klachten nieuwe V50 (lang verhaal)
Geplaatst: 17.12.2004 - 11:14
ONZE KLACHTEN VAN DE V50, NET VERZONDEN NAAR DE DEALER, AMAZON EN VOLVO CARS BELGIUEM, IEMAND NOG TIPS WAT WE MOETEN/KUNNEN DOEN ??????
Menen, 29 november 2004
Geachte ,
graag even Uw aandacht voor ons verhaal met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe Volvo V50.
Op 7 mei 2004 ondertekenen we een bestelbon (zie bijlage 1) bij de firma x te x voor de aanschaf van een nieuwe Volvo V50.
Zoals de bestelbon vermeld, hebben we een wagen gevraagd met RTI mobility pack, zijnde een geïntegreerde telefoon + telefoon passagierszijde.
Op zaterdag 12 juni 2004 gaan we de wagen ophalen. We merken dat de telefoon niet in de wagen geïnstalleerd is en melden dit (alsook de vraag om de insignes achteraan Volvo en V50 weg te laten, zoals ook vermeld op de bestelbon, is ook niet gebeurd). Het antwoord van de verkoper was "tiens, nog niet opgemerkt" terwijl wij denken dat je toch een wagen controleert alvorens die aan de klant af te leveren. Wij vragen dus "en nu ?" "goh, geen probleem zegt de verkoper, neem de wagen gerust mee, het is nu weekend en ik kan niets regelen, maar maandag bellen we U op om af te spreken om de installatie van de telefoon alsnog te doen". Zo geschiede. Maandag, 14 juni 2004 belt de firma x ons om te melden dat het helaas niet meer mogelijk is om de telefoon nadien te installeren. Dus stellen ze voor een "blue tooth" systeem te installeren.
We antwoorden dat we eens gaan opzoeken wat dit precies is en er eens over spreken en dat we gaan terugbellen om onze beslissing mede te delen. Onze keuze was op Volvo gevallen, gezien de sobere, minimalistische opbouw van het interieur, met name het dashboard. evenals de mogelijkheid op een telefoon te integreren zonder een extra "lelijk" item te moeten plaatsen op het dashboard. Even in rand vertellen dat ik beroepshalve, tijdens de wachtdiensten, nood heb aan een telefoon in de wagen.
Ondertussen vragen we ook nog eens na (ook reeds gevraagd op zaterdag 12 juni) of de airbag passagier wel uitgeschakeld is zoals OOK vermeld op de bestelbon (we begonnen al argwaan te krijgen want alle extras op de bestelbon waren tot op heden niet uitgevoerd), maar voor de 2 de maal kregen we positief antwoord, dus dat de airbag passagier uitgeschakeld was en dat we met een gerust hart het babyzitje van onze dochter op de passagierszetel mochten laten staan.
Ondertussen ontvangen we een faktuur van de wagen via post en blijkt dat deze geheel verkeerd is opgemaakt, we kregen een korting toegewezen van 16.929,02 korting in plaats van 1.227,27 euro, waarvoor ze, na ons melden van deze een creditnota hebben opgestuurd.
Aangezien we niet de nodige uitleg kregen ivm dat bleu tooth systeem in het filiaal in x, vragen we een onderhoud aan bij de zaakvoerder, Dhr. x te x, in het hoofdfiliaal.
Intussen sturen we op 18 juni 2004 een aangetekend schrijven (zie bijlage 2) naar Dhr. x x om te melden dat de wagen niet conform de bestelbon is geleverd.
Op dinsdag 22 juni 2004 hebben we een onderhoud met Dhr. x x.
We laten ons ongenoegen duidelijk blijken en laten ons toch overhalen voor de installatie van een bleu tooth systeem. van het merk Nokia. We nemen zelf plaats in een gelijkaardige wagen in de toonzaal; om te bepalen waar het beige:grijs knopje "best" kan geplaatst worden, teneinde het design van het dashboard een minimum te schaden. Voor deze wou de firma x een "geste" doen en ons de 1000 euro die we betaald hadden voor de telefoon terugstorten (is eigenljk maar logisch dat je je geld terugkrijgt voor iets wat je niet gekregen hebt !!). Maar voor ons bracht dit weer extra kosten met zich mee, nl; de aanschaf van een gsm die blue tooth ondersteund, wetende dat dit de duurdere klasse van gsm toestellen is.
Tevens vragen we nogmaals na ivm de passagiersairbag; aangezien we toen ook opgemerkt hadden dat de sticker nog aanwezig was waarop verbod voor babyzitjes vooraan, duidelijk gemeld staat; wij dachten, indien ze dit uitschakelen, dan is het logisch dat ze de sticker verwijderen. Maar Dhr. x laat weten dat hij deze zaak heeft nagevraagd bij Volvo en dat het op dergelijke modellen niet mogelijk is om de passagiersairbag uit te schakelen !!? Gelukkig geen ongeval want ons dochtertje zat dus al die tijd vooraan in haar babyzitje (moesten andere problemen zich niet hebben voorgedaan, dan zat onze dochter nu nog steeds vooraan, Volvo en veiligheid !!??)
Pas op 22 juli 2004 konden deze aanpassingen worden uitgevoerd (wij stelden nog de vraag; moeten we niet langskomen in het hoofdfiliaal te x, nee dat was helemaal niet nodig zei Dhr. x ons).
Ondertussen vormt zich een probleem met de wagen, zijnde Xenon koplampen blijven flikkeren (onmogelijk om in donker mee te rijden) en de boordcomputer "zegt" dat de remvloeistof op is; dus reden genoeg om de wagen terug aan te bieden. Na afspraak brengen we de wagen op 3 juli 2004 en krijgen een "oude" V40 vervangwagen, niet conform het contract, daarin staat dat bij garantiefouten een gelijkaardige wagen ter beschikking wordt gesteld. Daarnaast een lege benzinetank, dus alle kosten voor benzine om de wagen van en naar de garage te brengen, tijdens ook onze werkuren waren ten onze laste.
Op 3 juli 2004 werd de wagen dus een eerste maal aangeboden voor het oplossen van deze acute problemen.
Op 22 juli bieden we de wagen een tweede keer aan, nu voor de installatie blue tooth EN ondertussen alweer een electronica probleem, 1 van de achterdeuren wil niet meer open.
We kregen een vervangwagen mee, zijnde terug de "oude" V40, terug niet volgens contract, zijnde een evenwaardige wagen, met lege benzine tank, dus alweer de kosten voor op en af rijden naar de garage en de tijd tijdens ook onze werkuren, waren volledig ten laste van ons.
