Pagina 1 van 3

Tweedehands Volvo V70 D5

Geplaatst: 14.07.2011 - 08:48
door Tyrael
Ik heb interesse om mijn pre-facelift C30 met 61.000km en 1.6 motor weg te doen en er in de plaats een V70 te laten komen.

Specs:
Inschrijving : 8/9/2004
Motorinhoud : 2401 cm³
Vermogen : 120 KW ( 163PK )
Brandstof : Diesel
KMstand : +- 200.000

Opties :
- Metaalkleur
- Mistlampen + hogedrukreiniging koplampen
- Alu velgen ( met nog recente banden ) + anti diefstal bouten
- Dakrails
- Lederen zetels
- Automatische versnellingsbak steptronic
- Verwarmde voorzetels
- Navigatiesysteem
- Telefoon
- Hi-fi installatie
- Alarm
- Koffer afdeksysteem + afscheidingsgril passagiersruimte
- Cruise control

Mijn vragen aan Volvo-forum.nl zijn: is het wijs om een V70 met zoveel km's te kopen? Wat is de levensduur? Wat zijn de mogelijke kosten? Er zal wel zeker een verschil in performance zijn tussen de C30 en de V70, hoewel de C30 beter zal zijn in het bochtenwerk ;)

Bedankt!

Geplaatst: 14.07.2011 - 09:34
door Avalanche
Die kilometerstand is absoluut geen probleem, mits goed onderhouden en een zorgzame vorige eigenaar. Heb je inzage in de historiek (onderhoud, herstellingen,...)?

Een verschil in performance? Ongetwijfeld wel, heb je al eens in een V70 D5 gereden? Lijkt me wel logisch als je deze overstap overweegt.

Wat is de vraagprijs?

En die antidiefstalbouten, daar zou ik toch niet te enthousiast over doen...

Geplaatst: 14.07.2011 - 10:57
door Maus-met-Volvo
200.00 km, dan is-ie net ingelopen... de mijne heeft nu 382.000 km gelopen en loopt als nieuw. Mits goed onderhouden moet zo'n blok 500.000 km wel kunnen halen...
Kijk even door de gril naar de condensor; als die zwarte vlekken vertoont, moet je de intercooler die er achter zit verdenken op lekkage. Ga even proefrijden door een tunnel of zo, wanneer je dan gesis hoort bij gasgeven, dan is de IC lek. Ook een stevige zwarte pluim wijst daarop maar is niet alleszeggend. Als ik een tijdje rustig heb gereden, dan stoot-ie ook een zwart pluimpje uit bij hard gasgeven. In principe mag een D5 niet roken bij acceleren, hou dat in je achterhoofd. Verschil in performance weet ik niet, ik heb nooit met een C30 gereden, maar de D5 wordt wakker boven de 1700 rpm, dan begint de turbo serieus druk te leveren, vanaf 2000 rpm brult ie alsof het niks is richting het rood van je toerenteller. Eerlijk gezegd denk ik dat ie qua performance je C30 dik verpletterd; rij maar eens 80 km/h en geef dan gas, dàn ervaar je trekkracht...
Let er ook op dat de Distributie incl. de spanrollen èn waterpomp zijn vervangen. Ik meen dat bij deze motoren de dsitributie bij 130.000 vervangen moet zijn.
Bochtenwerk is een ander verhaal; een V70 is geen GT en wil eigenlijk alleen rechtuit. Banden met een hoge loadcapacity (97H of zo), verlagen (lesjofors behoud dan ook het comfort) en een veerbrug hebben in deze een positieve bijdrage. Denk niet dat een V70 standaard een veerpootbrug heeft, de zwarte balk tussen de veerpoten is de achterste motorophanging.

Weet effe niet wat verder nog te schrijven over de V70 enkel dat het een heerlijke reiswagen die verrassend snel is (ik trek wel eens golfjes eruit, erg vermakelijk omdat ze het niet van een Volvo verwachten)

Succes met de aankoop!

Geplaatst: 14.07.2011 - 10:58
door Quota
Is de verkoper betrouwbaar? het lijkt gezien de terminologie een particuliere verkoop te zijn (automaat is een Geartronic bijvoorbeeld) Verder worden heel veel zaken die standaard zijn nu opgenomen als opties volgens mij...

