Pagina 1 van 1

Geplaatst: 09.08.2011 - 22:12
door C70Geert
Dacht ik ook dat een xenon lamp nooit kapot ging. Maar vorige maand toch raak. De linkerkoplamp gaf een roze kleur (zou goed gepast hebben in de Gay Pride) maar geen licht meer. Zit er nu (naar ik aanneem) in vanaf de aflevering (1-8-2007) en 56.000 KM.
Kosten van de lamp zouden circa € 75 zijn, het er in zetten heel simpel.
Weet de precieze prijs niet omdat ik een dealtje heb gemaakt in combinatie met de nieuwe zomerbanden en het omwisselen van mijn 18 inch tegen gebruikte, even oude, 17 inch.
Ik begreep dat het toch wel vaker voorkomt dat een xenon lamp kapot gaat.

Geplaatst: 10.08.2011 - 09:23
door gold
C70Geert schreef:Dacht ik ook dat een xenon lamp nooit kapot ging. Maar vorige maand toch raak. De linkerkoplamp gaf een roze kleur (zou goed gepast hebben in de Gay Pride) maar geen licht meer. Zit er nu (naar ik aanneem) in vanaf de aflevering (1-8-2007) en 56.000 KM.
Kosten van de lamp zouden circa € 75 zijn, het er in zetten heel simpel.
Weet de precieze prijs niet omdat ik een dealtje heb gemaakt in combinatie met de nieuwe zomerbanden en het omwisselen van mijn 18 inch tegen gebruikte, even oude, 17 inch.
Ik begreep dat het toch wel vaker voorkomt dat een xenon lamp kapot gaat.
Het hele V70 deel staat er vol mee, met kapotte xenon's (en daar is het kennelijk minder eenvoudig te repareren)

Geplaatst: 14.08.2011 - 14:22
door Andre C70
gold schreef:
Het hele V70 deel staat er vol mee, met kapotte xenon's (en daar is het kennelijk minder eenvoudig te repareren)

Hangt van het type. Bij die van ons is het simpel. De hele lampunit pak je er zo uit en dan kun je er makkelijk bij.

De allernieuwste heeft dit weer niet (weer ik van Robemer).

Geplaatst: 14.08.2011 - 17:52
door vdotinga
Andre C70 schreef:
gold schreef:
Het hele V70 deel staat er vol mee, met kapotte xenon's (en daar is het kennelijk minder eenvoudig te repareren)

Hangt van het type. Bij die van ons is het simpel. De hele lampunit pak je er zo uit en dan kun je er makkelijk bij.

De allernieuwste heeft dit weer niet (weet ik van Robemer).

Volgens het boekje kan je ook bij de allernieuwste de gehele lampunit eruit halen door een borgpen te verwijderen. Of je daarna nog simpel de xenonlamp zelf kunt vervangen, weet ik niet. (wordt ook afgeraden door het boekje)

Geplaatst: 14.08.2011 - 18:50
door gold
Andre C70 schreef:
gold schreef:
Het hele V70 deel staat er vol mee, met kapotte xenon's (en daar is het kennelijk minder eenvoudig te repareren)

Hangt van het type. Bij die van ons is het simpel. De hele lampunit pak je er zo uit en dan kun je er makkelijk bij.

De allernieuwste heeft dit weer niet (weer ik van Robemer).
Ja... Nog niet geprobeerd, maar je schijnt de hele unit gewoon naar voren te kunnen schuiven.... Beschrijving van de nieuwe unit lijkt ook te makkelijk, toch?

Geplaatst: 14.08.2011 - 19:51
door robemer
Denk dat dit niet opgaat voor facelift model.........

Ging vorig jaar naar UK en volgens manual kon je middels een palletje de koplampen omschakelen naar links rijden. Kon dit niet zelf vinden en na een belletje met de dealer even naar hun toegereden.
Na de facelift was dit volledig veranderd en om de boel om te schakelen naar links rijden moest eea worden uitgebouwt.
De manual liet hier echter niets van zien

Dit heb ik maar achterwege gelaten maar weet nu wel dat lampje vervangen niet 1,2,3 gedaan is; moet de hele unit uitbouwen.
Als ik dus ooit een defecte Xenon lamp heb gaat de auto dus naar de dealer

Geplaatst: 15.08.2011 - 09:25
door gold
Hey Robert,

Ik begrijp wat je zegt hoor.
Maar ehhhh het plaatje lijkt wel de facelift koplamp te zijn, toch?

Geplaatst: 15.08.2011 - 10:59
door robemer
Klopt, is de facelift koplamp maar manual en werkelijkheid gaan niet hand in hand.
Heb dat ontdekt met schakelaar voor links/rechts standand Xenon; is gewoon heel andere contstructie dan voorheen.

Heb al lang geleerd dat manual niet heilig is (denk aan brandstoftank inhoud)

Geplaatst: 15.08.2011 - 13:28
door vdotinga
Het plaatje komt inderdaad uit de (web)handleiding van de C70 MY11. Ik heb echter niet gekeken of deze ook overeenkomt met de werkelijkheid (geen zin gehad om naar mijn garage te lopen).

Zo lang mijn auto nog onder de garantie valt, ga ik gewoon met de auto naar de dealer als er een xenon lamp kapot gaat. Daarna kan ik altijd nog kijken, of ik de lamp zelf vervang, of dat ik dat laat doen.