Pagina 1 van 1

Volvo V70 D5 250.000km ervaring & tips

Geplaatst: 11.08.2011 - 09:35
door Huge
Na jaren met veel plezier in een Volvo V40 benzine gereden te hebben ga ik nu door verandering van baan op zoek naar een V70 D5. Budget beperkt dus ik zoek naar een variant met ca. 250.000km op de teller. Wie kan mij iets vertellen over hun ervaringen met de D5. Wat zijn aandachtspunten waar ik bij de aanschaf op moet letten. Wat zijn de sterktes en zwaktes die bij deze D5 aan de orde zijn. Bij voorbaat veel dank!

Geplaatst: 11.08.2011 - 10:40
door Quota
zoekt en gij zult vinden...

Maar in feite is een D5 een redelijk probleemloze motor. De eerste generatie had wat mindere injectoren, maar die zullen bij 250.000 km al eens vervangen zijn.

Zoals bij elke volvo geldt dat de onderhoudshistorie bekend moet zijn. Een geartronic is niet aan te raden voor mensen die van snel optrekken houden, wel voor mensen die van relaxed rijden houden.

Eenuh zoeken gaat heel goed op www.gaspedaal.nl

Geplaatst: 11.08.2011 - 13:27
door edraket
250.000 is een kritische km stand, waarbij je het geluk kunt hebben dat alles is vervangen, maar ook de pech dat alles nog gedaan moet worden. In het laatste geval kun je een aardige tegenslag hebben. Mijn auto staat nu op 240.000 en de afgelopen maand is er twv 5500 euro aan vervangen.

Standaard zaken bij deze km stand:
koppeling/vliegwiel
condensor
draagarmen
remschijven
intercooler

Bij de modellen voor 2006:
injectoren

LAat je niet afschrikken, er zijn er bij die veel meer km's draaien zonder dat al deze zaken stuk gaan, maar een paar ga je er zeker tegenkomen.

Geplaatst: 11.08.2011 - 19:55
door V70/2.4D/2003
En dus, als de prijs goed is, de onderhoudshistorie klopt en een goede aankoopkeuring is gedaan en, je bent bereid om deze auto te blijven rijden en te onderhouden: Doen! Je gaat nooit iets anders meer willen rijden.

Geplaatst: 11.08.2011 - 21:40
door BlackcurrantV70
Huge, je moet ook wat geluk hebben, ik was als de dood voor problemen toen ik mijn V70 zocht en opteerde voor eentje van anderhalf jaar oud met 35000km en Volvo Selected Used Car garantie, dus dacht ik dat ik 100% gerust kon zijn.

Helaas tijdens het eerste jaar toch wervelklep, kabelbreuk in achterklepscharnier, kleppen van airco moeten laten calibreren en nog wat kleinigheden, gelukkig allemaal perfect onder garantie verholpen zonder het minste gemor van de dealer.

Sindsdien (nu staat ie op 107.000km) volledig storingsvrij, en ik 200% gelukkig.

Laat zeker een aankoopkeuring doen, had ik ook gedaan, kostte me 100euro

Geplaatst: 11.08.2011 - 23:15
door Voorn
Ik heb mijn V70 D5 met geartronic uit 2005, 2 jaar geleden, gekocht met 160.000 km op de teller. Nu staat er 267.000 km.
Nog nooit problemen gehad ;-)

Geplaatst: 12.08.2011 - 08:39
door Hans oet Twent
Voorn schreef:Ik heb mijn V70 D5 met geartronic uit 2005, 2 jaar geleden, gekocht met 160.000 km op de teller. Nu staat er 267.000 km.
Nog nooit problemen gehad ;-)
Jeetje Eddy, je gebruikt hem goed. Over 2 jaar 367K en 4 jaar 467K en dan.....
Ook mijn V70 D5 met geartronic uit 2005 2 jaar geleden gekocht met 177K, nu 225K. Alleen regulier 2 beurtjes en voorterrein rubbers preventief vervangen. Stuurkogeltjes was een must. Voor de rest niets gehad.