Geplaatst: 14.07.2011 - 12:35
door Hans oet Twent
@ Maus-met-Volvo;
IC LEK? Dat is de Inter Cooler neem ik aan?
Waar zit deze en hoe kan ik checken of deze lek is?
Maar vooral wat kan ik er aan doen om het te repareren?

@Tyrea';
Mijne heeft nu 220.000km gelopen. EN ik moet zeggen hij rijdt nog steeds als een betrouwbare auto. Om nu te zeggen als nieuw is wat over done, hij heeft immers al wat historie opgebouwd. Ben er nog steeds erg blij mee.
Ik heb een V70 2.4D GT uit 2005 en is ex-lease.

Geplaatst: 14.07.2011 - 12:41
door Maus-met-Volvo
@hans oet twent:
IC is i.d.d. Intercooler, zit in een pakket tussen de radiator en de aircocondensor. De IC kun je niet repareren, alleen vervangen.

Geplaatst: 14.07.2011 - 12:43
door Hans oet Twent
Maus-met-Volvo schreef:@hans oet twent:
IC is i.d.d. Intercooler, zit in een pakket tussen de radiator en de aircocondensor. De IC kun je niet repareren, alleen vervangen.
Wat zouden de symptomen kunnen zijn als deze stuk is? Sissen heb ik begrepen maar wat nog meer? Vermogen verlies? Koelwaterverlies?

Geplaatst: 14.07.2011 - 13:33
door Maus-met-Volvo
Vermogen verlies, heftig zwart roken bij optrekken (in mindere mate constant) en later melding op de boordcomputer "motorservice vereist" Als je de airco aanzet en de condensor wordt zelf ook koud dan ontstaat er wat rijp op de condensor; de lekkage van de IC tekent zich dan met een beetje geluk af op de condensor, je ziet dan een zwarte vlek t.h.v. de lekkage. Koelwaterverlies heb je niet in relatie tot de IC, er stroomt alleen lucht door de IC en geen koelwater.

Geplaatst: 14.07.2011 - 13:37
door Hans oet Twent
Oké thnx. Mijn rookt af en toe zwart nadat ik een poos rustig heb gereden en dan het gas in trap om bijv de autobaan op te rijden. Daarna rookt ie nietmeer zwart. Auto geeft wel een turbo fluit/sis maar geen gesis van lucht of zo.

Geplaatst: 14.07.2011 - 14:30
door Maus-met-Volvo
Hans oet Twent schreef:Oké thnx. Mijn rookt af en toe zwart nadat ik een poos rustig heb gereden en dan het gas in trap om bijv de autobaan op te rijden. Daarna rookt ie nietmeer zwart. Auto geeft wel een turbo fluit/sis maar geen gesis van lucht of zo.
Nou niks aan de hand volgens mij. Ik heb nu precies hetzelfde, is een soort van vervuiling; olie loopt in de intercooler en wordt bij stevig accelereren het inlaatkanaal ingeblazen. Kan wat lekkage zijn vanuit de turbo. Ook wordt bij stevig acceleren zoveel diesel ingespoten die door het traag op gang komen van de (grote) turbo even niet verwerkt wordt. No problemo dus.

PS Ben wel benieuwd naar je MG project!?

Geplaatst: 14.07.2011 - 16:34
door Snellebaksteen
Distributie is om de 160.000km.
Een aantoonbaar onderhouden auto met veel kilometers zou ik veel liever kopen dan een niet aantoonbaar onderhouden wagen met de helft aan kilometers er op.
Dat heb ik dus in december afgelopen jaar ook gedaan (2003 D5 met 319.000 op de teller) en rij nu alweer 25000km zonder noemenswaardige kosten. Vorige week met 2 nieuwe remblokjes en 2 nieuwe banden door de APK zonder enig probleem.
De trekkracht is echt indrukwekkend als je uit een gewone benzine auto komt. De vergelijking met een ouderwetse tokkelende diesel kun je niet maken, dit spuit weg als de turbo wakker wordt.
Een C30 1.6 is niet super traag maar zelfs mijn oude 850 2.5 was al sneller, een D5 veel sneller, vooral in de tussensprintjes (alles tussen 60 en 160 is leuk).

Geplaatst: 14.07.2011 - 18:49
door BlackcurrantV70
Ik kan dit alleen maar beamen, de mijne is nog vrij nieuw met nu 106.000km erop.

