Pagina 1 van 2
Aftermarket xenon met orig koplampen (my03)
Geplaatst: 31.07.2011 - 08:33
door rdkraker
Ik zou evt een aftermarket xenon setje willen installeren. (xxx-world.nl) Ik heb de originele niet-heldere koplampen.
Ik heb wel wat (oudere) topics doorgenomen maar ik kom er niet achter of installatie dan is toegestaan? Moet ik voor het lichtbeeld echt de heldere hebben? (apk, want wetgeving geldt niet voor mijn my)
Heb overigens wel wis/was install.
Geplaatst: 31.07.2011 - 08:40
door blastaway
Gewoon een Pilot set erin zetten. 4500k Is het mooiste. Je zult wel weer commentaar krijgen van mensen hier, maar ik zou het gewoon doen. Dus geen flutset, maar Pilot is in ieder geval in aftermarket een goede xenon fabrikant.
Geplaatst: 31.07.2011 - 08:51
door rdkraker
Allright, maar mág het

?
Ben jij er mee door de apk gekomen (niet helder glas)?
Geplaatst: 31.07.2011 - 08:59
door blastaway
Ja hoor, het mag wel. Je moet gewoon even naar de garage gaan om je koplampen (lichtbeeld) te laten afstellen. Is geen APK afkeur.
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:02
door arnoud
En als je er voor zorgt dat je een nieuwe Pilot Pro set koopt (en geen oude voorraad) heb je ook geen probleem meer met de boordcomputer die roept dat de lampen kapot zijn. De Canbus kabels die eerst los bijgeleverd werden zitten in de nieuwste varianten in de ballast (die erg klein is) ingebouwd.
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:10
door blastaway
Dat wist ik niet Arnoud. DAT IS WEL POSITIEF. Gaf ook vaak problemen bij de vorige auto: Passat.
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:15
door rdkraker
http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... 3godNGkzWw
Deze zouden ook geen canbus problemen mogen hebben...
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:22
door 945i
Volgens mij zijn de niet helderglas koplamphuizen sowieso niet geschikt voor xenon....
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:24
door blastaway
Doe jezelf een plezier, en dat meen ik. Pilot is duurder, maar GEEN ellende en garantie. Ik heb meerdere van deze goedkopere sets geplaatst en na korte duur of direct na plaatsen was er iest kapot. Of een ballast, of een lampje etc... Je zal heus wel een nieuwe krijgen, maar wat kost het weer voor ellende om:
1. uit te zoeken waar het zit (ballast of lamp)
2. uit te bouwen
3. oude weer in te bouwen
4. weer in te bouwen na ontvangst nieuwe onderdelen.
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:24
door bart simpson
door die ribbeltjes zijn ze nog irritanter voor tegenliggers door de verstrooing van het licht
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:25
door blastaway
945i schreef:Volgens mij zijn de niet helderglas koplamphuizen sowieso niet geschikt voor xenon....
Dat is de eeuwige discussie. Alleen worden ze zo wel apk gekeurd.

Geplaatst: 31.07.2011 - 11:34
door rdkraker
Tja...mocht het verschil in kwaliteit zo groot zijn.. Maar ze gaan wel 3x over de kop tov dat andere setje. Vind ik nog al een verschil. (ja ik weet t alle waar naar zn geld maar toch , 200% duurder.. :?
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:37
door bart simpson
blastaway schreef:945i schreef:Volgens mij zijn de niet helderglas koplamphuizen sowieso niet geschikt voor xenon....
Dat is de eeuwige discussie. Alleen worden ze zo wel apk gekeurd.

apk is een minimale eis, dat is een statische constatering zonder inveren, bij inveren had het zondermeer afkeur geweest.
Iets van een eigen verantwoording tegenover een medeweggebruiker door gebruik van niet verblindende verlichting is iets dat slimme bestuurders wel snappen, domoren daarentegen....
Ik doe tegenwoordig als ik zo'n verblindend petje tegenkom mijn grote lichten ook vast aan, oog om oog.... :evil:
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:47
door blastaway
rdkraker schreef:Tja...mocht het verschil in kwaliteit zo groot zijn.. Maar ze gaan wel 3x over de kop tov dat andere setje. Vind ik nog al een verschil. (ja ik weet t alle waar naar zn geld maar toch , 200% duurder.. :?
Tja, je moet het zelf weten natuurlijk. Je kan het ook proberen. Wellicht heb je geluk. De ervaring die ik heb: Van de 10 setjes die ik heb geplaatst zijn er 5 terug gegaan binnen een maand. Voor de duidelijkheid: Ik kocht ze niet, zette ze er alleen in.
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:50
door 945i
Zou dat het zijn...
Ik volg dezelfde strategie als Bart Simpson wel..... :twisted:
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:51
door bart simpson
50% defect, feitelijk al een heel aardige indicatie dat het eigenlijk allemaal bende is.....
Nogmaals, een slimmert snapt dat al in een keer...
Geplaatst: 31.07.2011 - 11:54
door blastaway
bart simpson schreef:50% defect, feitelijk al een heel aardige indicatie dat het eigenlijk allemaal bende is.....
Nogmaals, een slimmert snapt dat al in een keer...
Precies Bart, dus ik zou de Xenonsets van Pilot nemen. Daar NOOIT een van terug zien gaan. Dit uit eigen ervaring en om mij heen.
Geplaatst: 31.07.2011 - 12:25
door rdkraker
Dus Pilot nemen en voor Bart geen petje op doen.. ?

Geplaatst: 31.07.2011 - 12:55
door blastaway
Ja, zou ik doen. Voor Bart kan ik niet spreken.
Geplaatst: 01.08.2011 - 12:50
door diesel01
Op basis van eigen ervaring moet je voor een Pilot Pro gaan met maximaal 5000 kelvin.
Ik heb dit in mijn S60 gehad, vanaf inbouw tot verkoop van de auto geen probleem gehad en heul veul licht, ik had overigens wel heldere koplampen en minder strooilicht.
Tegenwoordig valt mij op dat er veel minder auto's met A M xenon rijden dan voorheen.