Geplaatst: 12.08.2011 - 13:13
door sbv
Ik ben na ca 18 maanden 85000 km verder en sta nu op 258000 ongeveer en afgezien van regulier onderhoud weinig gehad. Motorsteunen allemaal vervangen ivm resonantie

Geplaatst: 12.08.2011 - 14:47
door elvis69
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik er niet eerder één heb aangeschaft.

Geplaatst: 13.08.2011 - 22:12
door Voorn
Hans oet Twent schreef:
Voorn schreef:Ik heb mijn V70 D5 met geartronic uit 2005, 2 jaar geleden, gekocht met 160.000 km op de teller. Nu staat er 267.000 km.
Nog nooit problemen gehad ;-)
Jeetje Eddy, je gebruikt hem goed. Over 2 jaar 367K en 4 jaar 467K en dan.....
Ook mijn V70 D5 met geartronic uit 2005 2 jaar geleden gekocht met 177K, nu 225K. Alleen regulier 2 beurtjes en voorterrein rubbers preventief vervangen. Stuurkogeltjes was een must. Voor de rest niets gehad.
Ja Hans, ik wil eens zien of ie 600.000 km aan kan. De stikker 250.000 zit al op de achterruit. Ik denk begin volgend jaar komt de stikker 300.000 op de achterruit met de steigerende eland :P

Geplaatst: 15.08.2011 - 11:29
door Maus-met-Volvo
Quota schreef:zoekt en gij zult vinden...

Maar in feite is een D5 een redelijk probleemloze motor. De eerste generatie had wat mindere injectoren, maar die zullen bij 250.000 km al eens vervangen zijn.

Zoals bij elke volvo geldt dat de onderhoudshistorie bekend moet zijn. Een geartronic is niet aan te raden voor mensen die van snel optrekken houden, wel voor mensen die van relaxed rijden houden.

Eenuh zoeken gaat heel goed op www.gaspedaal.nl
Sluite me volledig aan bij Quota; zwakke punten zijn de intercooler, airco wil wel eens wat nukken hebben. De d5 ervaar ik als een heerlijke auto: comfortabel, snel al nodigt ie niet uit tot hard rijden. Pas terug van vakantie en genoten van de reis met deze auto. Op de duitse autobahn 160 en dan nog steeds accelaratiekracht over. Heerlijk soepel en comfortabel, wat mij betrefty Volvo for Life....

Geplaatst: 16.08.2011 - 10:45
door atbob
Toch is 't net als iedere andere auto: er kunnen zaken stuk gaan die goed geld kosten. Bij heeft de automaat de geest gegeven (bij 320dkm). Wel prima gereviseerd, maar dat kost je enkele duizendjes.

En het jaarlijks onderhoud heeft me ook zo'n 1000 eurie gekost (los van banden).

Maar... 't rijdt heerlijk!

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:25
door Wolfs XC
Fantastische wagen.

Aangeschaft bij 220.000km. Inmiddels anderhalf jaar verder en de teller staat op 274.000

Wat is er in die tijd vervangen:
- Draagarmen
- Bovenste motorsteun
- Schijfremmen/blokken voor
- Gloeispiralen
- Injectoren (5)
- Tandkranswiel (dacht dat dat zo heet!)
- Startmotor gereviseerd

Kortom, niets bijzonders op het tandkranswiel na. Toen wij de auto kochten hebben we de auto laten keuren en wisten we van de aankomende reparaties. De injectoren waren toen nog redelijk ok.

Suc6 met de zoektocht.

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:27
door Thijs
Wolfs XC, Al met al een hoop kosten voor niets bijzonders!

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:39
door Wolfs XC
Laat ik het anders zeggen: op de injectoren en kranswiel na waren het normale slijtage onderdelen die vervangen moesten worden. Niet leuk maar als je dat voor de koop weet kan je dat meenemen in de onderhandelingen. Daar ging het me om voor de TS. Laat je auto keuren door de Volvo dealer om een beeld te krijgen van wat te verwachten qua uitgaven.