Bochten is inderdaad zijn ding niet, nu is het iets beter met 17" velgen, maar met de 16" is het een beetje een slagschip dat door de bocht moet gejaagd worden.
De 17" zijn wel iets minder comfortabel, maar op de glooiende NL wegen rijdt ie als een cruiser.

Ik was ook bang om een 2dehandse V70 te kopen maar die van mij stond bij een dealer met 1 jaar Volvo garantie en had slechts 35000km gelopen en was amper 2 jaar oud.
Toch enkele irritante probleempjes gehad tijdens de garantie periode maar alles vlekkeloos opgelost door de dealer.

Heb er nog geen moment spijt van gehad.

Kijk goed naar onderhoudshistorie, probeer te weten te komen of ie dealer onderhouden is en contacteer eventueel de dealer.

De C30 kan je eventueel houden en als reserve auto in de kofferbak van de V70 zetten :-)

Geplaatst: 14.07.2011 - 20:35
door toppertje
@Maus met Volvo,
wat gebeurd er na 500.000km?

Geplaatst: 14.07.2011 - 20:58
door blastaway
Dan gaat ie naar Rusland voor de 2e 500000

Geplaatst: 14.07.2011 - 21:33
door Tyrael
http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... 6bc&soL=20

Is dit interessant? Is garage waar ik al 4 jaar klant ben en auto heeft alles wat ik wil. Kan eventueel zelfs de C30 "inruilen" voor deze.

Geplaatst: 14.07.2011 - 21:50
door Snellebaksteen
Ziet er uit als een keurige wagen.
Ik hoop niet dat je kinderen hebt want dat lichte leer is wel wat besmettelijk.En koud. Want hij heeft geen stoelverwarming zie ik.
Controleer ook goed of de CD's van de Navi er bij zitten en up to date zijn.
Probeer de rolgordijntjes aan de achterkant even, de ophangveertjes breken gemakkelijk.
En kijk even naar de rolhoes, die hoort verder op te rollen en niet zo zielig slap naar beneden te kijken. Voor 10 mille mag je best zeuren.

Persoonlijk vind ik een Estate zonder spoiler erg bloot, zeker bij een gedekte kleur.

Geplaatst: 14.07.2011 - 21:57
door Rippie V70
Mooie auto. Ook van voor de facelift.
Velgen zijn 15" musca,en dus heeft deze D5 dus ook de kleine schijven.
Die komen wel een wat te kort (heb ik gehoord)
Ik ken de prijzen in BE niet, maar ik vind het geen koopje. afhankelijk dus wat je aan inruil krijgt en moet bijleggen.

Geplaatst: 14.07.2011 - 21:57
door Bakboord1
Interessant is aan jezelf.
Er zijn twee soorten stoelen: comfort en dynamic. Dit zijn de comfort. Deze zijn wat vlakker.
Wat me opvalt is het leer zonder stoelverwarming.
Heeft ie nivomat? Vinden sommigen ook een must en anderen halen dit er onderuit.

Dit zijn puur een paar dingendie me te binnenschieten.

Daarnaast weet ik dat in belgie sommige auto's als 2.4d staan ingeschreven terwijl het een d5 is. Puur om fiscale redenen. Kun je dus soms geluk mee hebben.

Wat het ook wordt zo'n d5 is niet te versmaden.

Geplaatst: 14.07.2011 - 22:04
door Rippie V70
Daarnaast weet ik dat in belgie sommige auto's als 2.4d staan ingeschreven terwijl het een d5 is. Puur om fiscale redenen. Kun je dus soms geluk mee hebben.
Wat me ook opviel was de fiscale PK die op 13PK staat. Is dit ook bij een d5 zo of alleen een 2.4D. Dan zou die 15" te verklaren zijn want bij mijn weten horen er onder een D5 minimaal 16"

O ja, ook nog het leeggewicht...... Lijkt me een beetje hoog :shock:

Geplaatst: 14.07.2011 - 22:34
door BlackcurrantV70
Fiscale PK van een 24D of D5 zijn in Belgie gelijk.

het enige verschil is dat de 24D iets goedkoper zal zijn in verzekering, omdat de Belgische verzekering op kW gebaseerd wordt, maar het verschil zal erg klein zijn hoor.