Pagina 1 van 3
Gevonden V90 24v Automaat Foto's Pag 2
Geplaatst: 17.07.2011 - 06:00
door Manta 24v
Hallo Volvo liefhebbers.
Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Danny 28 jaar.
Normaal zit ik in de Opels maar wil toch eens een keer uitwijken naar een ander (betrouwbaarder) merk. Dit om een autotrailer mee te kunnen verplaatsen.
Nu ben ik opzoek naar een ''belastingvrije'' 940 of 960.
Al flink aan het snuffelen geweest op het net. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2 types?
Het liefst heb ik een 6 cil op lpg?
En hoe zijn deze diesels en het verbruik?
Wat raden jullie aan en af?
Het moet wel een station zijn ivm 2 kleine kinderen.
Alvast bedankt
Geplaatst: 17.07.2011 - 09:02
door V70/2.4D/2003
960 = 6 cyl, 940 = 4 cyl.
Om een belastingvrije te krijgen zou de auto van voor 1984 moeten zijn.....en zulke 940's of 960's bestaan helaas niet.
Deze wel:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/roo ... os/#foto-1
Geplaatst: 17.07.2011 - 09:04
door Battlecruiser
Je bedoelt van vóór 1-1-1987
Geplaatst: 17.07.2011 - 09:09
door V70/2.4D/2003
Ja, ook goedemorgen, 'T was laat vannacht en vroeg vanochtend, joe hebb'n geliek heur.
Geplaatst: 17.07.2011 - 10:01
door Iroll
Ja, een belastingvrije 900 kan je vergeten, die zijn pas in 1990 op de markt gekomen. Een goed belastingvrij Volvo alternatief is de 700 serie die zijn er vanaf 1982. Eigenlijk net zoveel ruimte als de 900 en ook onverwoestbaar. De belastingvrije kosten wat meer als de latere, de laatste zijn echt spotgoedkoop, een goede heb je al voor rond de €700. Kijk eens rond op de site van
Paul Seegers daar kan je goede aankooptips vinden.
Geplaatst: 17.07.2011 - 11:16
door Msuidgeest
Met de keuze voor een 940 of 960 heb je met 2 kinderen helemaal geen station nodig. De auto's zijn erg ruim en ook achterin kan behoorlijk wat spullen.
Geplaatst: 17.07.2011 - 12:43
door Manta 24v
Bedankt voor de reacties, ja het word er dan 1 uit de 700 serie. Zijn die ook met 6 cilinder geleverd of 4 cil turbo? (wil wel wat vermogen onder de kap hebben)
Heb vanmorgen al weer flink zitten zoeken op het net, en hier en daar een mail verstuurd.
Geplaatst: 17.07.2011 - 12:47
door Manta 24v
Ben er al wel achter dat de 6 cilinders benzine V6 motoren van Renault zijn, renault heb ik het helaas niet zo op.
Geplaatst: 17.07.2011 - 13:06
door 945i
Zijn geen v6 motoren en ook niet van Renault. (in een 960)
Geplaatst: 17.07.2011 - 14:26
door Johan s60
Hij zal wel het wel over de 700 serie hebben denk ik, maar die v6 is vlgs mij niet veel soeps
Geplaatst: 17.07.2011 - 14:34
door 945i
Mits goed onderhouden zijn dat ook goede motoren.
Geplaatst: 17.07.2011 - 14:36
door Hans oet Twent
945i schreef:Mits goed onderhouden zijn dat ook goede motoren.
Zo gaat dat met heel veel dingen.... Mits goed onderhouden...
Geplaatst: 17.07.2011 - 14:51
door 945i
Inderdaad..