We krijgen dus de wagen na bluetooth installatie terug en bemerken hetvolgende (kopie van email geschreven naar Dhr. x x met onze bevindingen).
tav Dhr. x x
betreft: installatie telefoon (29 juli 2004)
graag schetsen wij even het verloop van de installatie van de telefoon in onze Volvo V 50.
Op 22 juni ll. hadden wij met U een afspraak betreffende het ontbreken van de geïntegreerde telefoon in onze volvo V50.
Na overleg, hebben we ingestemd met de installatie van een bluetooth systeem. Zoals we met U hadden afgesproken namen we contact op met x om hiervoor een afspraak te maken. Dit was op 3 juli 2004 ; daar de Volvo toch in x binnenmoest omdat we ondertussen een ander probleem hadden met deze, zijnde het blijven knipperen van de Xenon
koplampen, boordcomputer die verschillende opmerkingen gaf betreffende remvloeistof...
Toen we op dinsdag 6 juli de wagen terug mochten ophalen hebben we ook aan x persoonlijk doorgeven dat we toch opteerden voor het Nokia systeem zoals we met U hadden besproken, toen reeds hebt U ons op de hoogte gebracht van het feit dat die "knop" niet in het zwart bestaat, we hebben toen zelf via internet andere "knoppen" bekeken en het leek
ons inderdaad de mooiste oplossing toch voor die Nokia te kiezen qua eenvoud van de knop en toch in te stemmen met het beige. Zo hebben we dit ook aan x medegedeeld, we hebben hem gezegd "dezelfde knop als
we in x gezien hebben en besproken hebben met Dhr. x". Ok, een datum werd vastgelegd; x was nl in verlof en hij stelde voor toch met de installatie te wachten tot hij terug kwam. Ok, we hebben daarmee ingestemd en toen zei hij ook dat de klus wel op een dag kon geklaard worden.
Ook op zaterdag 3 juli hebben we reeds dit gemeld aan x, die het op een papierke heeft genoteerd. Dus 2 mensen in x waren van deze op de hoogte.
Echter de week voor onze afspraak hebben we een bijkomend probleem (1 van de achterdeuren kon niet meer open); dus wij bellen eerst naar U persoonlijk te Mechelen om dit te melden en U te vragen of de vervangwagen voor langer dan een dag kon worden voorzien (en of we dit mochten vragen aan de mensen in Londerzeel), gezien we dachten dit
beide zaken niet meer op 1 dag konden worden opgelost. U was afwezig maar een vriendelijke secretaresse wist ons te vertellen dat dit geen probleem zou zijn, en dat ik gerust met x in x mocht afspreken en dat ze U bij terugkomst wel op de hoogte zou brengen. Wij bellen naar x en spreken dit af met x (x was in verlof
dus aan hem konden we dit niet vragen). x zegt dat dit geregeld zal worden en bedankt ons voor het verwittigen zodat ze regelingen kunnen treffen ivm de vervangwagen. We komen op donderdag 23 juli bij x
aan, en vertellen hem dat we met x gebeld hadden, x was van deze nog niet op de hoogte maar zei ons wel "de vervangwagen is sowieso meer dan 1 dag voorzien aangezien we de klus niet op 1 dag gaan rond krijgen", ah, gelukkig hadden we ons daarop voorzien maar dat was op voorhand niet zo afgesproken. We melden nogmaals de achterdeur (waar hij niet op de hoogte van was) een probleem gaf en of deze ook kon opgelost worden.
Op vrijdag 24 juli 2004 komen onze ouders onze wagen ophalen om die naar Nederland te brengen (praktisch was het voor ons onmogelijk om 2 dagen na elkaar naar Belgie te komen, die afspraak was ook zo gemaakt met x). Onze ouders zouden dan op zaterdag terugkomen met de vervangwagen.
Bij ons aangekomen kijken we de wagen even na....tot onze spijt moeten we melden dat dit niet de afgesproken "minimalistische" knop van Nokia is maar een ander ongekend systeem, groter, dikker en met 2 knoppen (U vermelde nog het gemak en eenvoud in gebruik van 1 knop voor aan en uit), met daarop een flashy rode en groene telefoon geprint. Daarbij zien we ook duidelijk de draad lopen (wat we dus duidelijk verschillende keren hebben gevraagd of er echt geen draad zou zichtbaar zijn en telkens was het antwoord, nee, we plaatsen die op een naadje).
Wij vinden dit dus een verschrikkelijk item op ons dashboard, zoiets waar we dus op voorhand al schrik voor hadden. Daarbij moeten we nog vermelden dat aan die kant het dashboard "open" staat; wellicht oorzaak van het installeren van de "knop" en wijst op een onzorgvuldige afwerking (of kon het niet anders door die draad??).
In rand willen we ook nog volgende opmerkingen vermelden;
- tot 3 maal hebben we gevraagd om achteraan de wagen de insignes V50 en 2,0 te verwijderen, dit werd nu eindelijk laatst gedaan, maar blijkbaar is het teveel om even de wagen op die plaats wat op te poetsen zodat nu nog duidelijk het stof te zien is rond die "voormalige" letters; is bij ons overgekomen als een blijk van "foert".
- Toen onze ouders (en zo was ook de afspraak met x) op zaterdagnamiddag speciaal van bij ons vroeg zijn vertrokken om voor 5 uur de vervangwagen terug te brengen, moesten ze om 16,30 uur vast stellen dat x al vertrokken was en al hun gehaast voor niets was geweest, nee hij lachte het nog weg (toen ze hem toch op de gsm probeerden te bereiken) met de opmerking dat ze dan maar het weekend extra gebruik moesten maken van de vervangwagen!?
- Na het gebruik van de vervangwagen, de eerste maal, toen we het probleem met de lichten hadden; hebben ze ons 3 dagen later gebeld met de "opmerking" (beschuldiging??) dat er een scheur was in de bumper en dat het niet was van de mensen die hem laatst hadden gebruikt, dus was het van de mensen ervoor en dat waren wij, voila, zo werd ons dat telefonisch gemeld om 8 u in de ochtend; wij hebben bij afhaling van de wagen deze scheur opgemerkt, getwijfeld om terug binnen te komen, maar toch gedacht; de wagens worden bij binnenbrengen gecontroleerd dus Volvo zal dat wel weten, nee dus, er wordt blijkbaar nonchalant met deze omgesprongen, zodat ze er niet voor terugdeinzen om onschuldigen
te beschuldigen. Verder hebben we van deze niets meer gehoord, wel opgemerkt bij de tweede maal gebruik makend van de vervangwagen, want de scheur was er nog altijd in.
