Pagina 1 van 1

XC70 modificatie van as bouten uit de xc90

Geplaatst: 31.07.2011 - 13:53
door Graspony
Halo,

Ik heb last van de knak in het rijden en het schakelen wat zeer irritant was. Op het forum heb ik dan ook de modificatie gezien van de xc90 bouten (onderdeel 30714142). Ik heb bij mijn xc70 net vooraan de kapjes eraf gehaald en inderdaad bij wiel links voor zat deze los. Andere 3 wielen waren ok.

Na het vastzetten op 50nm heb ik onmiddellijk een testritje gewaagd en natuurlijk is er eentje SUPER tevreden :) Geen knak meer, dit is het dus. Bovenste motersteun vervangen onderste heb ik al klaar liggen. dus dit wordt een goede verbetering.

Ben superblij met mijn Volvo.

Kan ik bij de xc70 de xc90 bouten met rubber ook plaatsen en moet ik er dan 4 plaatsen vanwege het 4x4 is?

Geplaatst: 02.08.2011 - 21:26
door Graspony
De linkse bout kwam maandag al terug speling op en dan maar de nieuwe bouten besteld. Vandaag de boutjes binnen en heb ze er dan ook maar onmiddellijk in geplaatst.

Morgen geef ik de feedback of dit perfect helpt of niet. Doe morgen een trip van 200 km dus zal wel eerste indruk kunnen geven.

Geplaatst: 02.08.2011 - 22:37
door Oceanracer
Zet je er dan ook een foto bij? Altijd leuk! :-)
(en wel zo duidelijk)

Geplaatst: 03.08.2011 - 21:45
door Graspony
Spijtig zal de foto niet meer lukken, de bouten had ik er gisteren al ingestopt.

Mijn bevinding van vandaag na mijn 400 km (was 200km enkel):

Ik had al van zodra ik vertrokken was deze morgen het gevoel dat er terug speling opzat na dat ik de oude bouten die erin zaten had aangetrokken naar 50nm.

De nieuwe heb ik nochtans ook aangetrokken naar 50nm. Nu dacht ik in het terugrijden naar huis dat met dit rubber er mss meer kracht moet opstaan om de as op spanning te hebben. Van zodra ik thuis kwam de moment sleutel erbij genomen en heb er 10nm bij gedaan en zal morgen de bevinding geven.

Hopelijk is dit terug ok.

Geplaatst: 11.09.2011 - 22:43
door RonP
Ook ik had met van stilstand achteruit rijden een metaalachtige klak in de aandrijving. Bij de dealer werden de steekassen "gelijmd", maar het geluid bleef.
Bij tweede bezoek keek de monteur de asbouten na, daarbij bleek rechtsachter erg los te zitten. Beide achterbouten aangetrokken (ik weet het moment niet, zal ik nog vragen), en het geluid is weg.

Geplaatst: 12.09.2011 - 13:48
door edraket
De bouten met de rubbers moeten ook met 50Nm worden aangehaald.