ervaringen V60 D3 bij 8000 km

Plaats reactie
least
3rd Gear member

Nu een goede maand onderweg met de V60 D3 Momentum. Een prima auto waar ik wel aan kan wennen! (maar dat hoeft niet want de V70 staat te trappelen...)
Wat me opvalt: goede stoelen die wel even tijd nodig hebben om aan te wennen, de lendesteun is maar beperkt, handmatig verstelbaar. De hoofdsteun komt niet in de buurt van mijn hoofd. Het leer is tamelijk plakkerig, zeker met een korte broek. Stuur is goed verstelbaar en geeft een goede grip. Middenconsole is prima bereikbaar en de armsteun prima. Toppertje is de de raamlijst waar een mooi profile in zit zodat je arm/elleboog daar prima inpast. Echte misser is de onzichtbare handrem, die alleen door naar voren te reiken te bedienen is, deze moet echt naar de middenconsole! Instrumenten zijn lekker rustig, maar de resolutie van de displays kan wel wat beter. Sensus is prima, maar: hoe zet je de radio uit of stop je de IPOD?
Ruimte is niet overdadig, maar met zijn vijfen met vakantie, 4 volwassenen en kind in stoeltje hebben we overleefd, en alle bagage onder het afdekzeil, dus dat valt allemaal wel mee!

Motor is sterk en voldoet meer dan voldoende, even de lage toerentallen weten te gebruiken, de koppeling en dan kan je er vlot mee weg. Auto is erg stabiel bij hoge snelheid, de sensotronic op stand Hoog helpt daar ook bij.

Al met al prima om mee te rijden!
nadenkend over weer een Volvo: V90
arnoud
8th Gear member

Ik ben heel erg benieuwd hoe je over een tijdje over de V70 gaat denken.

Over de radio/iPod: als je 1x kort op de Power knop druk wordt de audio ge-mute-d en de iPod gepauzeerd. Als je de Power knop langer ingedrukt houdt gaat hij helemaal uit.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Handrem lost ook automatisch als je wegrijdt. Bij een automaat moet je daarvoor de gordel wel om hebben.
JW71
2nd Gear member

De hoofdsteun komt niet in de buurt van mijn hoofd.
Hoe bedoel je dat? Op zich zit de hoofdsteun vlak achter mijn hoofd. Ik heb alleen sterk het idee dat de hoofdsteun in de V50 hoger was, of zat (en dat de leuning dus ook hoger was) Ik kom tegen de bovenkant van de hoofdsteun aan bij de V50 meer naar het midden.
Handrem lost ook automatisch als je wegrijdt.
Klopt, maar je moet wel een beetje gasgeven, alleen koppeling op laten komen is geen succes.
Ik vindt trouwens ook dat de plek van de schakelaar op het dashboard minder handig gekozen is voor het op de parkeerrem zetten (zoals b.v. bij hellingtrekken) enige voordeel is dat je niet zo snel per ongeluk de parkeerrem zal inschakelen, wat wel zou kunnen gebeuren als er een knopje op de middenconsole zit. Het blijft wennen en een handbediende handrem is erg veel makkelijker in gebruik.
V60 D4 Kinetic
Iroll
6th Gear member

Bovenkant van de hoofdsteun moet gelijk zijn met de bovenkant van je hoofd, dan staat die goed afgesteld.
En de afstand tussen je hoofd en steun moet zo'n 4cm zijn:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fredhead
Geartronic member

Dan moet je de hoofdsteun wel af kunnen stellen, iets dat bij veel Volvo modellen niet meer kan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Je moet iets gas geven en dan de koppeling op laten komen.

Maar ik heb totaal geen probleem met deze handrem. Vind het veel fijner dan een ouderwetse. Zit niet in de weg. En in de middenconsole zoals bij VW gaat niet bij Volvo.
least
3rd Gear member

rsnhakan schreef:Je moet iets gas geven en dan de koppeling op laten komen.

Maar ik heb totaal geen probleem met deze handrem. Vind het veel fijner dan een ouderwetse. Zit niet in de weg. En in de middenconsole zoals bij VW gaat niet bij Volvo.
ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
least
3rd Gear member

Iroll schreef:Bovenkant van de hoofdsteun moet gelijk zijn met de bovenkant van je hoofd, dan staat die goed afgesteld.
En de afstand tussen je hoofd en steun moet zo'n 4cm zijn:
moet je wel zo'n nek en rug hebben...
casper
5th Gear member

least schreef: ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
Wat een onzin!
santu001
4th Gear member

Ach, ik moest er ook even aan wennen. Had altijd de neiging om in bochten aan mijn handrem te gaan hangen. Heel soms vergat ik hem in het begin bijna wel eens. Maar inmiddels weet ik niet beter. Net als het starten met een knop!

Maar een menu optie waarin je zelf bepaald of je handrem geactiveerd wordt, als je de auto op slot gooit, is misschien niet eens verkeerd! Maar goed we hebben het over één druk op de knop!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
least
3rd Gear member

casper schreef:
least schreef: ik begrijp de werking, maar moet uit m'n stoel naar voren reiken om hem te bedienen, dus niet ergonomisch, in de middenconsole kan uiteraard, maar dan moet het ontwerp anders, form follows function...
Wat een onzin!
dank voor deze heldere bijdrage ?
olson
3rd Gear member

Naja, als de schakelaars in een v60 je al te ver weg zitten...
<grapje>
Heb je dan een keukentrapje nodig om in een v70 in te stappen?
</grapje>
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”