Pagina 1 van 1
1987 740gle turbodiesel
Geplaatst: 23.07.2011 - 21:40
door rotterdammertje010
ik heb een 1987 740gle turbodiesel te koop zien staan
wat zijn de punten waar ik op moet letten als ik er naar gaat rijden ?
zijn er nog aandachts punten ?
Geplaatst: 23.07.2011 - 23:26
door V70/2.4D/2003
Voldoende!
Lagers, riemen, compressie, roest, versnellingsbak en koppeling, kortom: de hele rimram. Wat heeft ie gelopen? Pics? Kost dat hok?
Geplaatst: 24.07.2011 - 08:20
door v700r
V70/2.4D/2003 schreef: Kost dat hok?
Hee hee hee een beetje respect voor de 700!

Re: 1987 740gle turbodiesel
Geplaatst: 24.07.2011 - 08:24
door v700r
rotterdammertje010 schreef:ik heb een 1987 740gle turbodiesel te koop zien staan
wat zijn de punten waar ik op moet letten als ik er naar gaat rijden ?
zijn er nog aandachts punten ?
Zoals V70/2.4D/2003 al schreef er is genoeg om op te letten bij zo'n oude 700, eigenlijk teveel om op te noemen maar kijk anders even bij die 700 vereniging daar vind je vast je antwoord.
Geplaatst: 24.07.2011 - 08:36
door V70/2.4D/2003
v700r, weet je, als ik zo'n vraag zie ga ik rekenen. Een 87-er diesel, uitgaande van 20 k/jr over 24 jaar = 480 k. En in mijn beleving heb je het dan over een automobiel die, mits goed onderhouden, toch echt al het nodige om de oren heeft gehad. Maar, ben je in voor het uitvoeren van eigen onderhoud en de bereidheid om te sleutelen, altijd doen. Het zijn relatief eenvoudige motoren zonder al te veel electrische poespas en als de rest van de aandrijf lijn goed is en het koetswerk is hard, dan is het altijd een leuk avontuur, zo'n "hok".
Geplaatst: 24.07.2011 - 13:21
door mightyspawn
Valt wel mee hoor bij de 7 serie. Meeste onderdelen kunnen een hoop hebben en de simpelheid van de techniek heb je alleen maar voordeel mee. Dat hok is niet te vergelijken met een moderne V70. Als het motor onderhoud netjes is gedaan, dan heb je er nog lang plezier van. Qua roest moet je de bodem en dorpels eens bekijken. Een 87er met verzinkt staal roest al een stuk minder dan voorgaande bouwjaren.
Dus het overwegen waard, mits je zelf het onderhoud doet. Maar dat is makkelijk zelf te leren bij die oude hokken.
Wel is een turbo diesel net wat meer onderhoudsgevoelig dan een echte red block.
Geplaatst: 24.07.2011 - 15:17
door Walter
Heeft VolvoDriver niet een heel aankoop-advies-verhaal op zijn weblog staan?
Geplaatst: 26.07.2011 - 19:48
door rotterdammertje010
Bouwjaar: 1987
KM stand: 567000
Voertuig: Berline
Vermogen: 109
Aantal cylinders: 6
Geplaatst: 26.07.2011 - 22:25
door Msuidgeest
Is dit de auto van je keuze of heb je deze auto al gekocht?
Geplaatst: 26.07.2011 - 22:41
door V70/2.4D/2003
Tja:
Compressie goed?
Aandrijflijn geen gedoe?
Versnellingsbak in orde?
Koetswerk hard?
Banden in orde?
Prijs niet boven de 750 euro?
Doen.
Geplaatst: 27.07.2011 - 19:05
door rotterdammertje010
prijs 1000 euro
moet nog ff de tijd vinden om langs te gaan
Geplaatst: 31.07.2011 - 09:15
door v700r
1000 euro??!!
Geplaatst: 31.07.2011 - 09:21
door 945i
Dan moet ie wel goed zijn!