Pagina 1 van 4
LPG G3 en hoge kilometerstand
Geplaatst: 22.07.2011 - 13:48
door Jermo
Goedendag,
Ik heb een vraag/dilemma waar ik niet helemaal uit kom en ondanks meerdere topics over dit onderwerp die op dit forum te vinden zijn is mijn vraag nog niet echt beantwoord.
Ik moet binnenkort voor stage en later ook werk zo een 100km enkele reis snelweg rijden dus de eis is goedkoop veel kilometers kunnen maken.
Ivm de veiligheid, compleetheid en huidige 2e hands prijzen (1000-1500 euro) kwam ik uit bij de V40 of S40 1.8 met LPG installatie (<2000 model).
Omdat deze beestjes natuurlijk wat ouder zijn hebben ze natuurlijk 'wat' meer kilometers op de teller staan, meeste auto's tussen de 250.000 en 400.000 op de klok.
Mijn vragen zijn:
1) of dit verstandig is of dat LPG volvo's van dit type dan wel aardig 'op' zijn? Denkende aan verbrande kleppen in het bijzonder.
2) Zijn er punten waar je met LPG extra op moet letten of is het voornamelijk een kwestie van horen/voelen of de motor mooi loopt?
3) Welke (grote) kosten kan ik verwachten bij dergelijke kilometerstanden? (mbt LPG)
4) Wat zijn algemene voorkomende problemen van dit model bij dergelijke standen? (denk aan chassisbalken, schokdempers oid, ik roep maar wat)
Ik ben niet het type met 2 linker handen dus ik vermoed veel zelf te kunnen doen maar aangezien ik geen brug in de tuin heb staan zal ik bepaalde klussen natuurlijk niet kunnen uitvoeren.
Geplaatst: 22.07.2011 - 14:13
door V480-S60
Je hebt de mogelijke problemen al opgesomd. En de kosten zijn navenant.
Je kan natuurlijk geluk hebben, maar veelal zijn dit juist de kilometrages waarbij de problemen en hoge kosten beginnen. En dan ook nog de normale slijtage. Ik vind het zeer gewaagd.
Geplaatst: 22.07.2011 - 14:18
door Jermo
Ik zat daarom met de gedachte:
Ik koop een auto op 2,5 ton en rijd hier een jaar mee zonder echte problemen. Het 2e jaar is een kwestie van hopen dat alles goed blijft en zie ik als 'winst'.
Geplaatst: 22.07.2011 - 14:42
door Ramon&Ramon
als je de klepspeling in de gaten houdt is er niks mis mee!
Geplaatst: 22.07.2011 - 14:46
door Jermo
Hoe zit het met de automaat op deze auto's? Ik geloof dat het een 5 traps is.
Zijn deze een beetje degelijk te noemen of hebben deze bij bijvoorbeeld 3 ton toch echt een revisie nodig?
Geplaatst: 22.07.2011 - 18:48
door Jermo
Zojuist bij deze
http://link.marktplaats.nl/466991700 wezen kijken maar ik geloof dat die foto's 3 eigenaren terug gemaakt zijn want de auto zag er niet uit, zowel binnen als buiten. Motor liep mooi stationair maar schakelde niet over op gas, dat moesten ze nog laten maken ofzo.
Moet zeggen dat ik voor dat geld gebruikssporen verwacht maar dit was wel heel erg

Geplaatst: 22.07.2011 - 19:25
door 945i
Tja, ik zie ACC en weet al genoeg... Als je hier zegt waar je naartoe wil om te kijken, kunnen wij je een hoop ellende besparen..

Geplaatst: 22.07.2011 - 19:41
door Jermo
945i schreef:Tja, ik zie ACC en weet al genoeg... Als je hier zegt waar je naartoe wil om te kijken, kunnen wij je een hoop ellende besparen..

Het zit hier 5 minuten rijden vanaf dus ik dacht waarom niet langs gaan
Ik heb even contact gehad met deze persoon:
http://link.marktplaats.nl/466877194
Distributieriem moet gedaan worden (kan ik eventueel samen met een vriend van me doen), APK zou de verkoper zelf even achteraan gaan (ik vroeg hier namelijk naar).
Voordeel vind ik de 'lage' km-stand en dat de banden waarschijnlijk goed op orde is.
Uiterlijk hoeft niet perfect te zijn, daar is het bedrag wat ik ervoor uit wil geven ook niet naar
Hoe belangrijk de kilometerstand is bij deze auto's zou ik wel graag weten omdat indien een stand van 2,5 of 3,5 ton weinig uitmaakt dit mijn keuze vergroot. Staan namelijk een paar online met 3 a 3,5 ton die er op de foto's iig goed uit zien.
Geplaatst: 22.07.2011 - 19:48
door Jermo
Een andere (lekker dichtbij) optie is deze maar ik ben huiverig voor de kilometerstand:
http://link.marktplaats.nl/463647948
Geplaatst: 22.07.2011 - 19:56
door 945i
Toch zegt mijn instinct dat die zilveren beter is...
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:19
door V70/2.4D/2003
At your service!
Ik heb die andere van de linkjes ook bekeken en als je dan toch wel in bent voor een gokje, dan is dit verreweg de netste auto. Kun je echt mee voor de dag komen.
http://www.accoverveen.nl/voorraad/auto ... _140pk.htm
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:20
door Jermo
945i schreef:Toch zegt mijn instinct dat die zilveren beter is...
1) die andere vind je nog slechter?
2) km stand maakt niet zoveel uit?
Deze lijkt me ook wel wat, de prijs in elk geval wel
http://link.marktplaats.nl/465656372
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:22
door Jermo
Dat is dus de auto waar ik vanmiddag langs was

Het is dat het kenteken overeen kwam anders zouden mijn vader en ik zweren dat het om een andere auto ging of de foto's een jaar of 10 oud waren, ding zag er echt niet zo uit als op de foto's...
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:24
door Morgenstond
Ik zou me weinig tot geen zorgen maken over de automaten, in elk geval niet over de vierbakken. Die draaien probleemloos vier ton of meer. Let wel, er zijn natuurlijk uitzonderingen

Geplaatst: 22.07.2011 - 20:26
door 945i
V70/diesel/Groningen, dat zijn oplichters!
Jermo, die laatste vind ik een hork.
Op LPG kan zo'n blok beste kilometerstanden halen, als er maar onderhoud gepleegd is...
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:26
door V70/2.4D/2003
Laat ik het dan zo netjes mogelijk zeggen:
Er zijn bedrijven waar je slechts moet kijken.

Maar als je wel in bent voor een gokje.....Laat me raden: proefrit meneer? Neen, dat doen wij hier niet.
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:27
door V70/2.4D/2003
945i, en ik zeg het nog wel zo netjes. :twisted:
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:30
door V70/2.4D/2003
Vooruit, ben de beroerdse niet. Ter ondersteuning van bovenstaande een spelletje:
De vraag is: wat klopt hier niet?
http://www.accoverveen.nl/voorraad/auto ... _deurs.htm
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:32
door Morgenstond
De vorige eigenaar kon gewoon niet kiezen tussen twee typen velgen en besloot derhalve beide eronder te leggen

Geplaatst: 22.07.2011 - 20:33
door 945i
Bedoel je de verschillende wielen?