Pagina 1 van 1

Volvo S60 2.0T MY2006

Geplaatst: 03.08.2011 - 19:50
door acecombat
Hey allemaal,

ik ben sinds twee maanden de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.0T MY2006 uit juli 2005. Mijn vraag is nu wat de specifieke aandachtspunten zijn van dit type S60 t.o.v. bijvoorbeeld een S60 2.4 140pk. Vraagt de turbo nog specifiek onderhoud.

Tot nu toe is het een geweldige auto, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere S60 rijders met een soortgelijke S60 als de mijne. Ik heb de auto met 100.600 km gekocht en inmiddels staat er 103.000 km op de teller.

Geplaatst: 03.08.2011 - 20:12
door Laguna-S60
Welkom hier en veel plezier gewenst met je S60!
we zien de foto's wel verschijnen denk ik ;)?

het enige wat ik kan bedenken is het warm rijden van je turbo, en na gebruik laten "afkoelen".

Geplaatst: 03.08.2011 - 23:01
door Mart van der Steeg
103.000: dat is nog nieuw!!

Goed en regelmatig onderhoud zoals voorgeschreven, bij garages die er verstand van hebben (laat in het midden of dat de dealer -Bangarage A'veen?- is of specialist). Beknibbelen op onderhoud is nooit goed.
De vaker voorkomende aandachtspunten zijn redelijk generiek voor S60's.
Kijk geregeld op dit forum en dan leer je er veel van, ik denk dat je geen spijt krijgt van je aankoop.

Geplaatst: 04.08.2011 - 02:18
door JeroenSpock
Mooie kleur, als dat je auto is op de avator. Had ik op de facelift S60 nog niet eerder gezien.

Geplaatst: 04.08.2011 - 10:13
door jpwg001
Mooie auto idd in je avatar. De turbo vraagt gezond verstand... Maar dat is bij alle auto's het geval.

Geplaatst: 04.08.2011 - 10:24
door Johan s60
Veel plezier met je nieuwe wagen, na een stevige rit het laatste stukje rustig rijden, en nog even (15 sec) stationair laten draaien en dan pas de motor uit.

Zodoende wordt de turbo nog flink afgekoeld en heb je minder kans op aangekoekte olie, oh ja de keuze van motorolie is bij een turbo nog belangrijker dan een non-turbo

Geplaatst: 04.08.2011 - 10:30
door acecombat
De avatar is inderdaad mijn S60 :-). De auto heb ik gekocht bij de volvo dealer in Alkmaar en daar blijft hij ook in onderhoud.

Ik zal rekening houden met dat de turbo moet opwarmen, maar opwarmen moet iedere auto dus dat ben ik op zich wel gewend ;-). Die 15 sec nog ff stationair laten draaien is heel goeie tip, bedankt!

Geplaatst: 08.08.2011 - 11:10
door mehrzahl
15 seconden is veel te kort. Minimaal een minuut, als je echt stevig hebt doorgereden 2 minuten.

Geplaatst: 08.08.2011 - 11:24
door 945i
2 Minuten.....
Weg tijdwinst. Ben je misschien sneller met een atmosferische versie. :)

Geplaatst: 08.08.2011 - 11:35
door rsnhakan
Iedereen zegt wat anders..

Geplaatst: 08.08.2011 - 16:50
door mehrzahl
Weg tijdwinst. Ben je misschien sneller met een atmosferische versie.
:-k 855 2.5 10V = atmosferisch...

Geplaatst: 08.08.2011 - 16:51
door 945i
Goed zo! =D>

Geplaatst: 08.08.2011 - 21:32
door Johan s60
mehrzahl schreef:15 seconden is veel te kort. Minimaal een minuut, als je echt stevig hebt doorgereden 2 minuten.
Daarom zei ik ook, het laatste stukje rustig rijden

Geplaatst: 08.08.2011 - 23:15
door acecombat
Oke de rit dus bescheiden beginnen en uiteindelijk ook weer bescheiden afsluiten ;).

Geplaatst: 09.08.2011 - 10:16
door mehrzahl
Dáárom ben ik dus ook overal te laat..."mijn turbo moest nog afkoelen"

Geplaatst: 09.08.2011 - 10:19
door 945i
Ja, gewoon iets eerder van huis gaan, dat weet je toch? ;)

Geplaatst: 09.08.2011 - 10:24
door jpwg001
Of in de middensectie gewoon veel harder rijden.

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:17
door arjen
Ehhhh

Ik denk dat het met een 2.4 140 pk ook wel lukt om de maximum toegestane snelheid in NL van 130 km/h te rijden. Sterker nog het lukt zelfs nog wel om wat harder te rijden dan die 130 km/h.

- De winst van een 2.0 T zit meer in de soeplesse van hoog koppel bij laag toerental.
- Daardoor een betere caravantrekker.

- Echter 2.4 140 pk is weer iets minder dorstig
- 2.4 heeft geen turbo die kapot zu kunnen gaan als dat al gebeurd.

Geplaatst: 13.08.2011 - 11:07
door acecombat
Me vader heeft een S60 2.4 140pk van MY2004 en qua brandstofverbruik is de 2.0T zuiniger. De 2.4 rijdt gemiddeld 1 op 10 en de 2.0T 1 op 11 maar dat is ook wel logisch als je de inhoudt vergelijkt van 2435 cc t.o.v. 1984 cc.

Ik moet wel eerlijk zijn dat ik grotere afstanden rij dan me vader. Vorig jaar ben ik met de 2.4 naar Italie geweest en kwam het gebruik op ruim 1 op 13. Ik ga dit jaar een soortgelijke vakantie rijden met de 2.0T. Ben benieuwd wat deze auto voor een gemiddeld vakantie verbruik heeft.