- we kregen dus vrijdag ll. de wagen terug, blijkbaar is er aan de elektronica gesleuteld waardoor de info op de boordcomputer is verdwenen (klok, aantal te rijden kilometers ed,...) en nu moeten wij zelf in de handleiding op zoek naar het instellen van deze !?
Deze laatste opmerkingen zouden we nooit vermelden, maar aangezien we niet tevreden zijn over de gang van zaken en het geïnstelleerde, voelden we ons genoodzaakt deze opmerkingen te maken.
Vriendelijke groet,
Fam. x
Ziehier het antwoord dat we van Dhr. x mochten ontvangen; (29 juli 2004)
Geachte heer x,
Het spijt me ten zeerste te moeten vernemen dat er een aantal zaken misgelopen zijn.
Vermits morgen mijn laatste werkdag is, heb ik dit reeds deze middag uitvoerig met x besproken, en hij zal u contacteren om dit met u verder
te bespreken, alsook op te lossen.
M.VR.GR.
x x
Tot op heden, niemand van de firma x die ons over dit heeft aangesproken. Ook niet als ik op woensdag 25 augustus de wagen ga aanbieden voor een eerste onderhoudsbeurt.
Maar het ergste komt nog...........
Op zaterdag 25 september 2004 willen we vertrekken met onze wagen vanuit de garagebox en de wagen wil niet starten. We contacteren de verzekering en die doen het nodige voor het laten wegslepen van de wagen. Gezien we op dat moment in Nederland waren, wist de verzekering ons ook te melden dat de wagen daar moest hersteld worden, bij de Volvo dealer. Ondertussen bellen we ook naar de firma Vermant op hen op de hoogte te brengen, het was nu eenmaal niet het eerste euvel dat we voorhadden met de wagen. x wimpelt alles af en zegt, laat de wagen maar naar een dealer in Nederland slepen, wij gaan dan eens bellen naar daar. Maar we gaan dus een vervangwagen ophalen bij de firma die onze Volvo had weggesleept, daar aangekomen vertellen ze ons dat ze onze Volvo aan de stratkabels hebben gelegd en dat deze terug start !? Dus zeggen ze, je hebt de keuze, ofwel slepen we inderdaad jullie wagen naar Terneuzen (45 minuten rijden) ofwel neem je je eigen wagen terug mee (wel even paar kilometers rijden teneinde de batterij te laden) en dan ga je zelf met de wagen naar je dealer want er is toch iets aan de hand, een platte accu bij dergelijke nieuwe wagen kan niet. Enfin, wij denken dat de beste oplossing is , inderdaad de wagen mee te nemen en zelf naar Vermant te gaan om deze te controleren.
Op maandag bellen we naar x met ons verhaal en de atelierchef in x zegt, "ik zoek alle eens uit, en bel je deze namiddag terug". Sedertdien hadden we nl een vreemd geluid bij het afleggen van de wagen, die zo nog een tijdje doorgaat. Pas op woensdag belt hij terug en zegt "ja ik heb eens op internet gekeken en het is volkomen normaal hoor dat geluid, dus maak je gen zorgen er is niets aan de hand met jullie wagen " ongelooflijk maar waar !!! We nemen dit niet langer, en willen eindelijk "au serieux" genomen worden den sturen terug een email naar Dhr. x, als volgt;
afzender: Fam x
Geachte Heer x, (29 september 2004)
Volgens onze informatie bent U zaterdag ll. door Dhr. x op de hoogte gebracht van onze problemen met onze Volvo V50.
Maandag heeft Dhr. x ons dan opgebeld om te vragen wat er precies aan de hand was; en Dhr. x zou "navragen" wat kan gedaan worden. Hij vermelde er ook bij dat hij het zou telefonisch proberen op te lossen? Hij zou ons in de loop van maandagnamiddag terugbellen. Deze avond, woensdag, heeft Dhr. x ons teruggebeld met de melding dat er niets "aan de hand" zou zijn met onze Volvo, Nogmaals deelden we hem mee dat er na het uitschakelen van het contact een vreemd geluid te horen is, net hetzelfde geluid dat zaterdag continu aanwezig was doch gelukkig nu telkens na ongeveer 1 minuut stopt; volgens hem is dit zo bij ieder Volvo V50, maar wij weten dat de wagen dit ervoor niet deed. Ergens willen wij ook een "nakijken" en "verklaren" van wat zaterdag precies voorgevallen is. U kunt begrijpen dat wij, gezien ook de eerdere problemen met deze wagen, geen "gerust" gevoel hebben telkens we de wagen uithalen. Het antwoord van Dhr. x was dat hij nogmaals op internet zou "zoeken" wat het probleem zou kunnen zijn. Daarbij stel ik me de vraag hoe iemand een verklaring kan zoeken op afstand?
Graag zouden wij U een voorstel doen, vrijdag aanstaande, 1 oktober, zouden we in de namiddag willen langskomen met wagen, teneinde dat jullie deze toch eens controleren en "luisteren" naar het geluid. Wij zouden Uw aanwezigheid in deze ten zeerste op prijs stellen, gelieve ons te laten weten of we eventueel in x terecht kunnen of we toch naar x moeten komen; we zouden er omstreeks 15.30-16 uur kunnen zijn.
We sturen deze vraag naar U, hopende dat U ons kan geruststellen en dat Uw mensen toch eens uitvoerig de wagen "onderzoeken".
Hopend op een gunstig antwoord,
met vriendelijke groet,
fam x
We vragen dus alweer een onderhoud bij de zaakvoerder. Op 1 oktober gaan we langs met ons verhaal, de zaakvoerder Dhr. x is er niet (we hadden toch een afspraak ??) en we worden door de atelierchef in x 'geholpen'.
Dus we mochten de wagen aanbieden op dinsdag 5 oktober 2004 en dan zou men eens grondig testen wat er nu allemaal fout is met de wagen. Zo geschiede; we kregen zelfs een gelijkaardige wagen mee als vervangwagen mét een volle dieseltank (even dachten we, ah medewerking van de firma x). Op vrijdag 8 oktober gaan we de wagen terug ophalen.
Ik kreeg als uitleg dat de fout van platte acuu was te wijten aan het verkeerd installeren van het blue tooth systeem , en de rest van de electronica , ja daar hadden en hebben ze nog steeds geen uitleg voor (de radio deed ondertussen ook al rare bokkesprongen, ramen die plots openstonde ed).
