Pagina 1 van 1
**opgelost** bij mij broer zijn v40 d1.9 2001
Geplaatst: 07.08.2011 - 13:34
door Jaco S
Mijn broer zit in de pyreneeën, maar zodra hij een berg op gaat kan hij nog maar met 5km/u in zijn 1 omhoog. Na 2500 toeren hoort hij zijn turbo hard werken en schiet hij opeens door. Maar na een tijdje lijkt zijn turbo overhit te zijn en stopt hij er weer mee.
Op vlakke gedeelte heeft hij nergens last van.
Geplaatst: 07.08.2011 - 13:52
door Morgenstond
Ik kan je helaas niet helpen met het probleem, maar het is wellicht voor anderen zinvol als je vermeldt of er lampjes branden op het dashboard?
Geplaatst: 07.08.2011 - 13:55
door Jaco S
nee er brand niks
Geplaatst: 07.08.2011 - 14:04
door Iroll
Veel zwarte rook uit de uitlaat bij gasgeven zou op een lekke intercooler duiden.
Geplaatst: 07.08.2011 - 14:46
door V70/2.4D/2003
Yep, intercooler of hier of daar een slang los.
Geplaatst: 07.08.2011 - 14:58
door Jaco S
Ik hem gezegd dat hij even alle slangen goed na moest lopen, zover ik weet kwam er geen zwarte rook uit de uitlaat.
Geplaatst: 07.08.2011 - 18:55
door Jaco S
Heb hem nog aan de telefoon gehad. Hij heeft een dip tussen de 1200-2000 toeren
Geplaatst: 08.08.2011 - 21:28
door Bart Giesen
Bekende kwaal is de slang die vanaf de turbo naar de intercooler loopt. Deze slang staat er bekend om.
Je ziet deze slang haast niet in eerste oogopslag, maar vanaf de turbo gezien, inlaatzijde, loopt er 1 van turbo naar luchtfilterhuis en eronder loopt de slang die van turbo naar intercooler loopt. En die is hoogstwaarschijnlijk lek.
Heb het ook gehad. Pas als je accelereerd / vermogen vraagt, houd de auto in, gepaard met een raar geluid. Rijdt je rustig, zonder last, dan gaat het redelijk ok.
Geplaatst: 12.09.2011 - 09:52
door ajschot
Nou mensen wat het geweest is nog steeds een raadsel.
Ik heb de lucht inlaat vastgezet (achter de richtingaanwijzer, deze hing er nog maar net aan).
Verder alles nagekeken en hierna eigenlijk geen echte problemen gehad, ik kwam zelfs korte maar stijle hellingen weer op zonder grote problemen, maar toen hadden we de Pyreneeën inmiddels verlaten, dus ik heb het niet meer kunnen checken op de Tourmalet ofzo.
Ik heb nog wel een kleine dip als de wagen koud is tussen 1500-2000 toeren.
Als de motor warm is is er niets meer te merken. Nogmaals zodra de turbo in werking komt is het helemaal top!
Turboslang is in orde heb ik er afgehad en gechecked.
Luchtslang kan ik niet helemaal inspecteren omdat deze dieper vast zit en dus moeilijker is los te halen, op 1e zicht niets te zien.
Geplaatst: 12.09.2011 - 22:13
door eouwehand
Misschien een haperende EGR-klep?
Geplaatst: 12.09.2011 - 22:23
door ajschot
eouwehand schreef:Misschien een haperende EGR-klep?
alweer? Die is net 25.00km geleden vervangen (februari)
Geplaatst: 15.09.2011 - 08:09
door Bart Giesen
ajschot schreef:eouwehand schreef:Misschien een haperende EGR-klep?
alweer? Die is net 25.00km geleden vervangen (februari)
Gewoon ontkoppeld laten dat ding

Geplaatst: 15.09.2011 - 12:50
door eouwehand
Bart Giesen schreef:ajschot schreef:eouwehand schreef:Misschien een haperende EGR-klep?
alweer? Die is net 25.00km geleden vervangen (februari)
Gewoon ontkoppeld laten dat ding

Idd, ik heb ook de stekker eruit getrokken.
Geplaatst: 26.09.2011 - 12:43
door ajschot
hij is inmiddels klaar voor export dus... kan een sticky op!
Geplaatst: 01.10.2011 - 20:29
door eouwehand
ajschot schreef:hij is inmiddels klaar voor export dus... kan een sticky op!
Ondanks de "sticky" ben ik toch wel benieuwd wat het probleem is geweest.
Geplaatst: 01.10.2011 - 21:28
door Ben
sticky ?
je bedoelt een slotje.
Geplaatst: 04.10.2011 - 01:03
door ajschot
Ben schreef:sticky ?
je bedoelt een slotje.
Euhmm excuses Ben, ja er kan een slotje op. Helaas kan ik niet meer achterhalen wat er nu mis was, het idee leek me al prijzig.