Hi guy's (& dolls? Nog niet gemerkt geloof ik.... Is de c70 een mannenauto dan? Excuus.... Een vouture voor gentlemen?)
Ik had toen ik mijn c70 kocht (ahhhhhhh morgen krijg ik haar!) ook de keus uit een C70 Heico T5 2.3 turbo, heico getuned... Veren, motor, uitlaat (okay laat die een tikje scheef hangen... ) ..... Vorige eigenaar had velgen zonder noemenswaardige hoogte in rubber vervangen door iets comfortabeler niet orgineel spul met iets meer band qua hoogte... (niet mijn smaak after market velgen overigens, maar okay.... Smaken verschillen)
Spiegels chroom.... Enfin, the whole ten yards....
Het dingetje was wat duurder, en had wat meer gelopen....
Inruil was equally good (bad?, i think i am oldfashioned.... ) ... Had ik dat toch moeten doen? (ondanks dat scheve uitlaatje)
Naar mijn mening is de 2.3 liter 5 cylinder een motor die stamt uit het 850 tijdperk? Okay.... De " moderne" 2.4/2.5 is misschien maar een "opgeboord" opvolgertje daarvan??? Maar toch... (vond ook de uitvoering, velgen etc niet okay, dus no hard feelings)
Graag jullie mening... Is die tuned c70 heico-son-of-a-..... Nu een goede propositie of... Oude opgeleukte meuk?
Geplaatst: 19.07.2011 - 21:34
door Andre C70
Ieder zijn eigen keuze. Nog zo één, meningen zijn als neuzen, ieder heeft er een en niet een is hetzelfde.
Een tweedehands auto heeft de stijl van de vorige eigenaar, die neem je over zoals hij is en daarna pas je hem een beetje aan naar je eigen stijl.
Ik heb bewust voor een model 2010 gekozen vanwege die stijl (er stonden er 7 op een rij met verschillende jaren en motoren, dus ik kon echt kiezen).
De Heico uitlaat is een zware tegenvaller, maar die zit eronder. Vervangen is duur, dus doe ik het er mee.
De motor is hetzelfde verhaal. Een T5 viel bij mij af omdat ik veel kilometers maak. Vandaar de 2.0 D. Een diesel is trouwens niet meer echt langzamer
Dus wees blij met wat je hebt gekozen en geniet er van
Geplaatst: 19.07.2011 - 22:37
door Mario63
Ik denk dat je een verstandige keuze gemaakt heb, zelf zou ik geen getunede uitvoering willen hebben, de meeste tunen de wagen niet om er vervolgens lekker 80 mee te cruisen, dus de kans op een afgeragde c70 is dan in ieder geval groter dan wanneer je er een er koopt in originele staat.
Geplaatst: 20.07.2011 - 07:48
door V480-S60
Ik zou er in dit geval verre van blijven. Hoewel het geen ragbak geweest hoeft te zijn. Maar het lijkt mij een oncomfortabele wagen. En een C70 heb je om er comfortabel mee te cruisen. In zo'n geval doet vermogen en koppel niets. En opvallen doe je al genoeg in een standaard C70. Nee, laat maar.
Geplaatst: 20.07.2011 - 08:23
door liquid_force
heb zelf vrij veel in een T5 kunnen rijden, een geweldige motor, maar niet voor de C70, daarin is hij te nerveus om lekker te kunnen cruisen, plus dat het verbruik ook niet leuk is ... de 170pk 2.4i of de D5 zijn de mooiste motoren voor een C70, IMHO
Geplaatst: 20.07.2011 - 08:58
door V480-S60
Ik kan dat onderschrijven.
Geplaatst: 20.07.2011 - 09:00
door t5power
Waarom is een T5 in een C70 zo nerveus? Is een C70 veel lichter of is de motor anders ingesteld dan een V70 bijv?
Geplaatst: 20.07.2011 - 09:10
door V480-S60
Laat ik het zo zeggen. Een T5 is een motor die voor prestaties zorgt, die wat meer 'aan het gas hangt'. Dat wil je met een comfortcruiser eigenlijk niet. Daardoor komt ie 'nerveuzer' over.
Daarom vind ik hem minder geschikt voor de C70. Maar dat is natuurlijk ieder zijn meug. Hij nodigt uit tot dingen die je eigenlijk niet met een C70 wilt doen. Tenminste dat is mijn ervaring met enkele ritjes die ik meegemaakt heb. En nee de C70 is niet lichter dan een V70.
Wat de beweegredenen van LqF zijn weet ik natuurlijk niet. Maar ik kan zijn mening dus wel onderschrijven.
Geplaatst: 20.07.2011 - 09:13
door V70 T5 assen
Ja ik kan ook heerlijk cruisen in de V70.
Echt cruisen doe je met een dikke luie V8 (en open dak )
Geplaatst: 20.07.2011 - 09:20
door t5power
Ik kan me voorstellen dat het wat explosieve karakter boven de 2000 toeren (die ik zelf persoonlijk trouwens heerlijk vind ) wat afbreuk doet aan het cruise-gevoel wat je met een cabrio probeert te krijgen.
Een ongeblazen motor is idd lekker lineair en niet te nerveus.
Geplaatst: 20.07.2011 - 09:24
door robemer
C70 is idd voor open cruisen en af en toe even (dicht?)planken op bv Duitse Autobahn.
Welke motor en versnellingsbak is heel persoonlijk; ikzelf ben zeer tevreden met mijn 2.0 D powershift terwijl anderen zweren bij 2.4, D3,D5 etc
Een Heico tuning is niet alleen maar motor maar ook nodige spoilers etc rondom de auto....daar moet je maar van houden.
Wagen is standaard al een "nekkendraaier" en dan in de positieve zin van het woord.....
met zo'n heel spoiler en skirt pakket gaan de fraaie lijnen van de C70 verloren.......maar dit is mijn persoonlijke mening.
Geplaatst: 20.07.2011 - 10:10
door gold
Yep...
Van de meeste aanpassingen werd de auto niet echt beter.
Het motortje vond ik vreemd en of je inderdaad een getunede specifieke versie in je auto wilt hebben....
Mijn zorg was met name de vering... Na een tijdje in mijn c30 "gecart" te hebben, was ik wel op zoek naar iets meer comfort
(oud mannetje )
Geplaatst: 19.09.2011 - 19:58
door blastaway
Geplaatst: 19.09.2011 - 22:12
door gold
Ha! Ja... Die eerste velgjes had ik vorige week ook gevonden...
Op de banden en velgen sectie gezet...
20" forged velgjes...
Prijsje ook gevonden, 7,700.00 euro
Krijg je er bijpassend pirelli rubber bij...
Maar ja, daarna kun je niet meer met 16" winterbandjes rondrijden, vind je wel?
Geplaatst: 20.09.2011 - 11:02
door t5power
Sorry maar ik vind die 20" velgen geen porum, de hele verhouding is weg!