Enfin, weeral nemen we genoegen met de uitleg (in ons achterhoofd, ja dan maar wachten op eht volgend probleem zeker ?).
Maar nu komt het ergste van het verhaal nog; op 15 november 2004 krijgen we een faktuur van de firma x voor de diesel die we verbruikt hebben tijdens het gebruik van de vervangwagen !!!! (zie bijlage 3). Dit vinden we maar al te grof en sturen opnieuw een email naar Dhr. x: zie
Geachte Heer x, (17 november 2004)
graag even Uw aandacht voor volgend feit.
Even in rand vermelden dat wij de familie x zijn, onlangs hebben wij in x een zwarte V50 gekocht met de gekende vele problemen en het ontbreken van de geintegreerde telefoon.
Maandag ll mocht ik van Uw firma een faktuur ontvangen ten bedrage van 16 euro voor de diesel bij het gebruik van de vervangwagen.
Wij hebben inderdaad van dinsdag 5 oktober tot en met vrijdag 8 oktober, dit naar aanleiding van problemen (niet meer starten en moeten laten wegslepen) met de wagen. Gezien Uw firma geen aanstalten maakte om naar het probleem te zoeken hebben wij U toen ook een persoonlijke mail gezonden en een positieve reaktie ontvangen om te wagen te komen aanbieden ten einde een afspraak te maken; zo gebeurde op vrijdag 1 oktober; toen zijn we door Dhr. x ontvangen, met als resultaat de afspraak met vervangwagen op dinsdag 5 oktober.
Zoals wij begrepen hebben waren de vele fouten (lege batterij ed) voornamelijk te wijten aan het verkeerd installeren van het blue tooth systeem in x. Voor de "andere" ongemakken die we ondervonden hadden hebben ze ons geen verdere verklaring kunnen geven.
Onlangs belde Dhr. x ons op met de vraag hoe de wagen het nu doet; tot op dat moment hadden we geen verder problemen gekend; nu hebben we reeds een aantal keren ondervonden dat de radio de voorgeselecteerde zenders kwijt is, na opstarten is alles terug in orde. dit belet ons uiteraard niet van te rijden.
Nu, een maand later stuurt Uw firma ons een faktuur van de gebruikte diesel in de vervangwagen; het gaat om een klein bedrag van 16 euro; maar voor ons gaat het op het principe, we waren toch beetje geschokt dat dit kan gebeuren.
Tevens wil ik nogmaals herinneren aan de mail die we in juli stuurden met onze ontevredenheid betreffende de manier van installatie van de bleu tooth. U reageerde dat Dhr. x contact zou opnemen. Nooit hebben we op deze reaktie gekregen. Tevens kan ik het niet nalaten ook te melden dat, toen we de wagen 8 oktober kwamen ophalen te Mechelen, we merkten dat er 77 km mee gereden was; ja Dhr. x vertelde ons eerlijk dat zijn collega Dhr. x, onze wagen maar gebruikt had om heen en weer naar huis te rijden (onder het mom van 'testen').
We hadden eerder gehoopt een tegemoedkoming van uwentwege te ontvangen voor alle miserie (een weekend zaten we al zonder auto, en de vele keren dat ik mocht langskomen tijdens onze eigen werkuren) dan een faktuur van 16 euro.
Groet,
familie x
pas een week later mochten we volgend antwoord ontvangen, zijn de van de atelierchef;
Geachte Familie x (23 november 2004)
Via x heb ik uw e-mail ontvangen, waarover ik ten zeersteverwonderd ben.
Uit uw verwijzen naar 'onder het mom van een proefrit' blijkt dat ondanks al onze inspanningen om uw voertuig aan alle Volvo normen te laten voldoen, u geen vertrouwen in onze diensten hebt wat ik ten zeerste betreur.
Er is u op voorhand gemeld dat wij met de wagen naar huis gingen rijden, om hem uitvoerig te testen, en zeker te zijn dat het euvel effectief verholpen was, waarop u geen negatieve reactie gaf. Ik ben zeer verheugd met zulke
gemotiveerde mekaniekers te kunnen werken, dewelke het testen in normale gebruiksomstandigheden (zowel rijden als technisch) als extra willen doen.
Tijdens zulke ritten gebeurd het meermaals dat er een panne optreed waardoor de avond van deze mensen zich ook niet beperkt tot het enkel naar huis rijden.
Bij de herstellingen aan uw wagen zijn zeer vele testen uitgevoerd en is een probleem met de bluetooth mogelijk als stoorzender opgegeven. Hieruit uitmaken dat de fout integraal hieraan lag lijkt mij dan ook iets te
voorbarig. Onze mensen geven altijd zoveel mogelijk info aan de klant, doch wij moeten ervoor zorgen dat dit niet tot een communicatiestoornis lijdt tussen klant en garage.
Er is een gelijkwaardig voertuig zoals het uwe als vervangwagen ter beschikking gesteld dewelke niet in de garantie voorzien is door Volvo, en zodoende volledig door x betaald is. Dat u de tijdens deze periode de
door u verbruikte brandstof dient te vergoeden lijkt mij normaal.
Zodoende zie ik mij genoodzaakt om deze faktuur te handhaven.
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht, en u in de toekomst nog
als tevreden klant te mogen ontvangen groet ik,
Met achtingsvolle groeten,
x
Verantwoordelijke naverkoop
Op aanraden van onze raadsman, heb ik Volvo Insurance gecontacteerd en vandaar mijn schrijven om dit te melden bij de rechtsbijstandverzekering.
Wij kunnen ons NIET akkoord verklaren met deze handelswijze van de firma x, en het gaat niet niet specifiek over de betaling van 16 euro (alle tijd voor dit schrijven en heen en weer gebel kost ons al meer dan 16 euro), maar wij voelen ons telkens met een kluitje in het riet gestuurd en niet au serieux genomen. Verder hebben we nog steeds geen verklaring gekregen wwarom aale electronische problemen zich voordeden, en wachten zodus op het volgende probleem, en nog altijd in ons achterhoofd houdende dat we een wagen hebben moeten aanvaarden die we niet BESTELD hebben.
Graag Uw advies/raad/oplossing bij deze,
met dank,
ONDERTUSSEN PITTIG DETAIL, DE TELEFOON IN DE AUTO WERKT NIET MEER EN DE RADIO MAAKT VERSCHRIKKELIJKE BOKKESPRONGEN EN DE LINKERZIJSPIEGEL HAPERT WANNEER WE DE SLEUTEL IN CONTACT STEKEN, GEDURENDE EEN HALVE MINUUT (dealer is van deze nog niet op de hoogte..)
