Pagina 1 van 1
uitlaat netjes los gekomen
Geplaatst: 25.07.2011 - 16:26
door volvonuts
mijn uitlaat is precies op de las los helaten, het betreft het gedeelte onder de motorkap waar hij van de bevestigingsplaat is losgekomen. het is het deel waar de kat aan zit en welke verders nog goed is. hoe kan ik deze lassen of maken. p.s. sorry dat alles aan elkaar staat en zonder hoofdletters maar ik moet strax nog naar lelystad vanuit rotterdam.
Geplaatst: 25.07.2011 - 16:39
door Iroll
Dat wordt denk ik een nwe/andere downpijp, het materiaal van de pijp zal geen vlees genoeg meer hebben om de flens fatsoenlijk te kunnen lassen. Tenminste als ik je beschrijving goed begrijp. Een foto zou een stuk duidelijker zijn, net als tekst met hoofdletters

Geplaatst: 25.07.2011 - 16:40
door Broabander
Uiteindelijk moet je hem sowieso vervangen maar Gun Gum kan eventjes helpen. Alleen het probleem is dat het op de las geschrurd is dus wat moeilijker te fixen...
Geplaatst: 25.07.2011 - 16:44
door volvonuts
de gehele pijp is er netjes uit gekomen, en gungum gaat dit zeker niet redden. er heeft hier een monteur gekeken en die zegt al dar hij weer keurig gelast ou kunnen worden op de flens. maar ik wil dus wel weten of dit te doen valt off dat ik dan beter een nieuwe kan nemen. en wat daar dan de kosten van zijn de monteur is niet in de garage geweest maar oud buurman.
Geplaatst: 25.07.2011 - 16:48
door 945i
Ik moet ook nog weg zo, maar kan wel leesbaar schrijven...
Laat hem voor nu lassen, de volgende keer dat hij gaat lekken, vervangen.
Geplaatst: 25.07.2011 - 16:49
door Iroll
Moest je soms weer naar Lelystad?
De keus wat lassen betreft is aan jou, kan je zo niet een twee drie advies geven zonder de zaak zelf bekeken te hebben. Als je die buurman niet vertrouwd dan een nwe plaatsen. En aangezien je hier ook advies vraagt zal je die buurman wel niet vertrouwen.
Geplaatst: 25.07.2011 - 17:08
door volvonuts
en is de flens gewoon met drie bouten vast gezet of moet ik deze met gewekd los gaan halen, ben er kapot van om mijn wagen zo te horen, al ben ik juist een racepijp van dit is net ff te

Geplaatst: 25.07.2011 - 17:09
door volvonuts
ja ik ben een volvo rijder en heb graag de juist info en is er dan iemand onder jullie die voor mij een bestel nummer heeft van dit stuk pijp. en ik vertrouw volvo fanaten meer als iemand die werkt bij mercedes whahahaha
Geplaatst: 25.07.2011 - 23:13
door elianmars
Misschien handig om te vermelden om wat voor wagen en welke motor het gaat?
Geplaatst: 26.07.2011 - 11:15
door volvonuts
Volvo 850 2.5 10V uit 96, maar ik heb hem op een ambulance gezet en naar lely laten transporteren.
Het zal dan toch maar een nieuwe voor pijp worden, al weet ik nog niet hoe de flensen tegen elkaar zitten.
Maar ik denk dat lassen of dichtsmeren een oplossing wordt die niet of niet lang genoeg al houden.
Ik had gungum al geprobeert maar dit wordt er letterlijk uit geblazen.
Dus als ik nu het juist onderdeel kan vinden of tweede hands op de kop kan tikken ben ik al weer een blij man.
Heb in het verleden van de wagen gezien dat dit de twee uitlaat is in 17 jaar tijd, en meer dan 4 ton achter de kiezen nu.
En ja dit hoort toch bij de normale dingetjes van een wagen, net als de banden en remmen.
Dus ik ga weer zoeken naar een goede uitlaat voor mijn werkpaardje, waar ik echt met rete veel plezier in rond cross (bij wijze van spreken).
Geplaatst: 27.07.2011 - 10:33
door volvonuts
Heeft er iemand misschien het onderdeel nummer van dit stuk pijp, want ik wil een nieuwe bestellen.
En ik ga maar voor het veilige gevoel van nieuw, en ik wist dat het een wagen werdt waar ik af en toe aan moest sleutelen.
Al weet ik niet of de bouten in de flensen los zijn of dat deze vast zitten aan de andere flens helft.
Wie kan met dat vertellen, en ook of het zelf te doen is en dan bedoell ik op straat met een paar bruggentjes.
Alvast bedankt voor de informatie en ik hoop dat ik nu een juiste keus maak, voor weer een hoop plezierige kilometers.
Geplaatst: 27.07.2011 - 10:44
door Iroll
Ik zou daarvoor naar een dhz garage gaan en het op een brug doen, dat sleuteld een heel stuk makkelijker en sneller. Het kan wel op straat en met oprijbruggen, maar je kan zo moeilijk kracht zetten liggend op je rug. Gebruik goede 6 kantige ringsleutels of doppen, met 12 kantige draai je de moeren snel rond. Verder heb je ook de pakkingen aan beide kanten van de downpijp nog nodig. Dat is zo'n beetje de algemene aanpak, hoe het precies zit bij een 850 en onderdeelnr weet ik niet.
Geplaatst: 02.08.2011 - 11:44
door volvonuts
een las bedrijf heeft de gehele uitlaat opnieuw gelast, er is een heel nieuw stuk op gezet.
volgens de volvo dealer hier was het zonde om een goede uitlaat te demonteren, dus ik heb nu weer een goede uitlaat en het heeft me niets gekost.
dit omdat hij net gekeurd was en ze dit hadden moeten zien via de waardes van de uitlaat.
dus ik ben weer een tevereden man en hoop er weer wat mee te kunnen touren.
Geplaatst: 02.08.2011 - 17:08
door Ludo
Kijk ook eens naar de bovenste motorsteun.
Doorgaans scheurt dit uitlaatdeel, omdat het rubber in de steun gescheurd is, waardoor de motor teveel kantelt.