Mocht je hem kopen (in dat geval: gefeliciteerd!) en de distributie gaan vervangen: kun je tijdens het vervangen misschien een foto'tje of 2 maken, of misschien zelfs een howto? Ik ben namelijk ook aan de beurt, mijn teller staat ook op 132.000 maar mijn distributie is vervangen bij 83.000, in 2003, dus zo'n 8 jaar geleden. Kwam vorige week een stickertje tegen, die ergens op de distributie geplakt was.
Qua tips waarop te letten:
- Roest moet niet te ver gevorderd zijn, het moet geen krokante bende zijn.
- Probeer alle manieren van remmen uit. Zo heb ik telkens de remmen stevig getest, maar kwam ik er thuis achter dat hij hobbelde bij zachtjes remmen, dus waarschijnlijk kromme remschijven
- let natuurlijk op de banden, als die op zijn kun je binnen no-time een paar honderd euro verwachten aan banden.
- Test de vering, kijk of de auto goed omhoog veert, schokbrekers zijn toch weer 55-60 per stuk.
- Test de opties. Kijk of de stoelverwarming werkt (ook bijrijdersstoel!) kijk of de airco koud wordt, kijk of de achterruit/spiegelverwarming werkt, alle verlichting zoals mistlampen etc het doet. Niet erg als het niet werkt, maar helpt je wel om een paar tientjes van de prijs af te lullen.
- Let op kraakjes. Je schrijft dat je al eerder een 440 hebt gehad, dus je bent vast bekend met de 'interne' kraakjes, let dus op stabstangetjes, op tikken bij een hobbelweg.
- Neem hem mee de snelweg op en geef m van katoen. Kun je een schatting maken van het aantal overgebleven paarden en kun je het gas even vol inhouden, misschien hoor je iets raars uit de motor
- Let erop of hij warm wordt. Zo niet: vaak thermostaat of koelvloeistofsensor, kost je E25 maar dan zeg je tegen de verkoper dat het motorschade is en dat je hem voor E100 minder wel meeneemt (En neen, dat is geen oplichting, dat is zakendoen

)