IEMAND TIPS ?? GELIJKAARDIGE ERVARINGEN????????
Menen, 29 november 2004
Geachte ,
graag even Uw aandacht voor ons verhaal met betrekking tot de aanschaf van een nieuwe Volvo V50.
Op 7 mei 2004 ondertekenen we een bestelbon (zie bijlage 1) bij de firma x te x voor de aanschaf van een nieuwe Volvo V50.
Zoals de bestelbon vermeld, hebben we een wagen gevraagd met RTI mobility pack, zijnde een geïntegreerde telefoon + telefoon passagierszijde.
Op zaterdag 12 juni 2004 gaan we de wagen ophalen. We merken dat de telefoon niet in de wagen geïnstalleerd is en melden dit (alsook de vraag om de insignes achteraan Volvo en V50 weg te laten, zoals ook vermeld op de bestelbon, is ook niet gebeurd). Het antwoord van de verkoper was "tiens, nog niet opgemerkt" terwijl wij denken dat je toch een wagen controleert alvorens die aan de klant af te leveren. Wij vragen dus "en nu ?" "goh, geen probleem zegt de verkoper, neem de wagen gerust mee, het is nu weekend en ik kan niets regelen, maar maandag bellen we U op om af te spreken om de installatie van de telefoon alsnog te doen". Zo geschiede. Maandag, 14 juni 2004 belt de firma x ons om te melden dat het helaas niet meer mogelijk is om de telefoon nadien te installeren. Dus stellen ze voor een "blue tooth" systeem te installeren.
We antwoorden dat we eens gaan opzoeken wat dit precies is en er eens over spreken en dat we gaan terugbellen om onze beslissing mede te delen. Onze keuze was op Volvo gevallen, gezien de sobere, minimalistische opbouw van het interieur, met name het dashboard. evenals de mogelijkheid op een telefoon te integreren zonder een extra "lelijk" item te moeten plaatsen op het dashboard. Even in rand vertellen dat ik beroepshalve, tijdens de wachtdiensten, nood heb aan een telefoon in de wagen.
Ondertussen vragen we ook nog eens na (ook reeds gevraagd op zaterdag 12 juni) of de airbag passagier wel uitgeschakeld is zoals OOK vermeld op de bestelbon (we begonnen al argwaan te krijgen want alle extras op de bestelbon waren tot op heden niet uitgevoerd), maar voor de 2 de maal kregen we positief antwoord, dus dat de airbag passagier uitgeschakeld was en dat we met een gerust hart het babyzitje van onze dochter op de passagierszetel mochten laten staan.
Ondertussen ontvangen we een faktuur van de wagen via post en blijkt dat deze geheel verkeerd is opgemaakt, we kregen een korting toegewezen van 16.929,02 korting in plaats van 1.227,27 euro, waarvoor ze, na ons melden van deze een creditnota hebben opgestuurd.
Aangezien we niet de nodige uitleg kregen ivm dat bleu tooth systeem in het filiaal in x, vragen we een onderhoud aan bij de zaakvoerder, Dhr. x te x, in het hoofdfiliaal.
Intussen sturen we op 18 juni 2004 een aangetekend schrijven (zie bijlage 2) naar Dhr. x x om te melden dat de wagen niet conform de bestelbon is geleverd.
Op dinsdag 22 juni 2004 hebben we een onderhoud met Dhr. x x.
We laten ons ongenoegen duidelijk blijken en laten ons toch overhalen voor de installatie van een bleu tooth systeem. van het merk Nokia. We nemen zelf plaats in een gelijkaardige wagen in de toonzaal; om te bepalen waar het beige:grijs knopje "best" kan geplaatst worden, teneinde het design van het dashboard een minimum te schaden. Voor deze wou de firma x een "geste" doen en ons de 1000 euro die we betaald hadden voor de telefoon terugstorten (is eigenljk maar logisch dat je je geld terugkrijgt voor iets wat je niet gekregen hebt !!). Maar voor ons bracht dit weer extra kosten met zich mee, nl; de aanschaf van een gsm die blue tooth ondersteund, wetende dat dit de duurdere klasse van gsm toestellen is.
Tevens vragen we nogmaals na ivm de passagiersairbag; aangezien we toen ook opgemerkt hadden dat de sticker nog aanwezig was waarop verbod voor babyzitjes vooraan, duidelijk gemeld staat; wij dachten, indien ze dit uitschakelen, dan is het logisch dat ze de sticker verwijderen. Maar Dhr. x laat weten dat hij deze zaak heeft nagevraagd bij Volvo en dat het op dergelijke modellen niet mogelijk is om de passagiersairbag uit te schakelen !!? Gelukkig geen ongeval want ons dochtertje zat dus al die tijd vooraan in haar babyzitje (moesten andere problemen zich niet hebben voorgedaan, dan zat onze dochter nu nog steeds vooraan, Volvo en veiligheid !!??)
Pas op 22 juli 2004 konden deze aanpassingen worden uitgevoerd (wij stelden nog de vraag; moeten we niet langskomen in het hoofdfiliaal te x, nee dat was helemaal niet nodig zei Dhr. x ons).
Ondertussen vormt zich een probleem met de wagen, zijnde Xenon koplampen blijven flikkeren (onmogelijk om in donker mee te rijden) en de boordcomputer "zegt" dat de remvloeistof op is; dus reden genoeg om de wagen terug aan te bieden. Na afspraak brengen we de wagen op 3 juli 2004 en krijgen een "oude" V40 vervangwagen, niet conform het contract, daarin staat dat bij garantiefouten een gelijkaardige wagen ter beschikking wordt gesteld. Daarnaast een lege benzinetank, dus alle kosten voor benzine om de wagen van en naar de garage te brengen, tijdens ook onze werkuren waren ten onze laste.
Op 3 juli 2004 werd de wagen dus een eerste maal aangeboden voor het oplossen van deze acute problemen.
Op 22 juli bieden we de wagen een tweede keer aan, nu voor de installatie blue tooth EN ondertussen alweer een electronica probleem, 1 van de achterdeuren wil niet meer open.
We kregen een vervangwagen mee, zijnde terug de "oude" V40, terug niet volgens contract, zijnde een evenwaardige wagen, met lege benzine tank, dus alweer de kosten voor op en af rijden naar de garage en de tijd tijdens ook onze werkuren, waren volledig ten laste van ons.
