Toen ik onze gebruikte S40 kocht ging het portierraam aan de bestuurderskant alleen automatisch in zijn geheel naar beneden maar niet omhoog. Dit viel me op omdat bij onze S80 het beide richtingen op werkt.
Nu tilde ik daar niet zo zwaar aan omdat ik de portierramen toch nauwelijks gebruik. Maar enige tijd geleden heb ik het complete raammechanisme moeten vervangen omdat dit niet helemaal niet meer functioneerde.
Pas nu drong het tot me door dat het raam nog steeds alleen maar automatisch naar beneden gaat.
Omdat ik geen instructieboekje heb kan ik niet opzoeken of dit zo hoort.
De voor de hand liggende vragen:
1. Is het correct dat het raam alleen automatisch in zijn geheel naar beneden gaat ?
2. Indien dit niet correct is waar moet ik dan naar de fout zoeken ?
Het betreft een S40 MY00
Rob
Portierraam automatisch of half-automatisch ?
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21400
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb het zelfde met onze auto. Die powerdown-functie zit alleen op het bestuurdersraam. Dat is te zien aan een extra relais in de bedrading in de deur.
Overigens kun je op alle ramen een automatische functie maken. Je hebt dan nog 7 stuks relais' nodig. Op de site van de 700-vereniging is ooit iemand daar mee bezig geweest en het is nog gelukt ook.
Overigens kun je op alle ramen een automatische functie maken. Je hebt dan nog 7 stuks relais' nodig. Op de site van de 700-vereniging is ooit iemand daar mee bezig geweest en het is nog gelukt ook.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Dat het alleen aan de bestuurderszijde zit weet ik maar is het alleen 'power down' of moet het 'power up and down' zijn zoals bij onze S80 MY00 ?Msuidgeest schreef:Ik heb het zelfde met onze auto. Die powerdown-functie zit alleen op het bestuurdersraam. Dat is te zien aan een extra relais in de bedrading in de deur.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Ik weet niet of het je helpt, maar bij onze s40 uit 1999 gaat 'alleen' de bestuurdersraam automatisch naar beneden wanneer je het bedieningsknopje vlug indrukt.
Omhoog moet je de knop weer gewoon inhouden.
Is makkelijk waneer je op een slagboom afrijdt waar je moet betalen, kun je tijdens het raam openen je portemonnee zoeken.
Omhoog moet je de knop weer gewoon inhouden.
Is makkelijk waneer je op een slagboom afrijdt waar je moet betalen, kun je tijdens het raam openen je portemonnee zoeken.
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik heb een V40 en alleen een powerdown aan de bestuurderszijde.
Volgens mij kun je je conclusies trekken uit de selecte steekproef hierboven
Volgens mij kun je je conclusies trekken uit de selecte steekproef hierboven

Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21400
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het lijkt mij ook een veiligheids-issue: geen auto-up betekent dat je vingers ook niet tussen het raam kunnen komen als je even niet oplet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Bedankt allemaal. Alleen power-down dus. Ik heb dus geen probleem en hoeft er niets opgelost te worden !
Nou eens kijken hoe ik de dag nu weer doorkom.......
Rob
Nou eens kijken hoe ik de dag nu weer doorkom.......
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
In het kader van "Vertrouwen is goed maar controle is beter" dit laatste zojuist even gedaan.Msuidgeest schreef:Het lijkt mij ook een veiligheids-issue: geen auto-up betekent dat je vingers ook niet tussen het raam kunnen komen als je even niet oplet.
En zols ik eigenlijk al verwach had een Volvo-waardig resultaat: Zoda bij power-up weertand wordt ondervoden gaat de ruit onmidelljk weer omlaag !
Sorry voo de typfoute, ad het toc beter net met mijn vinges moeten don

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.