Ze worden natuurlijk wel steeds schaarser...
Geplaatst: 17.07.2011 - 16:36
door Iroll
De benzine PRV V6 motoren waren een samenwerking van Peugeot, Renault en Volvo. Eigenlijk is het een V8 minus 2 ciliners. De 1e serie is weinig betrouwbaar, als je de olie niet op tijd vervangt gaat het fout. Latere types zijn verbeterd oa met keramische uitlaatkleppen. De prv motor is gebruikt in volvo 260, 760&780. De meest opvallende auto met deze prv motor is wel de DeLorean (Back to the Future)
Volvo stapte in '88 uit het samenwerkingsverband.
Maar verder zijn Renault motoren bomproof, daar hoef je niets tegen te hebben. Volvo heeft veel samengewerkt in zijn geschiedenis met Renault op motoren en versnellingsbak gebied.
Geplaatst: 17.07.2011 - 16:53
door DawnBlueED
En 960 is een soort luxere 940. Er zit op een 960 een andere neus (o.a. zonder paravan), het interieur is wat luxer en vaak heeft een 960 onafhankelijke achterwielophanging. Er zijn ook 960's met een L6 of V6 benzinemotor geleverd.
Wil je een wegenbelastingvrije dan zal je voor een 700 serie moeten gaan, maar voor een mooie betrouwbare 700 worden best wel flinke prijzen gevraagd.
De motoren in de 700 serie zijn wat betreft de benzine/lpg 4 cilinder redblok van volvo zelf en voor wat betreft de diesels 6 cilinder VW/Audi motoren.
Het maximale toegestane aanhanggewicht van een 700/900 is niet bijzonder hoog, veel auto's zal je dus niet op een achter een 700/900 gekoppelde trailer mogen vervoeren.
Geplaatst: 17.07.2011 - 17:08
door Manta 24v
Het gaat inderdaad een volvo worden uit de 700 serie.
Misschien 1 van ver halen, Denemarken of Zweden.
Geplaatst: 20.08.2011 - 01:30
door Fat Rat
DawnBlueED schreef:En 960 is een soort luxere 940. Er zit op een 960 een andere neus (o.a. zonder paravan), het interieur is wat luxer en vaak heeft een 960 onafhankelijke achterwielophanging. Er zijn ook 960's met een L6 of V6 benzinemotor geleverd.
Wil je een wegenbelastingvrije dan zal je voor een 700 serie moeten gaan, maar voor een mooie betrouwbare 700 worden best wel flinke prijzen gevraagd.
De motoren in de 700 serie zijn wat betreft de benzine/lpg 4 cilinder redblok van volvo zelf en voor wat betreft de diesels 6 cilinder VW/Audi motoren.
Het maximale toegestane aanhanggewicht van een 700/900 is niet bijzonder hoog, veel auto's zal je dus niet op een achter een 700/900 gekoppelde trailer mogen vervoeren.
De 960 Station eerste model(tot en met modeljaar '94) hadden GEEN onafhankelijke achterwiel ophanging. Dus dat verschilt niet altijd.
De meeste komen toch aan een aanhanger gewicht van 1600KG(7 serie blijft vaak op 1500 steken) dit is opzich niet verkeerd voor een normale wagen maar ook zeker niet bijzonder veel als je er autoambulances mee wil trekken.
Geplaatst: 20.08.2011 - 08:09
door DawnBlueED
Een autoambulance weegt leeg al 500+ kg, tel daar bij op het gewicht van de auto die er op staat en je zit met een moderne middenklasser al boven het max toegestane aanhanggewicht.
Ik gaf zelf al aan dat een 960 niet altijd onafhankelijke achterwielophanging heeft.

Geplaatst: 20.08.2011 - 10:27
door Fat Rat
DawnBlueED schreef:Een autoambulance weegt leeg al 500+ kg, tel daar bij op het gewicht van de auto die er op staat en je zit met een moderne middenklasser al boven het max toegestane aanhanggewicht.
Ik gaf zelf al aan dat een 960 niet altijd onafhankelijke achterwielophanging heeft.

Ik zie het, heb over het woordje vaak heen gelezen :? My Bad.
Voor gewichten vanaf 1800KG moet je volgens autoweek toch naar een S80, een XC90, een V70N of de daarvan afgeleide XC70 gaan kijken. Wil je hoger dan 1800KG dan kom je automatisch bij de xc90 uit.
Of je zal bij een ander merk moeten gaan shoppen. Bijvoorbeeld de BMW 530D van rond de eeuwwissseling mag in de touring uitvoering ook een 2 Ton trekken dacht ik.
Als het belastingvrij moet dan ga je op zoek moeten naar een terrein wagen denk ik.
Geplaatst: 20.08.2011 - 14:34
door volvorider
Een 940 vanaf 1995 had ook de mogelijkheid tot een verstrekingset bij de trekhaak, in geloof zelfs standaard vanaf MY98 en mag ook 1800 kg, trekken, helaas niet belastingvrij.