We krijgen dus de wagen na bluetooth installatie terug en bemerken hetvolgende (kopie van email geschreven naar Dhr. x x met onze bevindingen).
tav Dhr. x x
betreft: installatie telefoon (29 juli 2004)
graag schetsen wij even het verloop van de installatie van de telefoon in onze Volvo V 50.
Op 22 juni ll. hadden wij met U een afspraak betreffende het ontbreken van de geïntegreerde telefoon in onze volvo V50.
Na overleg, hebben we ingestemd met de installatie van een bluetooth systeem. Zoals we met U hadden afgesproken namen we contact op met x om hiervoor een afspraak te maken. Dit was op 3 juli 2004 ; daar de Volvo toch in x binnenmoest omdat we ondertussen een ander probleem hadden met deze, zijnde het blijven knipperen van de Xenon
koplampen, boordcomputer die verschillende opmerkingen gaf betreffende remvloeistof...
Toen we op dinsdag 6 juli de wagen terug mochten ophalen hebben we ook aan x persoonlijk doorgeven dat we toch opteerden voor het Nokia systeem zoals we met U hadden besproken, toen reeds hebt U ons op de hoogte gebracht van het feit dat die "knop" niet in het zwart bestaat, we hebben toen zelf via internet andere "knoppen" bekeken en het leek
ons inderdaad de mooiste oplossing toch voor die Nokia te kiezen qua eenvoud van de knop en toch in te stemmen met het beige. Zo hebben we dit ook aan x medegedeeld, we hebben hem gezegd "dezelfde knop als
we in x gezien hebben en besproken hebben met Dhr. x". Ok, een datum werd vastgelegd; x was nl in verlof en hij stelde voor toch met de installatie te wachten tot hij terug kwam. Ok, we hebben daarmee ingestemd en toen zei hij ook dat de klus wel op een dag kon geklaard worden.
Ook op zaterdag 3 juli hebben we reeds dit gemeld aan x, die het op een papierke heeft genoteerd. Dus 2 mensen in x waren van deze op de hoogte.
Echter de week voor onze afspraak hebben we een bijkomend probleem (1 van de achterdeuren kon niet meer open); dus wij bellen eerst naar U persoonlijk te Mechelen om dit te melden en U te vragen of de vervangwagen voor langer dan een dag kon worden voorzien (en of we dit mochten vragen aan de mensen in Londerzeel), gezien we dachten dit
beide zaken niet meer op 1 dag konden worden opgelost. U was afwezig maar een vriendelijke secretaresse wist ons te vertellen dat dit geen probleem zou zijn, en dat ik gerust met x in x mocht afspreken en dat ze U bij terugkomst wel op de hoogte zou brengen. Wij bellen naar x en spreken dit af met x (x was in verlof
dus aan hem konden we dit niet vragen). x zegt dat dit geregeld zal worden en bedankt ons voor het verwittigen zodat ze regelingen kunnen treffen ivm de vervangwagen. We komen op donderdag 23 juli bij x
aan, en vertellen hem dat we met x gebeld hadden, x was van deze nog niet op de hoogte maar zei ons wel "de vervangwagen is sowieso meer dan 1 dag voorzien aangezien we de klus niet op 1 dag gaan rond krijgen", ah, gelukkig hadden we ons daarop voorzien maar dat was op voorhand niet zo afgesproken. We melden nogmaals de achterdeur (waar hij niet op de hoogte van was) een probleem gaf en of deze ook kon opgelost worden.
Op vrijdag 24 juli 2004 komen onze ouders onze wagen ophalen om die naar Nederland te brengen (praktisch was het voor ons onmogelijk om 2 dagen na elkaar naar Belgie te komen, die afspraak was ook zo gemaakt met x). Onze ouders zouden dan op zaterdag terugkomen met de vervangwagen.
Bij ons aangekomen kijken we de wagen even na....tot onze spijt moeten we melden dat dit niet de afgesproken "minimalistische" knop van Nokia is maar een ander ongekend systeem, groter, dikker en met 2 knoppen (U vermelde nog het gemak en eenvoud in gebruik van 1 knop voor aan en uit), met daarop een flashy rode en groene telefoon geprint. Daarbij zien we ook duidelijk de draad lopen (wat we dus duidelijk verschillende keren hebben gevraagd of er echt geen draad zou zichtbaar zijn en telkens was het antwoord, nee, we plaatsen die op een naadje).
Wij vinden dit dus een verschrikkelijk item op ons dashboard, zoiets waar we dus op voorhand al schrik voor hadden. Daarbij moeten we nog vermelden dat aan die kant het dashboard "open" staat; wellicht oorzaak van het installeren van de "knop" en wijst op een onzorgvuldige afwerking (of kon het niet anders door die draad??).
In rand willen we ook nog volgende opmerkingen vermelden;
- tot 3 maal hebben we gevraagd om achteraan de wagen de insignes V50 en 2,0 te verwijderen, dit werd nu eindelijk laatst gedaan, maar blijkbaar is het teveel om even de wagen op die plaats wat op te poetsen zodat nu nog duidelijk het stof te zien is rond die "voormalige" letters; is bij ons overgekomen als een blijk van "foert".
- Toen onze ouders (en zo was ook de afspraak met x) op zaterdagnamiddag speciaal van bij ons vroeg zijn vertrokken om voor 5 uur de vervangwagen terug te brengen, moesten ze om 16,30 uur vast stellen dat x al vertrokken was en al hun gehaast voor niets was geweest, nee hij lachte het nog weg (toen ze hem toch op de gsm probeerden te bereiken) met de opmerking dat ze dan maar het weekend extra gebruik moesten maken van de vervangwagen!?
- Na het gebruik van de vervangwagen, de eerste maal, toen we het probleem met de lichten hadden; hebben ze ons 3 dagen later gebeld met de "opmerking" (beschuldiging??) dat er een scheur was in de bumper en dat het niet was van de mensen die hem laatst hadden gebruikt, dus was het van de mensen ervoor en dat waren wij, voila, zo werd ons dat telefonisch gemeld om 8 u in de ochtend; wij hebben bij afhaling van de wagen deze scheur opgemerkt, getwijfeld om terug binnen te komen, maar toch gedacht; de wagens worden bij binnenbrengen gecontroleerd dus Volvo zal dat wel weten, nee dus, er wordt blijkbaar nonchalant met deze omgesprongen, zodat ze er niet voor terugdeinzen om onschuldigen
te beschuldigen. Verder hebben we van deze niets meer gehoord, wel opgemerkt bij de tweede maal gebruik makend van de vervangwagen, want de scheur was er nog altijd in.
