten.
Succes met nadenken.
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:01
door crackedtooth
Ik zit ook italie te kijken, mede vraag autrust juist omdat italie is
DLD zou ik geen behoefte voor hebben
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:01
door Ramon&Ramon
Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:06
door crackedtooth
Ramon, omdat RRRRRRRRRRRRRen schaars zijn
zelfde trouwens voor full opties d5s
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:07
door JosW
Ramon,
Diesels uit Italië zijn 20 tot 30 procent goedkoper dan hier. Voor benzinesauto's is het denk ik inderdaad beter om ze hier te kopen.
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:11
door crackedtooth
italie slechtere wegen, meer slijtage ophanging
maar ik zoek dus een schaarser model en scheelt me veel tov nl prijzen
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:13
door JosW
Ja, dat is dus onzin. Die van mij komt uit Milaan. Als je er ooit geweest bent weet je dat de wegen daar beter zijn dan hier.
Geplaatst: 12.07.2011 - 13:44
door Walter
Ben benieuwd wat voor uitsluitsels autothrust allemaal heeft. Stel dat de distririem knapt, is dat dan garantie/verzekerd? Of valt het er buiten door clausule 3748927.789 lid 7c "achterstallig onderhoud"
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:25
door crackedtooth
Ramon&Ramon schreef:Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
wat kost klasse drie alarm achteraf inbouwen mocht dat nodig zijn ?
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:30
door bart simpson
in veel gevallen meer dan op een NL auto daar o.a. in Zweedse, Duitse en Itailaanse Volvo's een vitaal deel van de bedrading mist, ook mist op wat markten het gat in de hemel bekleding
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:31
door JosW
VolvoMafia schreef:Ben benieuwd wat voor uitsluitsels autothrust allemaal heeft. Stel dat de distririem knapt, is dat dan garantie/verzekerd? Of valt het er buiten door clausule 3748927.789 lid 7c "achterstallig onderhoud"
Inderdaad. Ik zie ook teveel "kleine lettertjes".
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:34
door bart simpson
je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:45
door crackedtooth
bart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuring
wat in dld een TUV of DEKRA keuring moet zijn...
en in nederland een losse keuring (acceptatie) a 100e door dekra station
Dus zeer beperkt nut voor deze verzekeringen, inderdaad door risico uitsluitingen.
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:48
door crackedtooth
bart simpson schreef:in veel gevallen meer dan op een NL auto daar o.a. in Zweedse, Duitse en Itailaanse Volvo's een vitaal deel van de bedrading mist, ook mist op wat markten het gat in de hemel bekleding
Perfect antwoord , ook wat ikzelf gehoord heb.
Nu is voor mijzelf goede nieuws dat klasse III pas nodig is vanaf 80.000 en hij zit 74-78k nieuwprijs.
Dus daar ontkom ik aan
Geplaatst: 12.07.2011 - 16:48
door bart simpson
zo is het, degene die het meeste profijt heeft van dit product is zonder enige twijfel autotrust zelf
Geplaatst: 12.07.2011 - 17:16
door Walter
crackedtooth schreef:bart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuring
wat in dld een TUV of DEKRA keuring moet zijn...
en in nederland een losse keuring (acceptatie) a 100e door dekra station
Dus zeer beperkt nut voor deze verzekeringen, inderdaad door risico uitsluitingen.
het lijstje wanneer ze wél uitkeren is dus korter?
Geplaatst: 12.07.2011 - 17:20
door crackedtooth
VolvoMafia schreef:crackedtooth schreef:bart simpson schreef:je kunt een garantie ook niet voor schade door achterstallig onderhoud op laten draaien
nee dat sluiten ze ook nadrukkelijk uit, maar ook sluimerende dingen welke al op moment van aankoop aanwezig zijn... ONDANKS een acceptatie keuring
wat in dld een TUV of DEKRA keuring moet zijn...
en in nederland een losse keuring (acceptatie) a 100e door dekra station
Dus zeer beperkt nut voor deze verzekeringen, inderdaad door risico uitsluitingen.
het lijstje wanneer ze wél uitkeren is dus korter?
Correctie , ik had niet goed gelezen
"Bestaande en of vergevorderde gebreken welke zich in de eerste maand na afgifte van de garantie voordoen, behoren tot het inkooprisico van het verkopend autobedrijf, en worden
niet onder deze garantie vergoed, tenzij een acceptatiekeuring heeft plaatsgevonden in opdracht van Autotrust.
Acceptatiekeuring door DEKRA: € 100, excl. BTW, voorrijkosten: € 40,- excl. BTW, worden vanaf 1/1/2010 rechtstreeks door DEKRA gefactureerd."
Geplaatst: 13.07.2011 - 22:33
door mini2
crackedtooth schreef:Ramon&Ramon schreef:Waarom importeren als er hier ook genoeg te koop zijn voor aantrekkelijke prijzen!
wat kost klasse drie alarm achteraf inbouwen mocht dat nodig zijn ?
Ik heb 3 jaar geleden een klasse 3 alarm laten inbouwen voor ca. €700,-
Duitse import zelf gedaan scheelde toen bakken met geld + full loaded die kom je meestal niet in NL tegen!
Geplaatst: 28.07.2011 - 23:02
door Niels_#
Autotrust is gewoon een verzekering en niet een goedkope. Aan de andere kant ben je voor een honderdje of zes een heel jaar verzekerd tegen defecten. Bovag is meestal korter

Omdat het een verzekering vallen bepaalde zaken wel buiten de clausule dus daar zou ik me in verdiepen om er achter te komen of het interessant voor je is. Ik ken een "R" eigenaar die de teller op 12.000,- heeft staan aan garantie zaken dus een optie is het imho zeker.