Pagina 1 van 1

reservoir stuurbekrachtiging nat

Geplaatst: 12.07.2011 - 12:46
door cabra246
Ik heb sinds een half jaar een "zwetend" reservoir stuurbekrachtiging. Ik heb destijds het vloeistofpeil laten aanvullen en vanaf die tijd is het gaan zweten. Voornamelijk lijkt het uit de dop/dipstick te komen. Het peil blijft volgens mij op niveau maar toch zoemt het systeem als ik een langzame bocht naar li/re maak.
Ik heb vandaag een nieuwe dop/dipstick gekocht en hoop het hiermee opgelost te hebben en heb tevens naar het "pijpje" in het reservoir gekeken, die wil wel eens loslaten heb ik gelezen (zat vast)
Heeft iemand raad voor mij en ook misschien een tip om de "drek" van mijn reservoir af te krijgen?
Bedankt alvast.

Geplaatst: 12.07.2011 - 12:47
door Ramon&Ramon
nieuw klemmetje om de slang wil wel is helpen.

Geplaatst: 12.07.2011 - 12:51
door Maus-met-Volvo
Een beetje WD-40 doet wonderen om schoon te maken...

Geplaatst: 12.07.2011 - 18:18
door cabra246
Thxs allemaal, de slangetjes had ik ook al geklemd maar blijft zweten. Ik ga de nieuwe dop proberen en dan laat ik wel wat weten.
Nogmaals dank

Geplaatst: 12.07.2011 - 23:04
door Ramon&Ramon
Er zijn geen twee soorten olie door elkaar gemengd,omdat je aangeeft dat het na het bijvullen is gekomen!

Geplaatst: 13.07.2011 - 07:49
door Maus-met-Volvo
cabra246 schreef:Thxs allemaal, de slangetjes had ik ook al geklemd maar blijft zweten. Ik ga de nieuwe dop proberen en dan laat ik wel wat weten.
Nogmaals dank
Ben benieuwd, zou een simpele oplossing zijn!

Geplaatst: 16.07.2011 - 16:20
door cabra246
Tot nu toe geen zweterij meer. Ik heb de dop eergisteren schoongemaakt met WD 40. Ging prima en daarna heb ik zeker weer een 300KM gereden. na controle gisteren avond was het systeem nog droog. Een voorlopige jubelstemming is op zijn plaats en hopelijk blijft dat zo.
Kosten dop bij Volvo dealer €9,50.

Geplaatst: 21.08.2011 - 15:03
door Rossifumi
Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?

Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?

Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.

Geplaatst: 21.08.2011 - 20:22
door ivoandriessen
Ik had het ook. Nieuwe dop gehaald bij de dealer, reservoir schoongemaakt en vooralsnog geen last meer van zweten.

Geplaatst: 21.08.2011 - 21:49
door Johan s60
Rossifumi schreef:Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?

Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?

Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
Er moet groene in, werkt beter met lage buiten temp.

Geplaatst: 23.08.2011 - 15:01
door Rossifumi
Oké! Maar weet iemand ook wat de verschillen precies zijn? En kan het kwaad dat er nu rode in zit? En kun je het mengen? (geloof van niet)

Geplaatst: 23.08.2011 - 18:07
door Johan s60
groene is synthetisch rode is minerale olie