- we kregen dus vrijdag ll. de wagen terug, blijkbaar is er aan de elektronica gesleuteld waardoor de info op de boordcomputer is verdwenen (klok, aantal te rijden kilometers ed,...) en nu moeten wij zelf in de handleiding op zoek naar het instellen van deze !?
Deze laatste opmerkingen zouden we nooit vermelden, maar aangezien we niet tevreden zijn over de gang van zaken en het geïnstelleerde, voelden we ons genoodzaakt deze opmerkingen te maken.
Vriendelijke groet,
Fam. x
Ziehier het antwoord dat we van Dhr. x mochten ontvangen; (29 juli 2004)
Geachte heer x,
Het spijt me ten zeerste te moeten vernemen dat er een aantal zaken misgelopen zijn.
Vermits morgen mijn laatste werkdag is, heb ik dit reeds deze middag uitvoerig met x besproken, en hij zal u contacteren om dit met u verder
te bespreken, alsook op te lossen.
M.VR.GR.
x x
Tot op heden, niemand van de firma x die ons over dit heeft aangesproken. Ook niet als ik op woensdag 25 augustus de wagen ga aanbieden voor een eerste onderhoudsbeurt.
Maar het ergste komt nog...........
Op zaterdag 25 september 2004 willen we vertrekken met onze wagen vanuit de garagebox en de wagen wil niet starten. We contacteren de verzekering en die doen het nodige voor het laten wegslepen van de wagen. Gezien we op dat moment in Nederland waren, wist de verzekering ons ook te melden dat de wagen daar moest hersteld worden, bij de Volvo dealer. Ondertussen bellen we ook naar de firma Vermant op hen op de hoogte te brengen, het was nu eenmaal niet het eerste euvel dat we voorhadden met de wagen. x wimpelt alles af en zegt, laat de wagen maar naar een dealer in Nederland slepen, wij gaan dan eens bellen naar daar. Maar we gaan dus een vervangwagen ophalen bij de firma die onze Volvo had weggesleept, daar aangekomen vertellen ze ons dat ze onze Volvo aan de stratkabels hebben gelegd en dat deze terug start !? Dus zeggen ze, je hebt de keuze, ofwel slepen we inderdaad jullie wagen naar Terneuzen (45 minuten rijden) ofwel neem je je eigen wagen terug mee (wel even paar kilometers rijden teneinde de batterij te laden) en dan ga je zelf met de wagen naar je dealer want er is toch iets aan de hand, een platte accu bij dergelijke nieuwe wagen kan niet. Enfin, wij denken dat de beste oplossing is , inderdaad de wagen mee te nemen en zelf naar Vermant te gaan om deze te controleren.
Op maandag bellen we naar x met ons verhaal en de atelierchef in x zegt, "ik zoek alle eens uit, en bel je deze namiddag terug". Sedertdien hadden we nl een vreemd geluid bij het afleggen van de wagen, die zo nog een tijdje doorgaat. Pas op woensdag belt hij terug en zegt "ja ik heb eens op internet gekeken en het is volkomen normaal hoor dat geluid, dus maak je gen zorgen er is niets aan de hand met jullie wagen " ongelooflijk maar waar !!! We nemen dit niet langer, en willen eindelijk "au serieux" genomen worden den sturen terug een email naar Dhr. x, als volgt;
afzender: Fam x
Geachte Heer x, (29 september 2004)
Volgens onze informatie bent U zaterdag ll. door Dhr. x op de hoogte gebracht van onze problemen met onze Volvo V50.
Maandag heeft Dhr. x ons dan opgebeld om te vragen wat er precies aan de hand was; en Dhr. x zou "navragen" wat kan gedaan worden. Hij vermelde er ook bij dat hij het zou telefonisch proberen op te lossen? Hij zou ons in de loop van maandagnamiddag terugbellen. Deze avond, woensdag, heeft Dhr. x ons teruggebeld met de melding dat er niets "aan de hand" zou zijn met onze Volvo, Nogmaals deelden we hem mee dat er na het uitschakelen van het contact een vreemd geluid te horen is, net hetzelfde geluid dat zaterdag continu aanwezig was doch gelukkig nu telkens na ongeveer 1 minuut stopt; volgens hem is dit zo bij ieder Volvo V50, maar wij weten dat de wagen dit ervoor niet deed. Ergens willen wij ook een "nakijken" en "verklaren" van wat zaterdag precies voorgevallen is. U kunt begrijpen dat wij, gezien ook de eerdere problemen met deze wagen, geen "gerust" gevoel hebben telkens we de wagen uithalen. Het antwoord van Dhr. x was dat hij nogmaals op internet zou "zoeken" wat het probleem zou kunnen zijn. Daarbij stel ik me de vraag hoe iemand een verklaring kan zoeken op afstand?
Graag zouden wij U een voorstel doen, vrijdag aanstaande, 1 oktober, zouden we in de namiddag willen langskomen met wagen, teneinde dat jullie deze toch eens controleren en "luisteren" naar het geluid. Wij zouden Uw aanwezigheid in deze ten zeerste op prijs stellen, gelieve ons te laten weten of we eventueel in x terecht kunnen of we toch naar x moeten komen; we zouden er omstreeks 15.30-16 uur kunnen zijn.
We sturen deze vraag naar U, hopende dat U ons kan geruststellen en dat Uw mensen toch eens uitvoerig de wagen "onderzoeken".
Hopend op een gunstig antwoord,
met vriendelijke groet,
fam x
We vragen dus alweer een onderhoud bij de zaakvoerder. Op 1 oktober gaan we langs met ons verhaal, de zaakvoerder Dhr. x is er niet (we hadden toch een afspraak ??) en we worden door de atelierchef in x 'geholpen'.
Dus we mochten de wagen aanbieden op dinsdag 5 oktober 2004 en dan zou men eens grondig testen wat er nu allemaal fout is met de wagen. Zo geschiede; we kregen zelfs een gelijkaardige wagen mee als vervangwagen mét een volle dieseltank (even dachten we, ah medewerking van de firma x). Op vrijdag 8 oktober gaan we de wagen terug ophalen.
Ik kreeg als uitleg dat de fout van platte acuu was te wijten aan het verkeerd installeren van het blue tooth systeem , en de rest van de electronica , ja daar hadden en hebben ze nog steeds geen uitleg voor (de radio deed ondertussen ook al rare bokkesprongen, ramen die plots openstonde ed).
Enfin, weeral nemen we genoegen met de uitleg (in ons achterhoofd, ja dan maar wachten op eht volgend probleem zeker ?).
