Pagina 1 van 2

Solid of metallic - dilemma

Geplaatst: 07.08.2011 - 21:48
door Jacko Bond
Hoi mede Volvo liefhebbers!


Sinds een jaar rijdt mijn partner rond met een V50 drive, we zijn er ontzettend tevreden van. We hebben de Volvo microbe bijzonder goed te pakken :D

Mijn wagen is ondertussen ook aan vervanging toe, dit weekend een prijs laten maken voor een C30 drive. Is nog wat negociëren over de overnameprijs van mijn oude wagen, hopelijk komt dit allemaal goed.

Waar ik de voorbije dagen bijzonder over pieker: de keuze van de lak. Ik wil heel erg graag een witte C30 en had een prijs laten maken met de ice white solid lak omdat ik toch ook zo'n 600 euro bespaar. De dealer vertelde mij dat ik bij de solid lak een lakplaaster kon laten leggen zodat ie zijn glans langer zou behouden.

Nu sta ik behoorlijk sceptisch tov die lakplaasters. Drie jaar garantie voor glans behoud? Ik geloof daar niet echt in om eerlijk te zijn.

De auto zal de eerste twee jaren buiten moeten slapen en ik doe dagelijks heel wat km's autosnelweg. Met die reden zou ik eerder gaan opteren voor de metallic lak. Qua onderhoud zou ik die dan 2 à 3 keer per jaar laten waxen.

Ik geraak er echt maar niet uit wat te doen in dit geval. Alle advies/meningen en ervaring met de solid & metallic lakken zijn heel erg welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes
Wendy

Geplaatst: 07.08.2011 - 21:51
door Paul
Gewoon IceWhite nemen en niks van spulletjes erbij laten zetten.
Gewoon af en toe wassen!

Juist erg fijn geen metallic. Heb je een kras hoef je alleen dat gedeelte te spuiten en wit maak je zohiezo makkelijk schoon!

Geplaatst: 07.08.2011 - 22:08
door Jacko Bond
Hoi Paul, bedankt voor je reactie.


Waar zit dan het verschil qua 'kras herstel' met de metallic lakken?

Hetgeen mij nog het meest zorgen baart is het 'afschijnen' en het verdwijnen van de glans. Wit is een onderhoudsvriendelijke kleur maar naar het schijnt 1 van de moeilijkste kleuren om de glans optimaal te houden.

Ik hou mijn auto'je vrij schoon maar ik ben nu ook geen detail freak ;-)

Geplaatst: 07.08.2011 - 22:18
door rsnhakan
Jacko Bond schreef:Waar zit dan het verschil qua 'kras herstel' met de metallic lakken?
Ik denk in de blanke lak.

Geplaatst: 07.08.2011 - 22:30
door Fredhead
Ik heb hier een 21 jaar oude witte auto voor de deur staan en die heeft geen metalic lak.
Ja, het kost iets meer moeite om er glans in te krijgen maar dat lukt nog altijd en die lak heeft niet altijd evenveel aandacht gekregen

Geplaatst: 07.08.2011 - 22:40
door Iroll
Misschien handig om ook even de forumsponsor Driven2Shine een pb te sturen voor advies. Dat is de expert hier wat lak onderhoud betreft.

Geplaatst: 07.08.2011 - 22:54
door Jacko Bond
Thanks iedereen. Pb'tje verstuurd!

Geplaatst: 08.08.2011 - 07:54
door MichelR

Geplaatst: 08.08.2011 - 13:37
door Jacko Bond
Hmm, Protech kost minstens al evenveel dan een metallic lak en dat ik heb er al helemaal niet voor over, toch niet voor een lakpantser.
Ik sta er ook wat sceptisch tegenover eigenlijk.

Heb wat extra advies gekregen van Driven2shine, een ice white solid lak zal het worden! :-)

Geplaatst: 08.08.2011 - 13:40
door 945i
Mooi Wit is niet lelijk! ;)

Geplaatst: 08.08.2011 - 13:47
door Iroll
Heb wat extra advies gekregen van Driven2shine, een ice white solid lak zal het worden!

Goede keus, solid white is een lekker vergevingsgezinde kleur wat deukjes en krasjes betreft. Die vallen veel minder op dan op metallic of op een donkere kleur. En als extra bonus staat het een C30 ook nog eens goed! We wachten de foto's wel af als het zover is...

Geplaatst: 08.08.2011 - 17:59
door matthijS40
Ik heb een ice white solid en dat is gewoon prima. Gewoon doen :). Kom maar kijken hoe de witte er live uit ziet. Trouwens, hoe lang ga je er in rijden dat je je al zorgen maakt over de glans?

Geplaatst: 08.08.2011 - 19:11
door Jacko Bond
Ik blijf er mee rijden tot ie helemaal uit elkaar valt, voor altijd dus :D

Nee, hij gaat toch zeker blijven tot 200.000 km, in mijn geval dus minstens een jaar of 8.

Geplaatst: 08.08.2011 - 20:15
door matthijS40
Ok, mijn einddatum heb ik al bedacht :-). Hmm dan maar ff checken. Ik heb er sindskort een 2.0 r-design. Geen moment spijt gehad. Echt een super lekker bakkie!

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:13
door Jacko Bond
Vandaag gaan bestellen, het aftellen kan beginnen. Als alles goed gaat dan komt ie eind oktober binnen, olé! :wav:

Geplaatst: 09.08.2011 - 22:15
door matthijS40
Vet! Welke motor?

Geplaatst: 10.08.2011 - 07:54
door Paul
matthijS40 schreef:Vet! Welke motor?
drive = DrivE is een D2 met 99gram co2
Nog leuke spannende opties?

Geplaatst: 10.08.2011 - 12:29
door Jacko Bond
Het is idd een DrivE Start/Stop - D2

Ice white solid, Kinetic versie met Falsterbo Charcoal bekleding en Convector velgjes. Heb er ook een business pak bijgenomen.

Later mss nog wel het een en ander toevoegen, momenteel laat mijn budget dat niet toe.

Maar desondanks dat ben ik wel heel blij met het resultaat en wacht ik vol ongeduld op de dag van levering :-)

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de upgrade: koppeling van 240 naar 270, 6 versnellingen & 5 pk meer.

Opmerkelijke verbeteringen? Ik ben benieuwd!

Geplaatst: 10.08.2011 - 12:30
door Jacko Bond
Ohja, led daglichten ook nog ;-)

Geplaatst: 11.08.2011 - 22:10
door matthijS40
Veel plezier - ook met de ledjes :-).