Maar nu komt het ergste van het verhaal nog; op 15 november 2004 krijgen we een faktuur van de firma x voor de diesel die we verbruikt hebben tijdens het gebruik van de vervangwagen !!!! (zie bijlage 3). Dit vinden we maar al te grof en sturen opnieuw een email naar Dhr. x: zie
Geachte Heer x, (17 november 2004)
graag even Uw aandacht voor volgend feit.
Even in rand vermelden dat wij de familie x zijn, onlangs hebben wij in x een zwarte V50 gekocht met de gekende vele problemen en het ontbreken van de geintegreerde telefoon.
Maandag ll mocht ik van Uw firma een faktuur ontvangen ten bedrage van 16 euro voor de diesel bij het gebruik van de vervangwagen.
Wij hebben inderdaad van dinsdag 5 oktober tot en met vrijdag 8 oktober, dit naar aanleiding van problemen (niet meer starten en moeten laten wegslepen) met de wagen. Gezien Uw firma geen aanstalten maakte om naar het probleem te zoeken hebben wij U toen ook een persoonlijke mail gezonden en een positieve reaktie ontvangen om te wagen te komen aanbieden ten einde een afspraak te maken; zo gebeurde op vrijdag 1 oktober; toen zijn we door Dhr. x ontvangen, met als resultaat de afspraak met vervangwagen op dinsdag 5 oktober.
Zoals wij begrepen hebben waren de vele fouten (lege batterij ed) voornamelijk te wijten aan het verkeerd installeren van het blue tooth systeem in x. Voor de "andere" ongemakken die we ondervonden hadden hebben ze ons geen verdere verklaring kunnen geven.
Onlangs belde Dhr. x ons op met de vraag hoe de wagen het nu doet; tot op dat moment hadden we geen verder problemen gekend; nu hebben we reeds een aantal keren ondervonden dat de radio de voorgeselecteerde zenders kwijt is, na opstarten is alles terug in orde. dit belet ons uiteraard niet van te rijden.
Nu, een maand later stuurt Uw firma ons een faktuur van de gebruikte diesel in de vervangwagen; het gaat om een klein bedrag van 16 euro; maar voor ons gaat het op het principe, we waren toch beetje geschokt dat dit kan gebeuren.
Tevens wil ik nogmaals herinneren aan de mail die we in juli stuurden met onze ontevredenheid betreffende de manier van installatie van de bleu tooth. U reageerde dat Dhr. x contact zou opnemen. Nooit hebben we op deze reaktie gekregen. Tevens kan ik het niet nalaten ook te melden dat, toen we de wagen 8 oktober kwamen ophalen te Mechelen, we merkten dat er 77 km mee gereden was; ja Dhr. x vertelde ons eerlijk dat zijn collega Dhr. x, onze wagen maar gebruikt had om heen en weer naar huis te rijden (onder het mom van 'testen').
We hadden eerder gehoopt een tegemoedkoming van uwentwege te ontvangen voor alle miserie (een weekend zaten we al zonder auto, en de vele keren dat ik mocht langskomen tijdens onze eigen werkuren) dan een faktuur van 16 euro.
Groet,
familie x
pas een week later mochten we volgend antwoord ontvangen, zijn de van de atelierchef;
Geachte Familie x (23 november 2004)
Via x heb ik uw e-mail ontvangen, waarover ik ten zeersteverwonderd ben.
Uit uw verwijzen naar 'onder het mom van een proefrit' blijkt dat ondanks al onze inspanningen om uw voertuig aan alle Volvo normen te laten voldoen, u geen vertrouwen in onze diensten hebt wat ik ten zeerste betreur.
Er is u op voorhand gemeld dat wij met de wagen naar huis gingen rijden, om hem uitvoerig te testen, en zeker te zijn dat het euvel effectief verholpen was, waarop u geen negatieve reactie gaf. Ik ben zeer verheugd met zulke
gemotiveerde mekaniekers te kunnen werken, dewelke het testen in normale gebruiksomstandigheden (zowel rijden als technisch) als extra willen doen.
Tijdens zulke ritten gebeurd het meermaals dat er een panne optreed waardoor de avond van deze mensen zich ook niet beperkt tot het enkel naar huis rijden.
Bij de herstellingen aan uw wagen zijn zeer vele testen uitgevoerd en is een probleem met de bluetooth mogelijk als stoorzender opgegeven. Hieruit uitmaken dat de fout integraal hieraan lag lijkt mij dan ook iets te
voorbarig. Onze mensen geven altijd zoveel mogelijk info aan de klant, doch wij moeten ervoor zorgen dat dit niet tot een communicatiestoornis lijdt tussen klant en garage.
Er is een gelijkwaardig voertuig zoals het uwe als vervangwagen ter beschikking gesteld dewelke niet in de garantie voorzien is door Volvo, en zodoende volledig door x betaald is. Dat u de tijdens deze periode de
door u verbruikte brandstof dient te vergoeden lijkt mij normaal.
Zodoende zie ik mij genoodzaakt om deze faktuur te handhaven.
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht, en u in de toekomst nog
als tevreden klant te mogen ontvangen groet ik,
Met achtingsvolle groeten,
x
Verantwoordelijke naverkoop
Op aanraden van onze raadsman, heb ik Volvo Insurance gecontacteerd en vandaar mijn schrijven om dit te melden bij de rechtsbijstandverzekering.
Wij kunnen ons NIET akkoord verklaren met deze handelswijze van de firma x, en het gaat niet niet specifiek over de betaling van 16 euro (alle tijd voor dit schrijven en heen en weer gebel kost ons al meer dan 16 euro), maar wij voelen ons telkens met een kluitje in het riet gestuurd en niet au serieux genomen. Verder hebben we nog steeds geen verklaring gekregen wwarom aale electronische problemen zich voordeden, en wachten zodus op het volgende probleem, en nog altijd in ons achterhoofd houdende dat we een wagen hebben moeten aanvaarden die we niet BESTELD hebben.
Graag Uw advies/raad/oplossing bij deze,
met dank,
ONDERTUSSEN PITTIG DETAIL, DE TELEFOON IN DE AUTO WERKT NIET MEER EN DE RADIO MAAKT VERSCHRIKKELIJKE BOKKESPRONGEN EN DE LINKERZIJSPIEGEL HAPERT WANNEER WE DE SLEUTEL IN CONTACT STEKEN, GEDURENDE EEN HALVE MINUUT (dealer is van deze nog niet op de hoogte..)
IEMAND TIPS ?? GELIJKAARDIGE ERVARINGEN????????